Aktualności

Unikalny kask z logo Alfa Romeo dla Jorge Lorenzo

Na torze Silverstone zaprezentowano nowy kask, który wielokrotny Mistrz Świata Jorge Lorenzo – twarz marki Alfa Romeo – zakładał podczas kwalifikacji i wyścigu „Hertz British Grand Prix”, dwunastej rundy motocyklowych Mistrzostw Świata 2014 na legendarnym torze Silverstone w Wielkiej Brytanii.

Jest to drugi specjalny kask (pierwszy został stworzony na Grand Prix w Mugello we Włoszech), któremu hiszpański kierowca postanowił nadać indywidualny charakter, umieszczając na nim legendarny znaczek „Quadrifoglio Verde”, symbol, który od 1923 roku wyróżnia najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo, nie tylko te startujące na torach wyścigowych na całym świecie, ale również specjalne wersje produkcyjne.

Za kierownicą swojej Yamahy YZR-M1, wielokrotny motocyklowy Mistrz Świata, Jorge Lorenzo – jedyny Hiszpan, który zdobył dwa tytuły w królewskiej klasie wyścigów motocyklowych- startuje w motocyklowych Mistrzostwach Świata 2014 z logo Alfa Romeo widniejącym na kombinezonie i na kasku, pieczętując tym samym ważny sojusz pomiędzy jednym z najbardziej znanych i cenionych na arenie międzynarodowej kierowców, a marką Alfa Romeo, która doskonale wyraża styl i włoskie doświadczenia w dziedzinie motoryzacji, połączone z duchem zwycięstwa.

Ten wyjątkowy kask, stworzony specjalnie na imprezę w Silverstone, wymagał 45-cio godzinnej pracy, aby odtworzyć wyjątkową grafikę, która została zaprojektowana przez samego Jorge Lorenzo, czuwającego nad wszystkimi fazami realizacji projektu. Czasza kasku została najpierw poddana obróbce papierem ściernym, następnie przy użyciu specjalnych winylowych szablonów została naniesiona grafika i lakier, a na końcu specjalne naklejki. Powstał w ten sposób wyjątkowy rekwizyt, „składający hołd” jednemu z najbardziej znanych sportowych symboli w świecie motoryzacji: czterolistnej zielonej koniczynce – „Quadrifoglio Verde” Alfa Romeo. Publiczność mogła podziwiać legendarny symbol w kolorze zielonym, umieszczony w górnej części kasku, natomiast z tyłu klasyczny trójkątny symbol z logo Alfy Romeo.

Na jeden z bardziej prestiżowych torów w motocyklowym świecie, jak i jeden z najszybszych w sezonie motocyklowych Mistrzostw Świata, oficjalny kierowca teamu Movistar Yamaha MotoGP Jorge Lorenzo wybrał symbol zielonej czterolistnej koniczynki, która zadebiutowała w Alfie Romeo RL prowadzonej przez Ugo Sivocciego, który w 1923 roku wygrał XIV edycję wyścigu Targa Florio. Od tamtej chwili wszystkie wyścigowe Alfy były wyróżniane tym znanym na całym świecie symbolem przynoszącym szczęście, tym samym, który później wyróżniał także niektóre, bardziej sportowe, Alfy Romeo z seryjnej produkcji.

Chlubna tradycja trwa po dzień dzisiejszy, dzięki nowym wersjom „Quadrifoglio Verde” modeli Giulietta i MiTo, które zapewniają niezmienny styl, mocne i kompaktowe silniki, odpowiedni stosunek masy do mocy oraz nowinki techniczne „made in Alfa Romeo”, mające zapewnić przyjemność jazdy. Tak więc, nowe samochody oznaczone legendarnym symbolem wpisują się w tradycję najlepszych aut marki Alfa Romeo, przejmując ich spuściznę w postaci dynamicznych osiągów, nie rezygnując jednocześnie z walorów sportowych, poszanowania dla środowiska i codziennej, wygodnej eksploatacji.

Odzwierciedlenie czystej formy DNA Alfy Romeo- Giulietta Quadrifoglio Verde, wyróżnia się zdecydowanym wyglądem i mocnym charakterem, jak również wyjątkowym silnikiem, przejętym z supersamochodu Alfy Romeo 4C: nowy benzynowy silnik turbo o pojemności 1750 z bezpośrednim wtryskiem paliwa wykonany jest z aluminium osiągając moc 240 KM i połączony jest z innowacyjną sześciostopniową skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT” najnowszej generacji.

Wyposażona w selektor kontroli dynamicznej DNA oraz funkcję Launch Control (jedyną taką w segmencie), Giulietta Quadrifoglio Verde przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund.

MiTo Quadrifoglio Verde – najbardziej dynamiczna wersja tego kompaktowego samochodu- wyposażona jest w najnowszy silnik 1.4 Multiair turbo benzyna o mocy 170 KM oraz innowacyjną skrzynię biegów „Alfa TCT”. Mocną stroną tego samochodu jest niespotykany stosunek masy pojazdu do rozwijanej mocy (6,7 kg/KM), który od zawsze był kluczem do sukcesu samochodów Alfa Romeo oraz stosunek mocy do pojemności silnika (124 KM/litra), plasujący tę wersję auta u szczytu swego segmentu.