City of London Corporation, DHL Supply Chain i Ford Pro prowadzą testy ekologicznych dostaw z historycznego londyńskiego Billingsgate Market, aby zbadać sposoby zmniejszenia ruchu, poprawy jakości powietrza i zaoferowania lepszych usług klientom. Rozpoczęte w marcu i trwające do sierpnia testy koncentrują się na dostawach z hurtowni do klientów komercyjnych w stolicy, w tym do niektórych z najbardziej prestiżowych londyńskich restauracji, a bierze w nich udział 40 firm handlowych z Billingsgate.
Wielu handlowców polega na własnych samochodach dostawczych dostarczających zamówione produkty, jednak samochody te pozostają bezczynne przez większą część dnia. City of London Corporation dostrzegła możliwość konsolidacji niektórych dostaw, co pozwoliłoby uniknąć dublowania przejazdów i wymagało mniejszej liczby samochodów dostawczych.
Projekt finansowany przez City of London Corporation, która jest właścicielem i zarządcą Billingsgate Market, jest realizowany z wykorzystaniem pojazdów DHL Supply Chain i Ford Pro, a także oprogramowania i wsparcia serwisowego. Więcej na jego temat można zobaczyć w poniższym wideo:
18-tygodniowa współpraca wykazała znaczące korzyści zarówno dla biznesu, jak i dla środowiska. Szacunkowo uzyskano 37-procentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z dotychczasowym sposobem realizowania dostaw, przy liczbie podróży pojazdów po zatłoczonych ulicach w centrum Londynu mniejszej o 949, co przełożyło się na 23 961 mniej przejechanych kilometrów. Przyczyniło się to również do obniżenia kosztów i zwiększenia efektywności placówek handlowych, uczestniczących w projekcie.
Testy te są etapem realizacji jednego z celów City Corporation, jakim jest zmniejszenie wpływu dostaw hurtowych na środowisko poprzez innowacje, w tym planowane przeniesienie marketów Billingsgate, Smithfield i New Spitalfields do Dagenham Dock. Na parkingu przy targowisku zainstalowano punkt ładowania pojazdów elektrycznych.
Studium przypadków firm z Billingsgate
Yusef Archi jest dyrektorem Ish Seafood. Hurtownia działa w Billingsgate od 2015 roku i zaopatruje sklepy rybne w Londynie i okolicach. Wcześniej firma prowadziła swoje dostawy przy użyciu dwóch samochodów dostawczych.
„Dostawy są obecnie realizowane sprawniej, więc nie używamy już naszych samochodów dostawczych. Wcześniej, za każdym razem, gdy zdobywaliśmy nowego klienta, potrzebowaliśmy nowej furgonetki, co było dla nas kolejnym kłopotem. Teraz możemy po prostu skupić się na zdobywaniu kolejnych klientów.”
Mark Button jest dyrektorem zarządzającym Barney’s Billingsgate Ltd., hurtowni tradycyjnego węgorza w galarecie i skorupiaków, która od 60 lat działa w Billingsgate. Głównymi klientami są restauracje i sklepy spożywcze, sklepy rybne oraz mieszkańcy Londynu i okolic.
Program pilotażowy przyczynił się do pozyskania nowych klientów.
„Zazwyczaj nie przyjmuję zamówień od nowych klientów, których siedziby nie leżą przy moich dotychczasowych trasach dostaw. Teraz mogę realizować dostawy za pośrednictwem dostawcy, by docierały do klienta tego samego dnia. To łatwiejsze niż obsługa klientów na miejscu i tańsze, niż własne dostawy. A to, że używamy mniejszej liczby samochodów dostawczych, może być tylko lepsze dla środowiska. Chętnie korzystałbym z możliwości jednorazowego wysyłania wielu dostaw.”
Jeff Steadman jest dyrektorem Chamberlain Thelwell Ltd. Firma zaopatruje hotele i restauracje w Londynie i okolicach od 1981 roku. Steadman posiada własną flotę furgonetek, czasami dostarczając ryby dwa lub trzy razy dziennie do tych samych klientów.
„Dzięki temu, że hurtownie idą naprzód, Londyn idzie do przodu. Wiele dużych miast myśli o wdrożeniu ekologicznego transportu do 2030 roku, a w grę wchodzi napęd elektryczny. Usługi ukierunkowane na te cele, to bardzo dobra rzecz dla hurtowni. Klienci będą bardzo zadowoleni, gdy przejdziemy w pełni na ekologiczne pojazdy elektryczne. Każdy musi ograniczyć swój ślad węglowy.”
Chris Hayward, szef strategii w City of London Corporation, powiedział:
„Nasze historyczne rynki hurtowe służą Londyńczykom od setek lat. Aby sprostać wyzwaniom związanym z klimatem, nie możemy jednak kontynuować działalności w dotychczasowej formie.
„Ten pilotaż udowodnił, że korzystanie z różnych sposobów dostawy nie tylko zmniejsza emisję i ruch drogowy, ale może również zaoferować lepszą obsługę zarówno naszym hurtownikom, jak i ich klientom.
„Nasz program relokacji hurtowni, którego celem jest przeniesienie Billingsgate, Smithfield i New Spitalfields do Dagenham Dock, stworzy o wiele więcej możliwości innowacji w zakresie transportu niskoemisyjnego oraz znacznego zmniejszenia liczby przejazdów do i z hurtowni.”
Tutu Akinkoye, lider GoGreen w DHL Supply Chain UK and Ireland, powiedział:
„Bardzo cieszą nas wyniki testów, które potwierdzają nasze dążenie do tego, by nie tylko «spalać czysto» poprzez stosowanie ekologicznych paliw alternatywnych i alternatywnych napędów, ale też «spalać mniej» poprzez zmniejszenie zużycia energii i paliwa w naszej działalności.
„Jesteśmy również bardzo dumni z naszego udziału w testach, wraz z hurtownikami i naszymi partnerami, a także z przyszłego kierunku, jaki ten strategiczny projekt oferuje klientom londyńskich rynków hurtowych – szeroki wybór towarów, zakres opcji dostawy oraz bardziej ekologiczny sposób, w jaki produkty dotrą do restauracji, hurtowni i konsumentów na obszarze Londynu i wokół niego.
Najbardziej ekscytujące w tym wszystkim jest to, że zastosowane rozwiązanie jest możliwe do powielenia w innych miastach, stojących przed podobnymi wyzwaniami, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na świecie.”
Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro w Europie, powiedział:
„Dzięki temu, że nasz zasób wiedzy łączymy z doświadczeniem City of London i DHL Supply Chain, rzecz jasna pojawia się możliwość wprowadzenia opartych na oprogramowaniu, ekologicznych rozwiązań na historyczny londyński rynek rybny.
„Zarządzanie flotą staje się coraz bardziej skomplikowane. Ford Pro ułatwia przedsiębiorstwom zwiększenie produktywności przy jednoczesnym prowadzeniu działalności w sposób bardziej ekologiczny, co pozwala przyczynić się do budowania lepszej przyszłości dla wszystkich.”
Siedem pojazdów chłodniczych Ford Pro, w tym w pełni elektryczny Ford E-Transit, jest wyposażonych w czujniki, które przesyłają dane w czasie rzeczywistym do systemu Ford Pro Telematics i skomunikowanego systemu czasu sprawności FORDLiive, aby wspierać menedżerów flot podczas monitorowania wydajności, stanu i parametrów pojazdów.
Dane przesyłane ze skomunikowanych pojazdów pozwalają Ford Fleet Management na monitorowanie i zarządzanie poziomem i wymianą oleju silnikowego, poziomem AdBlue i ciśnieniem w oponach, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo nieplanowanego przestoju. Menedżer floty jest również informowany o odpryskach lub pęknięciach przedniej szyby, więc może zaplanować wymagane przeglądy i naprawy w takich godzinach, by zminimalizować wpływ na dostawy.