Od 1997 roku Euro NCAP jest jedną z najważniejszych instytucji wyznaczających standardy w dziedzinie bezpieczeństwa pojazdów w Europie. W tym roku procedury testowe były bardzo zaostrzone. Podczas wszechstronnego badania bezpieczeństwa dorosłych pasażerów nowy Touran uzyskał 88% oceny maksymalnej. Poddano go następującym testom:
– czołowe zderzenie z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h, 40 procent szerokości auta,
– czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy prędkości wynoszącej 50 km/h, cała szerokość auta,
– uderzenie w bok pojazdu z prędkością 50 km/h,
– uderzenie bokiem w słup przy prędkości 32 km/h.
Także w bardzo ważnej kategorii ochrony dzieci podróżujących w samochodzie nowy rodzinny van Volkswagena, zarówno w wersji pięcio- jak i siedmiomiejscowej, uzyskał bardzo dobre wyniki. Dzięki seryjnym mocowaniom ISOFIX i uchwytom top tether, służącym do montowania w aucie fotelików dziecięcych, nowy Touran uzyskał ponad 89% maksymalnej liczby punktów. Nowy Touran zdał z najwyższymi ocenami europejski test z bezpieczeństwa (Euro NCAP). Popularnemu rodzinnemu vanowi najnowszej generacji przyznano najwyższą notę pięciu gwiazdek co sprawiło, że van Volkswagena należy do grona najbezpieczniejszych modeli w Europie.
Badanie w kategorii ochrony pieszych Touran zakończył wynikiem 71%. Doceniono w nim przede wszystkim zalety wynikające z konstrukcji auta, które pozwalają zmniejszyć ryzyko obrażeń pieszego na skutek ewentualnego potrącenia.
Nowego Tourana można od kilku tygodni zamawiać u polskich dealerów Volkswagena. Cena bazowej wersji modelu wynosi 82.390 PLN (1.2 TSI 110 KM). Samochód ma bardzo bogate seryjne wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa. Należą do niego między innymi poduszki powietrzne: czołowa kierowcy i pasażera (z możliwością dezaktywacji), poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz system poduszek chroniących głowy podróżnych siedzących z przodu i z tyłu, włącznie z poduszkami bocznymi. Poza tym fotele wyposażano w specjalne zagłówki, które w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył Tourana zmniejszają ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego; auto ma również system ostrzegający o niezapięciu pasów bezpieczeństwa na każdym fotelu. Ponadto na pokładzie nowego Tourana znajdują się między innymi seryjnie: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z ABS i asystentem hamowania, system automatycznego hamowania po kolizji, sygnalizator spadku ciśnienia w oponach, czujnik rozpoznający zmęczenie kierowcy oraz system ostrzegania kierowcy.