Aktualności

PSA liderem emisji CO2

DS 3Z końcem 2014 roku koncern PSA Peugeot Citroën odzyskał pierwsze miejsce w rankingu liderów redukcji emisji dwutlenku węgla. Firmowane przez Grupę samochody emitowały przeciętnie 110,3 grama CO2 na kilometr* (źródło: AAA DATA), podczas gdy średnia na rynku europejskim wynosiła 123,7 grama. Od 2008 roku Grupa obniżyła poziom emisji swoich samochodów o około 30 gramów.

Ten nowy rekord potwierdza zaangażowanie koncernu PSA Peugeot Citroën w opracowywanie praktycznych rozwiązań problemów związanych z ochroną środowiska. Ponad 50% budżetu na badania i rozwój jest przeznaczanych na rozwój technologii, które zmniejszają zużycie paliwa i wpływ pojazdów na środowisko.

Pierwsze miejsce PSA Peugeot Citroën w rankingu jest głównie efektem realizacji strategii downsizingu, wprowadzenia nowej gamy 3-cylindrowych benzynowych jednostek napędowych PureTech oraz nowej, oszczędnej pod względem zużycia paliwa generacji silników wysokoprężnych BlueHDi. W 2014 roku poziom emisji prawie 30% samochodów sprzedawanych przez Grupę PSA wyniósł mniej niż 100 gramów CO2 na kilometr.

Samochody PSA wyposażone we wspomniane oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne są także liderami pod względem poziomu emisji dwutlenku węgla w swojej kategorii. Modele te mają duży udział w sprzedaży na terenie Europy i dlatego przyczyniają się do obniżenia ogólnego poziomu emisji, co najlepiej ilustrują przedstawione poniżej przykłady samochodów o niskim poziomie emisji CO2:

Citroën C4 Cactus, 1,6-litrowy silnik BlueHDi, 100 KM, 82 g/ km
Citroën DS 3, 1,6-litrowa jednostka BlueHDi, 100 KM, 79 g/ km

Peugeot 308, silnik PureTech 1,2 litra, 130 KM, 107 g/ km . Peugeot 308 z silnikiem benzynowym ustanowił także nowy rekord spalania na poziomie 2,85 l/ 100 km. Auto pokonało liczącą 1810 km trasę na 51-litrowym baku.

Przedstawione niedawno modele Peugeot 308 i Citroën C4 Picasso (zbudowane na płycie podłogowej EMP2) oraz Citroën C4 Cactus (wprowadzony do sprzedaży w 2014 roku) ważą znacznie mniej niż ich poprzednie wersje – masa samochodu zmniejszyła się odpowiednio o 140 i 200 kg. To właśnie ten czynnik pozwolił na tak znaczące ograniczenie emisji.

„Tak duża redukcja emisji dwutlenku węgla jest efektem wdrażania przez nas nowoczesnych technologii, zarówno w benzynowych i wysokoprężnych jednostkach napędowych, oraz prowadzenia nieustających badań w celu budowania lżejszych i bardziej aerodynamicznych samochodów” – powiedział Gilles Le Borgne, wiceprezes ds. badań i rozwoju w koncernie PSA Peugeot Citroën. „Grupa w dalszym ciągu inwestuje w badania i innowacje, a w szczególności w rozwój technologii hybrydowych plug-in oraz nowej generacji pojazdów elektrycznych”.

* Średnia homologowana emisja CO2 w cyklu mieszanym NEDC samochodów osobowych PSA Peugeot Citroën zarejestrowanych w 2014 roku w 22 krajach Unii Europejskiej (z wyjątkiem Grecji, Chorwacji, Rumunii, Bułgarii, Cypru i Malty).