Aktualności

CUPRA Tavascan – bohater nowej ery

CUPRA to wciąż młoda marka, która od samego początku zaskakuje zarówno sportowymi osiągami, jak i drapieżnym designem. W drugiej połowie 2024 roku na ulice wyjedzie pierwszy elektryczny SUV marki, który już dziś wzbudza olbrzymie emocje.  Co sprawia, że jest tak wyjątkowy?

Odważny design

CUPRA Tavascan integruje najnowsze technologie, począwszy od układu napędowego, poprzez podwozie, łączność, bezpieczeństwo, a kończąc na komforcie. Pierwszy w 100% elektryczny SUV tworzy nowy, wyrafinowany język stylistyczny marki, który podkreśla sportowa linia karoserii. Umieszczone z przodu, geometryczne światła LED składające się z trzech trójkątów są znakiem rozpoznawczym nowego modelu. Innym elementem świetlnym, który sprawia, że najnowszy model jest niemożliwy do przeoczenia na drodze, jest podświetlany logotyp na przodzie maski. Dynamika i muskularne linie nadwozia Tavascana przenoszą się również do wnętrza, zapewniając komfort kierowcy i pasażerom.

Zrównoważony duch

Tworząc swojego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym, CUPRA postawiła sobie wyzwanie znalezienia nowej autentyczności nie tylko dla Tavascana, ale też dla całej przyszłej gamy modelowej. Hiszpański producent nie ukrywa wykorzystywania plastiku, który służy jako jeden z głównych komponentów do tworzenia elementów pojazdu. W branży motoryzacyjnej tworzywo te jest szeroko stosowane. Jednak CUPRA wychodzi naprzeciw zwyczajom branży i stara się wykorzystywać w swoich samochodach materiały pozyskane w sposób zrównoważony np.: poprzez wydobywanie plastikowych butelek z dna mórz i oceanów. Wytworzone w ten sposób komponenty posłużyły m.in. do stworzenia foteli kubełkowych w Tavascanie.

Dzięki temu możemy stworzyć lżejszą konstrukcję i zaprezentować części takimi, jakimi są. Bez konieczności ich upiększania i zakrywania. W ten sposób zmniejszamy nasz ślad węglowy. Podróż CUPRY w kierunku elektryfikacji oraz zrównoważonego rozwoju jest naszym niepowstrzymanym impulsem, a model Tavascan nie jest jedynie odpowiedzią, czy dostosowaniem się do zmian, które stawia przed nami rzeczywistość. Jest to pojazd, który te zmiany tworzy – dodaje Francesca Sangalli, szefowa działu barw, kroju i strategii w CUPRA.