W segmencie średniej wielkości SUV-ów największym powodzeniem wśród europejskich klientów w 2015 r. cieszyło się Volvo XC60 – informuje niezależna firma JATO badająca rynek motoryzacyjny. XC60 to także w ostatnich latach najpopularniejszy SUV sprzedawany na polskim rynku. Silna pozycja tego modelu jest dowodem zaufania, jakim cieszy się marka Volvo.
Od 2009 roku XC60 to najlepiej sprzedający się model szwedzkiej marki. Dzisiejsza informacja jest kolejnym potwierdzeniem właściwego kierunku rozwoju, jaki obrała marka oraz wskazuje jak udana już dziś jest odbywająca się właśnie transformacja marki.
Europa to dla Volvo najistotniejszy region, który reprezentuje przeszło połowę globalnej sprzedaży firmy. Wprowadzony w 2008 r. XC60 z każdym rokiem notował coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Obecnie, w dziewiątym roku produkcji tego modelu, XC60 coraz popularniejszym samochodem, który zamawiają klienci na całym świecie. Od momentu wprowadzenia modelu model XC60 znalazł już przeszło 750,000 nabywców.
Przełomowy dla modelu był rok 2012, kiedy globalna sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła poziom 100,000 sprzedanych egzemplarzy oraz 2015, gdy zbliżono się do 160,000 sprzedanych Volvo XC60. W 2015 r. najwięcej egzemplarzy tego modelu zamówiono na rynek chiński, drugim w kolejności był rynek angielski, zaś trzecim szwedzki. Na Starym Kontynencie największą popularnością XC60 cieszyło się na kluczowych dla marki rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania, czy Francja.