TOYOTA GAZOO Racing zawarła porozumienie techniczne z zespołem Formuły 1 MoneyGram Haas F1 Team i będzie brać udział w rozwoju samochodu wyścigowego. Ponadto w ramach partnerstwa młodzi japońscy kierowcy, inżynierowie i mechanicy będą zbierać doświadczenia w Formule 1, królowej motorsportu.
TOYOTA GAZOO Racing uczestniczy w motorsporcie, żeby doskonalić się w trzech kluczowych aspektach produkcji samochodów: personel, know-how i technologie oraz produkt. Zgodnie z filozofią tworzenia aut z myślą o kierowcy, motorsport jest poligonem doświadczalnym dla samochodów i ich podzespołów, a zawodowi kierowcy rajdowi i wyścigowi pomagają rozwijać auta, bazując na swoim ogromnym doświadczeniu. Orędownikiem tej koncepcji jest Akio Toyoda, prezes zarządu Toyota Motor Corporation, startujący w rajdach i wyścigach pod pseudonimem Morizo.
Partnerstwo z MoneyGram Haas F1 Team pozwoli jeszcze bardziej doskonalić umiejętności kierowców, inżynierów i mechaników, skuteczniej korzystać z analizy danych i lepiej te dane wykorzystywać, a uzyskane wnioski zastosować w produkcji coraz lepszych samochodów wyścigowych.
Szczegółowa umowa z MoneyGram Haas F1 Team obejmuje udział kierowców TOYOTA GAZOO Racing, a także mechaników i inżynierów w jazdach testowych zespołu. Kierowcy zyskają szansę na zdobycie doświadczenia w prowadzeniu samochodu F1, a inżynierowie i mechanicy nauczą się, jak analizować ogromne ilości danych, w tym te dotyczące jazdy. Zdobytą wiedzę wykorzystają w pracy na rzecz TOYOTA GAZOO Racing.
Umowa obejmuje również udział inżynierów i mechaników TOYOTA GAZOO Racing w rozwoju aerodynamiki samochodów zespołu MoneyGram Haas F1 Team poprzez umożliwienie uczestnikom projektowania i produkcji części z włókna węglowego w symulowanych ekstremalnych środowiskach operacyjnych. Będą tym samym zaangażowani w pracę w najważniejszej serii motorsportowej, a sprawdzone technologie oraz wiedzę wykorzystają do tworzenia samochodów produkcyjnych.
TOYOTA GAZOO Racing oraz MoneyGram Haas F1 Team będą dążyć do rozwoju swoich zespołów wyścigowych, co będzie wspólnym wkładem w przemysł motoryzacyjny i motorsport.