W mniej, niż dwa lata po debiucie rynkowym, Outlander PHEV sprzedał się w Europie w liczbie 40 000 egzemplarzy. Tak ogromną sprzedaż zanotowano na 34 rynkach zbytu Starego Kontynentu z wyłączeniem Rosji, Ukrainy i Kazachstanu.
Zachowując równowagę pomiędzy zdolnością produkcyjną, a całkowitym zapotrzebowaniem, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wprowadzała model Mitsubishi Outlander PHEV do sprzedaży w Europie etapami, rozpoczynając w październiku 2013 roku od wybranych rynków (Holandia, kraje skandynawskie, itp.). Obecnie model ten jest już oferowany w całej Europie, przy czym sześć największych rynków zbytu to:
– Holandia: 17 733 egzemplarzy
– Wielka Brytania: 11 975 egzemplarzy
– Szwecja: 3 195 egzemplarzy
– Norwegia: 2 502 egzemplarzy
– Niemcy: 2 132 egzemplarzy
– Francja: 1 127 egzemplarzy
Co więcej, Outlander PHEV znalazł się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych samochodów hybrydowych typu plug-in w Europie.
Duża popularność Outlandera PHEV wynika z zastosowania w tym modelu nowoczesnych rozwiązań technicznych oraz praktycznych rozwiązań konstrukcyjnych (SUV z napędem 4WD, dwoma silnikami i układem automatycznego ładowania, wiele dostępnych trybów jazdy, przestronna kabina pasażerska mieszcząca 5 osób, bagażnik o pojemności 463 litrów, itp.), a nie tylko z faktu, iż – podobnie, jak w pozostałych, mniej popularnych hybrydach plug-in – nabywca może uzyskać ulgi podatkowe związane z zakupem takiego auta.