Motoryzacja to nasza pasja

Blog motoryzacyjny moto-przestrzen.pl | Testy samochodów, nowości, opinie

Aktualności

Citroen C3 i „ELLE” łączą siły

Citroen kontynuuje swoją przygodę z ELLE i prezentuje nową serię limitowaną C3 ELLE. Po raz kolejny wzbogaca gamę bestsellerowego modelu i zaprasza kultową markę kobiecą, by umieściła swoje hasło „Since 1945 & forever” na C3. Logo w formie prostych, białych liter na czarnym pasku nawiązuje do pierwszego numeru magazynu, który ukazał się 21 listopada 1945 r. Partnerska współpraca dwóch francuskich marek z różnych dziedzin zrodziła się ze wspólnej idei dowartościowania kobiety poprzez trendy, elegancję, dobre samopoczucie i tematy społeczne.

„Magazyn ELLE od 77 lat stale towarzyszy kobietom we wszystkich dziedzinach życia, prezentując wyjątkowe i nieporównywalne z niczym podejście do mody, urody, kultury i stylu życia. Ta współpraca wpisuje się w wyznawaną wspólnie z marką Citroën filozofię, stawiającą na piedestale wszystkie kobiety i ich elegancję, wyrażającą się w ich zwyczajach i codziennym życiu” – mówi Sandrine Gay, dyrektorka ds. licencji ELLE.

Dzięki nowoczesnej osobowości Citroen C3 ELLE to idealny model dla aktywnej kobiety, zachęcający do stylowego, optymistycznego i pewnego poruszania się po mieście. Wersja jest kontynuacją pierwszej limitowanej serii, której sprzedaż w 2018 roku na całym świecie przekroczyła 9 000 samochodów. Ponieważ klienci C3 cenią sobie możliwość personalizacji samochodu miejskiego (prawie 60% wersji dwukolorowych w 2021 r.) oraz są silnie zorientowani na technologię i komfort (44% wersji Shine i Shine Pack), seria specjalna ELLE 2022 uwzględnia te trendy i motywacje zakupowe klientów.

Nadwozie –  wyraziste hasło i zestaw pełnych świeżości kolorów

C3 ELLE jest standardowo oferowany w wersji dwukolorowej, z możliwością wyboru jednego z dwóch kolorów dachu: białego lub czarnego, nawiązujących do barw logotypu ELLE. Kolor czarny, synonim elegancji i szyku, oraz kolor biały, symbolizujący czystość i mininalizm, łatwo łączyć z oferowanymi kolorami nadwozia: Sable, Blanc Banquise, Steel Grey, Gris Platinum lub Noir Perla Nera.

Citroen chce podkreślić uwodzicielską siłę C3 i oferuje nowy Pack Color Bleu Silver Mat (pakiet kolorystyczny srebrno-niebieski mat) – głęboki lodowy błękit z metalicznymi refleksami, który dodaje mu świeżości i nowoczesności, a także doskonale komponuje się ze wszystkimi kolorami nadwozia. Na zewnątrz kolorowe kropki pokrywają panele Airbump®, obramowania reflektorów na osłonie chłodnicy i obramowanie wokół naklejki dachowej, dzięki czemu C3 ELLE doskonale pasuje do modnych obecnie kolorów.

Model C3 ELLE jest zgodny z duchem czasu, ze względu na swój wyrazisty i miejski charakter. Myślą przewodnią jest hasło marki ELLE „Since 1945 & Forever”, zapisane białymi literami na czarnym pasku. Umieszczono je na różnych elementach pojazdu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Czarno-biały pasek ELLE, bezkonkurencyjny i ponadczasowy zestaw kolorystyczny w świecie mody, połączono z charakterystyczną typografią, aby podkreślić współczesność modelu.

Przetłoczenie dachu – charakterystyczny element C3 – otacza pasek z hasłem. Na naklejce dachowej zastosowano grę kontrastów i matowości w zależności od wybranego koloru, aby wyraźniej zaznaczyć niektóre elementy. W przypadku białego dachu matowy efekt zastosowano na niebieskim, ziarnistym obramowaniu przetłoczenia, dla złagodzenia odcienia i nadania całości bardziej jednolitego wyglądu. Aby logo ELLE wyróżniało się na czarnym dachu, pasek jest matowy.

Na części bocznej nadwozia za tylnymi drzwiami znowu pojawia się czarny pasek, tym razem z monogramem ELLE w charakterystycznej dla marki typografii stworzonej w 1945 roku.

W kabinie energetyzujący kolor, komfortowe materiały i wyposażenie

Personalizacja dotyczy też wnętrza, którego klimat doskonale współgra z nowym pakietem kolorystycznym Bleu Silver Mat, występującym na dwukolorowych siedzeniach Advanced Comfort (podstawową tapicerkę stanowi tkanina w kolorze Light Prussian Grey, dodająca blasku wnętrzu, a górna część oparcia, miękka i wygodna w dotyku, jest wykonana z Alcantary w kolorze ciemnoszaroniebieskim – Gris Wind). Sitodrukowy pasek dekoracyjny z odświeżonym motywem szewronów ma niebieskawe satynowe akcenty odróżniające górną część oparcia od reszty siedzenia.

Deska rozdzielcza nabrała stylu dzięki zastosowaniu różnych materiałów: po raz pierwszy w serii specjalnej na listwach C3 ELLE użyto Alcantary, która zazwyczaj występuje w wersjach premium. Szary, matowy kolor Wind kontrastuje z niebieską, metaliczną, zmatowioną listwą pakietu kolorystycznego. Podwójne pionowe przeszycie na Alcantarze, w tym samym niebieskim kolorze, to dyskretny i elegancki, starannie dopracowany detal.

Monogram ELLE widnieje na gładkich dywanikach podłogowych, a czarny pasek z białym hasłem magazynu mocno zaznacza ich kontury. Logo Citroena i ELLE znajdziemy także na breloku do kluczy i na etui na dokumenty samochodu.

„Z myślą o C3, ELLE i Citroen po raz kolejny połączyły nowoczesność z wyrafinowanym stylem. Pastelowy błękit z nowego pakietu kolorystycznego Bleu Silver Mat, który występuje w C3 ELLE zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, uosabia delikatność. Kolor błękitny jest całkowicie zgodny z aktualnym trendem, zwłaszcza w modzie. Metaliczne refleksy wnoszą świeżość i światło do wnętrza samochodu, kontrastują z alkantarą na siedzeniach i desce rozdzielczej, ze skórzaną kierownicą i przyciemnianymi szybami oraz tworzą przytulną atmosferę, dzięki czemu można poczuć się równie komfortowo, jak we własnym salonie” – dodaje Muriel Prodault, odpowiedzialna za kolory i materiały w Citroenie.

Citroën C3 ELLE, bazujący na wersji Shine, został wzbogacony o kamerę cofania i cztery elektrycznie podnoszone szyby. Aby C3 ELLE wyglądał szlachetniej i sprawiał większą przyjemność, w standardzie dostępne są 17-calowe alufelgi Vector, dodatkowo przyciemniane tylne szyby, chromowane listwy wokół cyfrowego zestawu wskaźników oraz skórzana kierownica.

Citroen C3, który w tym roku obchodzi 20-lecie, rozpoczyna rok 2022 w wielkim stylu, gdyż do końca marca sprzedano na świecie 49 000 sztuk tego modelu, co daje mu trzecie miejsce w segmencie w Europie. Na rynku francuskim sprzedaż C3 stanowi 37,5% całej sprzedaży marki Citroen a model jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym we wszystkich segmentach.