Categories Aktualności

Audi odświeżyło Q7 i Q8

Audi poddaje zelektryfikowane modele Q7 i Q8 liftingowi dzięki zaktualizowanej technologii akumulatorów i bardziej wydajnym trybom jazdy. Stylistyka zewnętrzna została również zmieniona w ramach modernizacji modelu i obejmuje nowe przednie i tylne nadkola, aby podkreślić silny charakter obu modeli. Po raz pierwszy obie hybrydy plug-in są dostępne z układem kierowniczym na wszystkie koła, co zwiększa poziom bezpieczeństwa i komfortu. Elektromechaniczna aktywna stabilizacja przechyłów (eAWS) gwarantuje jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie.

Większy akumulator, więcej mocy, większy zasięg

Sercem obu hybryd plug-in jest trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik Otto o mocy 250 kW (340 KM), kompaktowy silnik elektryczny (PSM) o maksymalnej mocy 130 kW i 460 Nm momentu obrotowego oraz nowy, mocniejszy, chłodzony cieczą akumulator litowy umieszczony pod podłogą bagażnika. Energia akumulatora jest zgromadzona w 17 ogniwach o pojemności 70 Ah każde, zwanych „stosami”. Sześć stosów tworzy jedną jednostkę, która jest połączona szeregowo. Ta kompaktowa konstrukcja wewnątrz obudowy akumulatora eliminuje potrzebę stosowania dodatkowej obudowy modułu, co skutkuje większą gęstością mocy. Konstrukcja osiąga maksymalną pojemność 25,9 kWh (brutto; 22 kWh netto) przy napięciu 370 V. Dzięki zwiększonej pojemności zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynosi do 90 km w obszarach miejskich zgodnie z normą WLTP EAER City: odpowiada to łącznemu zasięgowi elektrycznemu do 85 km zgodnie z normą WLTP EAER.

Maksymalna moc układu obu modeli z silnikiem 55 TFSI e quattro zaczyna się od 290 kW (394 KM), a maksymalny moment obrotowy układu wynosi 600 Nm dzięki zmodyfikowanej konstrukcji silnika elektrycznego. Zużycie paliwa dla Q7 (średnie, w cyklu mieszanym): 1,4-1,2 l/100 km; zużycie energii (średnie, w cyklu mieszanym): 29,1-27,8 kWh/100 km; emisja CO2 (średnia, w cyklu mieszanym): 33-28 g/km; klasa emisji CO2 (średnia, łączona): B; zużycie paliwa na rozładowanym akumulatorze (w cyklu mieszanym): 10,5-9,8 l/100 km; klasa emisji CO2 na rozładowanym akumulatorze: G. Zużycie paliwa dla Q8 (średnie, w cyklu mieszanym): 1,6-1,2 l/100 km; zużycie energii (średnie, połączone): 30,4-27,7 kWh/100 km; emisja CO2 (średnia, w cyklu mieszanym): 37-27 g/km; klasa emisji CO2 (średnia, łączona): B; zużycie paliwa na rozładowanym akumulatorze (w cyklu mieszanym): 10,9-8,9 l/100 km; klasa emisji CO2 na rozładowanym akumulatorze: G.

Gdy oba silniki pracują jednocześnie, zelektryfikowane Q7 i Q8 przyspieszają do 100 km/h w 5,7 sekundy. Wyżej w gamie znajduje się 60 TFSI e quattro, który również korzysta z nowo zaprojektowanego silnika elektrycznego o mocy do 360 kW (490 KM) i momencie obrotowym do 700 Nm. Zużycie paliwa dla Q7 (średnie, w cyklu mieszanym): 1,4-1,3 l/100 km; zużycie energii (średnie, w cyklu mieszanym): 29,1-28 kWh/100 km; emisja CO2 (średnia, w cyklu mieszanym): 33-29 g/km; klasa emisji CO2 (średnia, łączona): B; zużycie paliwa na rozładowanym akumulatorze (w cyklu mieszanym): 10,5-10 l/100 km; klasa emisji CO2 na rozładowanym akumulatorze: G. Zużycie paliwa dla Q8 (średnie, połączone): 1,6-1,2 l/100 km; zużycie energii (średnie, połączone): 30,2-27,9 kWh/100 km; emisja CO2 (średnia, połączona): 36-28 g/km; klasa emisji CO2 (średnia, łączona): B; zużycie paliwa na rozładowanym akumulatorze (w cyklu mieszanym): 10,9-9,9 l/100 km; klasa emisji CO2 na rozładowanym akumulatorze: G.

W tej konfiguracji Q7 i Q8 rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 5,0 sekundy. Prędkość maksymalna wszystkich wariantów jest elektronicznie ograniczona do 240 km/h, a prędkość maksymalna z napędem całkowicie elektrycznym wynosi 135 km/h. Akumulator ładuje się z mocą 7,4 kW i osiąga 100 procent w około 3 godziny i 45 minut przy ładowaniu z maksymalną mocą. Klienci, którzy skorzystają z usługi ładowania Audi, mają dostęp do około 630 tys. punktów ładowania w 29 krajach europejskich, w tym do centrów ładowania Audi w Norymberdze, Zurychu, Berlinie, Salzburgu, Monachium i Frankfurcie (w przyszłości pojawią się kolejne). Klienci mogą wygodnie korzystać z usług Audi i wielu innych dostawców za pomocą jednej karty.

W wielu krajach i miastach właściciele hybryd plug-in korzystają z ulg podatkowych lub lokalnych korzyści transportowych, takich jak bezpłatne parkowanie lub prawo do korzystania z pasów dla autobusów. W Niemczech oba modele hybrydowe plug-in korzystają z przepisów dotyczących samochodów służbowych dla samochodów elektrycznych, zgodnie z którymi są one opodatkowane ryczałtowo w wysokości 0,5 procent ich ceny katalogowej brutto.

Do 90 km całkowicie elektrycznego zasięgu w jeździe miejskiej; dostępne na zamówienie od kwietnia 2024 r.

Nowe Audi Q7 TFSI e quattro i Q8 TFSI e quattro z inteligentną technologią hybrydową i zmienioną stylistyką, innowacyjną technologią oświetlenia i bogatym wyposażeniem standardowym zostaną wprowadzone na rynek pod koniec kwietnia 2024 roku.