Motoryzacja to nasza pasja

Blog motoryzacyjny moto-przestrzen.pl | Testy samochodów, nowości, opinie

Aktualności

Światowa premiera prototypu ID. 2all

Marka Volkswagen poszerza rodzinę elektrycznych modeli ID. o najmniejsze auto. ID. 2all to prototyp Volkswagena z napędem elektrycznym w cenie poniżej 25 000 euro. Najważniejsze cechy samochodu to napęd na przednie koła, zasięg do 450 kilometrów, innowacyjne funkcje, takie jak Travel Assist, reflektory matrycowe IQ.LIGHT czy planer podróży. Wersja produkcyjna będzie oparta na platformie MEB Entry i jest jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.

„Błyskawicznie i radykalnie przekształcamy Volkswagena. ID. 2all pokazuje, dokąd chcemy zaprowadzić markę: chcemy być blisko klienta, oferować auta wyposażone w topowe technologie i opakowane w fantastyczny design. Transformację realizujemy w szybkim tempie, aby elektromobilność była dostępna masowo” – powiedział Thomas Schäfer, prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Volkswagen zaprezentuje produkcyjną wersję ID. 2all na rynek europejski w 2025 roku. Celem jest cena bazowej wersji na poziomie poniżej 25 000 euro.

„Przenosimy zalety Volkswagena: najwyższą jakość, najnowsze oprogramowanie i usługi cyfrowe do świata nowej mobilności. W centrum uwagi są tu zawsze potrzeby i wymagania naszych klientów” – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu marki ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

ID. 2all opiera się na najnowszym wcieleniu znanej z innych modeli rodziny ID. platformy MEB. „ID. 2all będzie pierwszym pojazdem na bazie MEB z napędem na przednie koła. Wykorzystujemy dużą elastyczność oferowaną przez platformę MEB i za sprawą MEB Entry wyznaczymy nowe standardy w zakresie technologii i użyteczności” – mówi Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój.

Źródłem napędu jest silnik o mocy 226 KM, a prognozowany zasięg wg WLTP wynosi do 450 kilometrów.

Volkswagen kładzie też większy nacisk na design: „ID. 2all to zapowiedź nowego języka projektowania Volkswagena, który opiera się na trzech filarach: stabilności, wzbudzającym sympatię wyglądzie i ekscytacji” – mówi Andreas Mindt, szef designu marki Volkswagen Samochody Osobowe.