Aktualności

Cupra stawia na pełną elektryfikację

Właśnie zadebiutował nowy model Cupra UrbanRebel Concept. Jego światowa premiera odbyła się podczas przedpremierowego otwarcia nowego Cupra City Garage w Monachium na targach IAA Mobility. Tymczasem w fabryce w Zwickau rozpoczęto produkcję pierwszych części Cupra Born.

Cupra pojawiła się na targach IAA Mobility w Monachium, aby przedstawić wizję elektrycznej przyszłości marki. Najnowszy samochód koncepcyjny, Cupra UrbanRebel Concept, po raz pierwszy zaprezentowano publiczności podczas przedpremierowego otwarcia nowego studia Cupra City Garage w Monachium.

– Mamy ambicję, aby do 2030 roku Cupra stała się marką w pełni zelektryfikowaną. W tym roku wprowadzamy na rynek model Cupra Born. W 2024 roku pojawi się Cupra Tavascan, a następnie przyjdzie czas Cupry UrbanRebel, nowej interpretacji niewielkiego, bezemisyjnego miejskiego samochodu. Cupra całkowicie skupi się na elektryfikacji, podczas gdy Seat oferować będzie auta z napędem hybrydowym i wysokowydajnymi silnikami spalinowymi. Będziemy uważnie śledzili stosunek klientów do samochodów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury w Europie – komentuje Wayne Griffiths, dyrektor generalny Cupra.

Koncepcja nowego modelu UrbanRebel będzie miała wpływ na wersję drogową miejskiego samochodu elektrycznego i będzie wyznaczała nową drogę firmy w zakresie elektryfikacji i technologii. Niewielki miejski samochód elektryczny będzie stanowił strategiczny filar firmy wg. Griffiths’a. Seat S.A. ma być kluczowym graczem w rozwoju aut elektrycznych przez Volkswagen Group. Hiszpański producent jest liderem Grupy w rozwoju miejskich aut elektrycznych, a pozostałe spółki Volkswagen Group rozwijają platformę dla pojazdów oraz system oprogramowania CARIAD. Od 2025 roku z hiszpańskich linii produkcyjnych ma zjeżdżać ponad 500 tys. samochodów różnych marek Grupy rocznie.

Aby go osiągnąć, firma opracowała plan pod nazwą Future: Fast Forward. Zakłada on stworzenie miejskiego samochodu elektrycznego, który będzie miał szansę przeobrazić cały hiszpański przemysł motoryzacyjny.

Rekordy sprzedaży

Podczas przedpremierowego otwarcia Griffiths opowiedział także o wynikach Cupry, znacząco przewyższających oczekiwania. Od momentu premiery trzy lata temu sprzedano ponad 100 000 samochodów. Między styczniem a sierpniem tego roku Formentor stanowił 2/3 wszystkich sprzedanych samochodów marki. Napędzana jego sukcesem Cupra odnotowała trzycyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Cupra przekroczyła również swój pierwotny cel – osiągnięcie obrotu w wysokości 1 miliarda euro w 2021 roku. Marka z powodzeniem ustanowiła silną pozycję w Europie na takich rynkach jak Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy i Francja, a także rozszerzyła działalność na kraje poza Europą: Meksyk, Izrael i Turcję.

Nowe studio City Garage w sercu Monachium

Data rozpoczęcia targów IAA Mobility współgrała z otwarciem najnowszego Cupra City Garage. To wyjątkowa lokalizacja w samym sercu niemieckiego miasta.

– Powierzchnie City Garage to także miejsca wydarzeń kulturalnych, które przyczynią się do odkrywania nowych, lokalnych talentów, wspierając ich rozwój. Będą one zlokalizowane w kultowych miejscach i inspirowane atmosferą każdego z miast – tak dyrektor generalny Cupra komentuje wizję stojącą za siecią miejskich showroomów.

Studia Cupra to miejsca spotkań – pozwalają klientom doświadczyć świata marki. Po Mexico City i Hamburgu Griffiths ogłosił kolejne, planowane lokalizacje.

– Jutro otwieramy nowy City Garage w Mediolanie, a wkrótce będziemy także w Madrycie, Rotterdamie, Lizbonie i Berlinie. Planujemy również otwarcie City Garage w Sydney w 2022 roku. Konsekwentnie dążymy do osiągnięcia statusu globalnej marki, dlatego do końca 2022 roku chcemy stworzyć silną sieć sprzedaży na całym świecie i wyszkolić ponad 1200 Cupra Masterów – podsumował Griffiths.

Cupra Born impulsem nowej generacji

Cupra rozpoczęła produkcję swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu, Cupra Born, w fabryce w Zwickau w Niemczech. Nowy model ma pokazać, że elektryfikacja i sportowa dusza to idealne połączenie. Twórcom Cupry Born zależało na wzbudzeniu emocji – samochód ma wywoływać sportowe wrażenia zarówno osiągami, jak i wzornictwem. Projekt jest inspirowany tętniącą życiem dzielnicą Barcelony El Born.

– Cupra Born to również impuls do transformacji firmy i początek elektrycznej ofensywy produktowej marki. Dzięki Bornowi chcemy zwiększyć udział Cupry w sprzedaży Seat S.A. do 20%. Nowy model Cupry będzie dostępny na rynku od listopada, a jego sprzedażowa premiera została wpisana w nową strategię dystrybucji – stwierdził Griffiths.

Cupra Born przyczyni się do zmniejszenia globalnej emisji CO², realizując założenia Unii Europejskiej. Jednocześnie otworzy marce drzwi na nowe rynki międzynarodowe i zwiększy jej obecność w najbardziej zelektryfikowanych krajach. Na rynku pojawi się w listopadzie tego roku.