Aktualności

Volkswagen prezentuje nowego Touarega

Volkswagen zaktualizował trzecią generację Touarega, wprowadzając liczne ulepszenia: zmodyfikowano zawieszenie oraz koncepcję obsługi pełnowymiarowego SUV-a, a także zaostrzono stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia. Warte podkreślenia są nowo opracowane reflektory matrycowe HD LED Matrix z przodu i tylne światła LED, między którymi znalazł się pasek świetlny z podświetlanym logo Volkswagena.

„Nowy Touareg imponuje najwyższą jakością wykończenia i wyjątkowym komfortem. W tym modelu po raz kolejny uwzględniliśmy życzenia użytkowników: zaostrzyliśmy nieco linie nadwozia, wprowadziliśmy podświetlane logo na pokrywie bagażnika i sprawiliśmy, że obsługa jest jeszcze bardziej intuicyjna. Poprawiliśmy również właściwości jezdne, czyniąc nasz największy model jeszcze lepszym autem. Rezultatem jest prawdziwie wszechstronny samochód, który doskonale czuje się na drodze i w terenie, świetnie sprawdzi się także także podczas holowania przyczepy” – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

Innowacyjne technologie bardzo często trafiały najpierw do Touarega, a później także do aut z niższych segmentów. Tak będzie i tym razem. „Touareg zawsze był pionierem innowacji, co pozwalało nam później transferować nowoczesne technologie do innych aut Volkswagena, zgodnie z naszą strategią. To samo podejście stosujemy w przypadku nowego Touarega. Jako pierwszy model Volkswagena będzie on wyposażony w reflektory matrycowe HD LED Matrix – to dziś najdoskonalszy system oświetlenia. Ponad 38 000 interaktywnych diod wyświetla ‘dywan świetlny’ dokładnie na pasie ruchu i oświetla drogę bardziej precyzyjnie niż kiedykolwiek wcześniej. Wkrótce przeniesiemy matrycowy system oświetlenia HD LED Matrix do innych naszych SUV-ów” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialny za rozwój.

Nowy system oświetlenia. Dużą zaletą nowych opcjonalnych reflektorów matrycowych HD LED Matrix jest fakt, że światła drogowe mogą pozostać włączone poza obszarem zabudowanym, ponieważ interaktywne reflektory wygaszą odpowiednie diody, by nie oślepiać innych kierowców. System działa bardziej precyzyjnie niż kiedykolwiek wcześniej w modelach marki Volkswagen.

Wyostrzone linie nadwozia. Nowego SUV-a Volkswagena można natychmiast rozpoznać po nowym wyglądzie przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu na nowo zaprojektowano osłonę chłodnicy, reflektory i zderzak. Stylistyka tylnej części nadwozia jest również ostrzejsza: między lampami jest pasek LED z podświetlonym na czerwono logo Volkswagena. Ten detal debiutuje w Europie właśnie w nowym Touaregu, wcześniej było ono stosowane na takich rynkach jak Chiny i USA.

Zmodernizowane wnętrze. Touareg jest seryjnie wyposażony w Innovision Cockpit –połączenie cyfrowych instrumentów i wysokiej klasy systemu inforozrywki Discover Pro Max. W nowym modelu zoptymalizowano różne funkcje Innovision Cockpit, takie jak nawigacja na poziomie pasa ruchu i mapy HD o wysokiej rozdzielczości. System sterowania głosowego w Touaregu znacząco dopracowano, a integracja aplikacji za pośrednictwem smartfona i App Connect (Apple CarPlay, Android Auto) może teraz odbywać się również bezprzewodowo. Volkswagen zmodyfikował także przyciski i pokrętło do regulacji głośności w konsoli środkowej – teraz są one wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Ponadto przeprojektowano podświetlane listwy w desce rozdzielczej i dodano emblemat Touarega.

Wydajne systemy wspomagania jazdy. Touareg jest standardowo wyposażony w wiele systemów zwiększających wygodę i wspomagających kierowcę. Ponadto szeroka gama systemów jest dostępna za dopłatą. Wśród nich są m.in.:
– Travel Assist (działający do prędkości maksymalnej)
– Park Assist Pro ze zdalnym sterowaniem (system automatycznego wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsc parkingowych, kierowca może kontrolować procedurę parkowania z zewnątrz pojazdu)
– Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą)
– Night Vision (pomoc podczas jazdy nocą)

Pod maską – silnik benzynowy, wysokoprężny lub hybryda plug-in. Nowy Touareg zostanie wprowadzony na rynek w pięciu wersjach silnikowych. Oprócz turbodoładowanego silnika benzynowego, do wyboru są dwa turbodiesle i dwie hybrydy plug-in. Wszystkie jednostki są standardowo połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i mają stały napęd na wszystkie koła 4MOTION.

Wyposażenie. Nowy model zostanie wprowadzony na rynek w kilku odmianach wyposażeniowych – Touareg oraz Elegance i R-Line. Na szczycie znajduje się sportowy, elegancki Touareg R eHybrid opracowany przez dział Volkswagen R.

Touareg R eHybrid. Najmocniejsza odmiana Touarega – R eHybrid to topowy model w gamie Volkswagena. Dysponuje on zespołem napędowym o łącznej mocy 462 KM. Najnowsza generacja modelu kontynuuje długą tradycję modeli Touareg R z zaawansowanymi technologicznie funkcjami i bogatym wyposażeniem. Wszystkie zostały opracowane przez specjalistów Volkswagen R. Standardowe wyposażenie nowego modelu obejmuje m.in.:

– lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe ze srebrnym logo R
– logo R wyświetlane z lusterek zewnętrznych na podłożu
– niebieskie, kontrastowe przeszycia we wnętrzu
– skórzana tapicerka Vienna (opcjonalnie Puglia)
– 20-calowe felgi aluminiowe Braga
– listwy na progach z podświetlanym logo R
– obudowa kluczyka pokryta skórą z logo R
– odsuwany i uchylany szklany dach
– czterostrefowa automatyczna klimatyzacja

Oprócz tradycyjnego dla odmian R koloru Lapiz Blue Metallic do wersji R-Line i R eHybrid będzie można zamówić nowy matowy lakier Silicon Gray Matt.