Categories Aktualności

Rekord świata w ekonomicznej jeździe Mustanga Mach-E

Ford Mustang Mach-E doceniony za najniższe zużycie energii samochodu elektrycznego przejechał ponad 6,5 mili, zużywając jedną kilowatogodzinę (kWh) energii elektrycznej– co zostało zweryfikowane poprzez niezależny odczyt danych.

Przy pełnym akumulatorze o pojemności 88 kWh osiągnięta wydajność przekłada się na zasięg ponad 500 mil, to znaczy więcej o ponad 120 mil od oficjalnego zasięgu Mustanga Mach-E, wynoszącego 379 mil – i trzykrotnie więcej niż wynosił cel nowego rekordu dla pojazdu elektrycznego, wyznaczony przez GUINNESS WORLD RECORDS™.

Rekordowy wynik, ustanowiony na najdłuższej trasie w Wielkiej Brytanii, wymagał zatrzymania się na mniej niż 45 minut ładowania.

Pokonanie 840 mil z John O’Groats do Land’s End – to niemal ekwiwalent zdobycia Mount Everest – przy akumulatorze naładowanym do pełna na starcie, wymagało tylko dwóch przerw na ładowanie, w Wigan, w północno-zachodniej Anglii i w Cullompton, w hrabstwie Devon.

Zespół Forda Mustanga Mach-E podjął się wyznaczenia nowego progu przelicznika efektywności przejechanych mil na galon dla pojazdów elektrycznych, aby rozwiać obawy o zasięg potencjalnych klientów. Łatwość, z jaką Mustang Mach-E pokonuje z krótkimi postojami na ładowanie najdłuższy odcinek trasy w Wielkiej Brytanii, dowodzi jego przydatności w codziennych podróżach.

Jeśli przyjmiemy zasadę, zalecającą robienie w podróży co najmniej 15-minutowych przerw co dwie godziny, rekordowy przejazd udowadnia, że na dobrą sprawę kierowca dbający o bezpieczeństwo poświęca więcej czasu na odpoczynek w trasie, niż trwa ładownie pojazdu.

Członkowie bijącego rekord świata zespołu, Paul Clifton, korespondent BBC ds. transportu, oraz piloci: Fergal McGrath i Kevin Booker, którzy są już rekordzistami ekonomicznej jazdy samochodem z silnikiem spalinowym, powiedzieli: „Ten rekord miał udowodnić, że każdemu opłaca się obecnie posiadanie samochodu elektrycznego. Nie tylko na krótkie miejskie przejazdy do pracy, sklepów czy jako drugi samochód, ale do wykorzystania w praktyce, podczas długich podróży po kraju. Udowodniliśmy, że w przypadku tego samochodu osiągnięto punkt kulminacyjny.
„Zasięg i wydajność Forda Mustanga Mach-E sprawiają, że jest to samochód do codziennego użytku, pozwalający zmierzyć się nawet z najmniej przewidywalnymi trasami. Przeprowadziliśmy całodzienne testy na dystansie 250 mil, a po powrocie wciąż mieliśmy do dyspozycji 45 procent pojemności akumulatora.”

Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i ze zwiększonym zasięgiem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą szybkiej ładowarki, zyska średnio 73 mile zasięgu w ciągu około 10 minut ładowania.

Tim Nicklin, kierownik ds. elektryfikacji w Wielkiej Brytanii,odbierając wpis do KSIĘGI REKORDÓW GUINESSA™ w imieniu Forda, powiedział: „Oszczędność Mustanga Mach-E pozwoliła na ograniczenie do minimum czasu ładowań na najdłuższej trasie w Wielkiej Brytanii i potwierdziła, że jest to pojazd, który kompletnie zmienił reguły gry.

„Wewnętrzny raport Forda Go Electric*, dotyczący opinii konsumentów ujawnił, że zdaniem szerokiego grona odbiorców średni zasięg, jaki może pokonać w pełni naładowany samochód elektryczny, wynosi poniżej 150 mil. Jeśli Mach-E w rękach profesjonalistów przejeżdża ponad trzy razy więcej, może w prosty sposób dotrzeć do klientów z oficjalnym przelicznikiem „mil na pełnym tankowaniu” i pomóc im pozbyć się wszelkich wcześniejszych obaw o zasięg.”

Zespół bijącego rekord Forda Mustanga Mach-E był wspierany podczas nocnej jazdy z północy Szkocji do zachodniego krańca Kornwalii w kwestiach pomocy drogowej przez aktualne Patrole Roku brytyjskiej firmy AA – Bena Sheridana i Simona Blake oraz pilotów Vince’a Crane i Dave’a Bakera.

Główne punkty ładowania – prowadzony przez BP pulse w Wigan i punkt sieci Ionity w Cullompton – są jednymi z ponad 15 000, które można zlokalizować, skorzystać z prowadzących do nich wskazówek nawigacji i płacić za nie w aplikacji Ford Pass.