Nowe Porsche Panamera lepiej niż kiedykolwiek godzi dwie przeciwstawne osobowości: osiągi rasowego samochodu sportowego i komfort luksusowej limuzyny. Druga generacja Gran Turismo awansuje do roli ikony osiągów w swoim segmencie. W ramach tej transformacji Porsche kompleksowo udoskonaliło koncepcję modelu – jako czterodrzwiowego samochodu, który został przeprojektowany aż do ostatniego szczegółu. Przekonstruowano silniki i skrzynie biegów, udoskonalono podwozie, a koncepcję obsługi i prezentacji informacji zdefiniowano na nowo, z myślą o przyszłości. Równocześnie nowe Porsche Panamera znosi granice pomiędzy światem ambitnych aut sportowych i komfortowych limuzyn dzięki elementom takim jak skrętna tylna oś, aktywna kompensacja przechyłów czy trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne.
Stylistyka z genotypem Porsche 911 – bardziej dynamiczna linia dachu
Od strony wizualnej unikalną koncepcję tego dużego modelu Porsche odzwierciedla nowy, ekspresyjny design: nie do pomylenia jako Panamera i nie do pomylenia jako samochód sportowy – smukłe, dynamiczne proporcje, mocno podkreślone tylne błotniki, atletycznie wyrzeźbiony profil i niezwykle płynnie opadająca linia dachu, z tyłu obniżona o 20 mm. Ta znamienna dla samochodów Porsche cecha (tzw. flyline) stanowi nawiązanie do niepowtarzalnej sylwetki ikony designu – modelu 911.
Znakomita funkcjonalność i łatwa interakcja z Porsche Advanced Cockpit
Typowe dla samochodów Porsche wnętrze nowego Porsche Panamera zostało zinterpretowane na nowo – zorientowane na przyszłość. Czarne panele i interaktywne wyświetlacze łączą przejrzysty, intuicyjny interfejs użytkownika, podobny do rozwiązań znanych ze smartfonów i tabletów, z praktycznymi wymogami, jakie stawia obsługa samochodu. Liczba klasycznych przycisków oraz konwencjonalnych instrumentów sterowania została znacznie ograniczona. Ich miejsce zajęły panele dotykowe i indywidualnie konfigurowane ekrany, odgrywające główną rolę w nowym Porsche Advanced Cockpit – z niespotykanymi korzyściami dla kierowcy oraz podróżujących w obu rzędach siedzeń. Pomimo zdecydowanie szerszej oferty systemów z zakresu komunikacji, komfortu i bezpieczeństwa, poszczególnymi funkcjami można teraz sterować w sposób wygodniejszy i bardziej intuicyjny. Porsche Advanced Cockpit zamienia świat analogowy w cyfrową przyszłość mobilności, a jednocześnie pozostawia miejsce dla pasji prowadzenia. Centralnie umieszczony na tablicy wskaźników obrotomierz to hołd dla Porsche 356 A z 1955 roku.
Nowe silniki V6 i V8 biturbo – wysoka moc i wyraziste brzmienie
Od zawsze Porsche imponowało nie tylko mocą – równie ważna była i jest tu efektywność. Aby formuła ta osiągnęła jeszcze wyższy poziom, wszystkie silniki drugiej generacji modelu Panamera zostały przekonstruowane. Są mocniejsze, a przy tym znacznie oszczędniejsze. W chwili debiutu dostępne będą trzy nowe jednostki biturbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oferowane w wersjach: Panamera Turbo, Panamera 4S oraz Panamera 4S Diesel. Każda z nich – w tym, po raz pierwszy, wysokoprężna – jest wyposażona w stały napęd na obie osie oraz nową, 8-stopniową przekładnię dwusprzęgłową Porsche (PDK). Panamera Turbo z benzynowym silnikiem V8 osiąga moc 404 kW (550 KM), Panamera 4S z benzynową jednostką V6 – 324 kW (440 KM), a wysokoprężny motor V8 w modelu Panamera 4S Diesel generuje moc 310 kW (422 KM) i potężny maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm.