Aktualności

Citroen My Ami Tonic

Nadwozie My Ami Tonic zdobią energetyzujące elementy graficzne, pobudzające wyobraźnię i wydobywające nowe aspekty jego osobowości. Czterokołowiec Citroëna jest fabrycznie świetnie przystosowany do personalizacji i montażu różnych akcesoriów i daje idealne pole do popisu każdemu klientowi, który może stworzyć Ami na własne podobieństwo.

„Zespół stylistów Citroëna postanowił wnieść do nowej wersji odrobinę świeżości i witalności. Nadwozie w kolorach cytrynowej żółci i khaki w połączeniu z pomysłowymi elementami technicznymi (strzałki kierunkowe „open”) nadają My Ami Tonic rekreacyjny wygląd – to świetna zabawka dla dorosłych w wieku od 14 do 77 lat” – mówi Mathieu Wandon, dyrektor ds. designu Citroëna.

Citroën Ami to prawdziwy społeczny fenomen wychodzący naprzeciw nowym aspiracjom w zakresie mobilności na potrzeby codziennych, lokalnych przejazdów z uwagi na swój elektryczny napęd, brak konieczności posiadania prawa jazdy, przystępną cenę, wygodę i bezpieczeństwo oraz bezstresowe użytkowanie. Stanowi innowacyjną, nowoczesną odpowiedź na potrzeby klientów w każdym wieku i wyróżnia się na tle otoczenia wyglądem i niepowtarzalnym charakterem, daleko odbiegającym od standardowych ofert. Jazda Ami, to sposób na zmianę podejścia do mobilności, w atmosferze całkowitego relaksu i rekreacji. Jego unikatowa, wesoła sylwetka cieszy oko przebojowością.

MY AMI TONIC – pełna wigoru osobowość

My Ami Tonic jest pełną energii wersją, która urozmaica gamę Ami i pobudza do działania poprzez kolory i elementy wyposażenia. Może być wyposażona w elementy personalizacji już istniejące w innych wersjach, takie jak zderzaki czy relingi dachowe, oraz nowe elementy stylistyczne w kolorze khaki i jaskrawożółtym, tworzące efekt świeżości i soczystości, które skłaniają do entuzjastycznego podejścia do każdej podróży.

Stylistyczne atrybuty podkreślają pełną energii osobowość modelu Ami i dynamikę jazdy w trybie elektrycznym.

W wyglądzie zewnętrznym My Ami Tonic po raz pierwszy prezentuje inne „spojrzenie”, podkreślone nowymi obramowaniami reflektorów, które wywołują skojarzenie z okularami przeciwsłonecznymi. Ta pełna charakteru wersja zawiera wiele wzbogacających elementów, przejętych z innych wersji, takich jak kołpaki kół, czarna wstawka pod przednią szybą, zderzaki z przodu i z tyłu podkreślające solidność pojazdu, osłony nadkoli i relingi dachowe.

Wnętrze My Ami Tonic jest standardowo wyposażone w liczne funkcjonalne akcesoria, takie jak uchwyt na smartfona, trzy schowki, kieszenie siatkowe w drzwiach, centralna siatka oddzielająca, zaczep na torbę, dywaniki podłogowe i klucz sprzętowy Dat@mi do połączenia smartfona kierowcy z jego Ami. Taki zestaw urządzeń sprawia, że codzienne użytkowanie samochodu staje się naprawdę proste.

Wyraziste elementy w kolorach khaki oraz żółtym rzucają się w oczy

Kolory My Ami Tonic nie zostały wybrane przypadkowo. Połączenie khaki i żółtego dodaje mu wigoru.

Kolor khaki występuje na zewnątrz na listwach ozdobnych, na naklejkach u podstawy drzwi, a w kabinie na schowkach wbudowanych w deskę rozdzielczą oraz na oblamowaniu kieszeni siatkowych w drzwiach. Khaki – kolor relaksu i spokoju – sprzyja poczuciu optymizmu, harmonii i wyciszeniu. Ten odcień zieleni nawiązuje również do bogactwa przyrody i podkreśla przyjazne nastawienie Ami do środowiska. Elektryczny napęd i idealnie cicha jazda, która ułatwia relaks, są tego dowodem.

Kolor żółty, często uważany za ciepły i odświeżający, tworzy żywe akcenty na elementach wyposażenia, opracowanych specjalnie dla My Ami Tonic: na naklejkach drzwi, na dwóch łączeniach przy wstawce pod przednią szybą oraz na taśmach służących do otwierania i zamykania drzwi od środka i na zaczepie na torbę po stronie pasażera. Kolor żółty pobudza również ciekawość. Citroën wykorzystał go do zwrócenia uwagi na strzałki kierunkowe wskazujące umiejscowienie poszczególnych funkcji w różnych punktach nadwozia. Występuje on na przykład na strzałkach naklejonych na tylnych słupkach i wskazujących umiejscowienie zamknięć szyb, jak również na strzałkach umieszczonych na nadkolach, które z przymrużeniem oka zapraszają do sprawdzenia, czy koła są faktycznie w osi. Te techniczne akcenty nawiązują do procedur stosowanych w lotnictwie.

Zaprojektowane w tej samej konwencji trzy białe strzałki kierunkowe, umieszczone jedna pod drugą przy wstawce w drzwiach, skierowane są w stronę uchwytu klamki. A naklejka umieszczona na uchylnych szybach zawiera informację o długości geograficznej odpowiadającej współrzędnym GPS znajdującego się w Vélizy centrum technicznego Grupy Stellantis ADN (Automotive Design Network). Dwa kolejne akcenty stylistyczne służą zasygnalizowaniu, że My Ami Tonic jest samochodem w 100% elektrycznym. Informują o tym umieszczone na klamkach drzwi naklejki symbolizujące bieguny akumulatora naklejki: „+”po stronie kierowcy i „-” po stronie pasażera.

My Ami Tonic będzie sprzedawany we Francji, Włoszech, Portugalii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Grecji, Maroku i Turcji.

We Francji wersja ta jest obecnie dostępna w cenie od 8990 euro brutto, lub w formule wynajmu długoterminowego w cenie od 34,99 euro brutto /miesiąc (w przypadku 48-miesięcznego wynajmu długoterminowego z udziałem własnym w wysokości 3757 euro brutto). W tym drugim sposobie finansowania wysokości miesięcznych rat i udziału własnego mogą być dopasowywane w zależności od budżetu, jakim dysponują klienci.

Wraz z pojawieniem się My Ami Tonic z oferty zostaną wycofane wersje My Ami Khaki i My Ami Vibe.