Categories Aktualności

Suzuki przedstawia odnowioną Vitarę

Suzuki przedstawia odnowioną Vitarę. Popularny SUV, zaprojektowany dla aktywnych, ma świeży design i dynamiczną sylwetkę. W ramach liftingu jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki Suzuki wyposażono w wiele nowych systemów (w tym odpowiedzialnych za bezpieczeństwo), a na zrestylizowanej desce rozdzielczej znalazł się 9-calowy wyświetlacz audio. Hybryda Suzuki jest oszczędna, a dzięki pewności  prowadzenia na różnych nawierzchniach oferuje swobodę odkrywania świata.

Design

Nowa Vitara ma charakterystyczną sylwetkę z osłoną chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni, zwężającymi się reflektorami i uniesioną ku tyłowi linią boków nadwozia. Linia Vitary jest ponadczasowa, kojarzy z codziennością podróżowania w mieście i długimi, weekendowymi wypadami. Inspiruje do wypraw w nieznane.

Nowe kolory nadwozia

W gamie kolorystycznej Vitary jest dziesięć opcji – samochody można zamawiać w jednym z pięciu lakierów jednokolorowych (wszystkie, prócz podstawowego białego >White< są metalizowane) lub w pięciu tzw. dwutonowych (z dachem w innym kolorze). Wśród nich są nowości: połączenie Sphere Blue Pearl z dachem w kolorze Cosmic Black Pearl Metallic oraz Titan Dark Grey Pearl Metallic.

ALLGRIP SELECT 4×4

Nowa Vitara jest wyposażona w sprawdzony system ALLGRIP SELECT 4WD, który ułatwia jazdę także po drogach nieutwardzonych. Umożliwia wybór jednego z czterech trybów napędu na cztery koła (Auto, Sport, Snow i Lock), które można wygodnie włączać za pomocą pokrętła znajdującego się na konsoli środkowej.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Suzuki Vitara to zaawansowane technologie bezpieczeństwa i systemy wspomagania jazdy, które pomagają chronić kierowcę i pasażerów. Wśród pięciu najważniejszych, które zostały zaktualizowane w ramach liftingu na rok 2024, są m.in.:

DSBS II (Dual Sensor Brake Support II –  II generacji układ reagowania przedkolizyjnego z detekcją dwukanałową)

Nowy układ reagowania przedkolizyjnego Dual Sensor Brake Support II (DSBSII) działa jeszcze skuteczniej niż w poprzedniej Vitarze, m.in. dzięki większemu zasięgowi. DSBS II jest w stanie wykryć inne pojazdy, motocykle oraz pieszych znajdujących się przed maską lub poruszających się po przekątnych przed pojazdem.

DMS (Driver Monitoring System – system monitorowania kierowcy)

Monitoruje oczy i twarz kierowcy za pomocą kamery umieszczonej na desce rozdzielczej. Jeśli system wykryje, że kierowca jest senny, zasypia lub odwraca wzrok od drogi, włączy się alarm ostrzegawczy oraz wyświetli odpowiedni komunikat.

ACC (Adaptive Cruise Control – tempomat adaptacyjny)

Ogranicza zmęczenie kierowcy podczas długich podróży. W ruchu ulicznym system wykorzystuje radar pracujący na falach milimetrowych oraz kamerę monoskopową do pomiaru odległości od pojazdu poprzedzającego – w razie potrzeby Vitara samoczynnie przyspiesza lub zwalnia, aby utrzymać zadaną odległość. Jeżeli droga jest wolna, system utrzymuje żądaną prędkość. ACC jest połączony z systemem rozpoznawania znaków drogowych, co ułatwia przestrzeganie obowiązujących ograniczeń prędkości.

LKA (Lane Keep Assist – wspomaganie utrzymania pasa ruchu)

Przy włączonym tempomacie adaptacyjnym LKA pomaga utrzymać pojazd na środku pasa ruchu. Gdy oznakowanie pasa ruchu nie jest jasne czy wystarczająco dokładne, system wykorzystuje informacje uzyskane z toru jazdy poprzedzającego pojazdu.

TSR (Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków drogowych) / ogranicznik prędkości

Vitara na wyświetlaczu pokazuje znaki drogowe, które wykrywa za pomocą kamery monoskopowej. W przypadku przekroczenia prędkości wskazanej na znaku drogowym zaczyna migać ikona ostrzegawcza, a jeśli kierowca na taki sygnał nie zareaguje i nie zwolni, włączy się sygnał dźwiękowy. Z kolei ogranicznik redukuje prędkość do wartości ustawionej przez kierowcę. Można także używać ogranicznika w połączeniu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, aby dostosować się do obowiązującego ograniczenia prędkości.

Dzięki systemom (wymienionym poniżej) Suzuki Vitara po liftingu odpowiada ogólnym przepisom bezpieczeństwa (GSR2):

  • Ochrona przy zderzeniach czołowych
  • Ochrona przed uderzeniami z boku
  • Integralność układu paliwowego
  • System hamowania awaryjnego
  • Wykrywanie obiektów przy cofaniu
  • System utrzymywania pasa ruchu
  • Cyberbezpieczeństwo i system zarządzający cyberbezpieczeństwem
  • Inteligentny asystent prędkości
  • System ostrzegający o zmęczeniu i możliwości zaśnięcia za kierownicą
  • Blokada antyalkoholowa
  • Rejestrator informacji o zdarzeniach drogowych
  • Aktualizacja oprogramowania

1.5 DUALJET Hybrid

Silnik 1,5 DUALJET wykorzystuje system podwójnych wtryskiwaczy, co pomaga zwiększyć wydajność cieplną. Silnik charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i niską emisją spalin oraz doskonałym momentem obrotowym w całym zakresie obrotów, co zapewnia dynamiczne i płynne przyspieszanie. Hybrydę tworzy generator, akumulator litowo-jonowy 140 V i 6-stopniowa skrzynia biegów AGS. Generator nie tylko zapewnia moc do jazdy w trybie całkowicie elektrycznym, ale także interweniuje podczas zmiany biegów, zapewniając płynniejsze przyspieszanie. Wytwarza również energię elektryczną do ładowania akumulatorów podczas jazdy i zwalniania. 1.4 BOOSTERJET 48V SHVS mild Hybrid

W nowej Vitarze dostępny jest również silnik 1.4 BOOSTERJET z systemem miękkiej hybrydy 48V SHVS. Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa (zapewniający wysoką wydajność paliwową oraz odpowiednią moc), a także turbosprężarkę z intercoolerem (zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach). SHVS wykorzystuje zintegrowany generator-rozrusznik (ISG) i wysokowydajny akumulator litowo-jonowy 48V, który zapewnia doskonałą wydajność ładowania i zasilania. Oprócz szybkiego i cichego uruchamiania silnika ISG wspomaga silnik elektryczny (celem jest oszczędne przyspieszanie), a podczas zwalniania generuje energię elektryczną do ładowania akumulatorów.