Categories Aktualności

Tucson zmieniony w filmową „Bestię”

Hyundai America Technical Center, Inc. (HATCI) poddał Hyundaia Tucson metamorfozie, aby wyglądał jak prototyp koncepcyjny modelu „Bestia” z filmu Sony Pictures Uncharted. HATCI to ramię projektowe, technologiczne i inżynieryjne dla wszystkich północnoamerykańskich modeli Hyundai Motor Group.

Tucson posiada wiele zawansowanych systemów i funkcji, co czyni go idealnym kandydatem do przekształcenia w „Bestię”. Wymiary modelu Tucson sprawiają, że ​​jest zwrotny i łatwy w manewrowaniu podczas każdej przygody. Jako prawdziwy SUV ma napęd 4×4. Technologia napędu na cztery koła HTRAC firmy Hyundai umożliwia ponadto zwinne prowadzenie i lepsze wykorzystanie momentu obrotowego, w zależności od przyczepności kół i prędkości pojazdu. W zależności od osobistych preferencji, kierowcy mogą wybierać spośród różnych trybów jazdy: Normal, Sport i Eco. Oprócz bazowych trybów jazdy, dostępne są dedykowane tryby terenowe — błoto, piasek i śnieg — optymalizuje osiągi i ustawienia HTRAC, zapewniając lepsze wrażenia z jazdy w różnym terenie.

Adaptacyjna technologia elektronicznie sterowanego zawieszenia modelu Tucson (ECS) zapewnia kierowcom dodatkową wygodę. ECS automatycznie i stale kontroluje zawieszenie pojazdu, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi.

Tucson jest jednym z najpopularniejszych modeli marki Hyundai. W ubiegłym roku w Europie sprzedano ponad 137 000 sztuk tego modelu. Przyczyną popularności modelu Tucson jest jego design, układy napędowe, przestronność i funkcje zapewniające komfort. Dzięki połączeniu silnika 1.6 Turbo i silnika elektrycznego z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, Tucson Hybrid i Tucson Plug-in Hybrid są jeszcze przyjemniejsze w prowadzeniu.

Przebudzenie „Bestii”

Tucson „Bestia”, niestandardowy koncept Hyundaia, szczyci się futurystycznym, użytkowym designem. Zapewniając niezwykłe wrażenia z jazdy i wszechstronne możliwości, „Bestia” jest gotowa na każdą przygodę. Inspiracją projektantów HATCI do wyglądu zewnętrznego modelu były słynne gry wideo serii Uncharted. Projektanci mieli mniej niż dwa tygodnie na wykonanie projektu przed rozpoczęciem tworzenia „Bestii”. Mimo tych wyzwań udało im się dotrzymać ambitnego terminu związanego z harmonogramem zdjęć.

Zwykle nasze projekty potrzebują od dwóch do trzech lat, zanim pojazd produkcyjny pojawi się na drogach. Zobaczyć, jak coś szybko się urzeczywistnia, jest dla projektanta bardzo satysfakcjonujące. – Elizabeth Curran Starszy Kierownik ds. Projektowania w Hyundai North America

Nadwozie „Bestii” zostało zaprojektowane z myślą o przygodzie. Aby to osiągnąć, projektanci musieli zwiększyć wytrzymałość i możliwości zmodyfikowanego pojazdu.

Zaczęto od kół Black Rhino Armory w kolorze matowej czerni, zamontowano większe nakładki błotników, aby nadać mu poważniejszego wyglądu. Koła zostały wyposażone w 33-calowe opony Nitto Trail Grappler, dzięki którym „Bestia” może łatwiej przemierzać trudny teren.

Projektanci dodali elementy ochronne zarówno z przodu, jak i z tyłu. Obejmowały one wykonane na zamówienie, wzmocnione zderzaki, przednią osłonę podwozia, a także osłony reflektorów i tylnych świateł. Te zabezpieczenia miały specjalną teksturę, aby ukryć zadrapania i uszkodzenia będące wynikiem wielu przygód podczas poszukiwania skarbów w filmie Uncharted.

Tucson „Bestia” zawiera również inne akcesoria idealne do użytkowania na świeżym powietrzu, takie jak stalowy kosz dachowy ARB z siatkową podłogą, dwa pasy holownicze Trail Master i dwie łopaty Smittybilt Recovery Utility Tool.

Aby uzyskać bardziej groźny i agresywny wygląd, wiele elementów zewnętrznych zdobiących „Bestię” pomalowano na czarno.

Projektanci, którzy pracowali przy koncepcie Tucson „Bestia”, mają nadzieję, że gotowy na przygodę Tucson przyciągnie wzrok kinomanów. Ich celem jest zaciekawienie przyszłych Klientów tym modelem i marką Hyundai.

Uncharted Sony Pictures, który obecnie jest wyświetlany w kinach, zarobił już ponad 300 milionów dolarów na całym świecie.