10 kwietnia Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA – Fédération Internationale de l’Automobile) zaakceptowała wniosek Porsche jako producenta startującego w Formule E. Oznacza to, że fabryczny zespół z Weissach może kontynuować prace nad stworzeniem własnego elektrycznego zespołu napędowego. Jego homologację zaplanowano na rok 2019. Zgodnie z tym, co ogłoszono pod koniec lipca ubiegłego roku, Porsche planuje zadebiutować w gronie firm rywalizujących w Formule E – globalnej serii wyścigów bolidów elektrycznych – w jej szóstym sezonie, pod koniec 2019 r.
„W ciągu ostatnich lat FIA i Alejandro Agag wykonali fantastyczną robotę” – mówi Fritz Enzinger z Porsche, który jako wiceprezes odpowiada za program Formuły E. „Właśnie ten postęp sprawia, że będziemy mogli konkurować na torze z wieloma spośród największych producentów samochodów na świecie”.
Za techniczny rozwój i realizację programu Formuły E będzie odpowiedzialny Andreas Seidl – podobnie jak w przypadku udanego projektu prototypu Le Mans, modelu 919 Hybrid. „Możliwości i osiągi aut elektrycznych od pewnego czasu są w Porsche tematem wiodącym” – wskazuje Seidl. „Im intensywniej nasi inżynierowie się nim zajmują, tym bardziej fascynujące stają się poszczególne rozwiązania. Nie możemy doczekać się odbioru naszego pierwszego bolidu na początku 2019 r. i przetestowania w nim naszego własnego układu napędowego. Druga generacja bolidu, zaprezentowana przez Formułę E na początku marca w Genewie, jest bardzo dobrze przygotowana”.
Formuła E dostarcza podwozie oraz akumulator, jednak wszystkie elementy układu napędowego stanowią własne projekty rywali. W rezultacie Porsche może tworzyć specjalne rozwiązania dla kluczowych zespołów i komponentów, takich jak: silnik elektryczny, falownik, układ hamulcowy by-wire, przekładnia, mechanizm różnicowy, wały napędowe, monokok i elementy zawieszenia mocowane do tylnej osi, a także układ chłodzenia oraz jednostka ECU. W rywalizacji w Formule E, przyciągającej wielu czołowych producentów samochodów, decydującą rolę odgrywa efektywność energetyczna układu napędowego, która kluczowe znaczenie ma także dla rozwoju drogowych aut elektrycznych.
Debiut Porsche w Formule E w 2019 r. zbiegnie się z rynkową premierą seryjnej wersji prototypu Mission E. Model ten – pierwszy całkowicie elektryczny samochód Porsche – będzie najbardziej sportowym i zaawansowanym technicznie autem w swojej klasie. Do 2022 r. w rozwój elektromobilności firma Porsche zainwestuje ponad 6 mld euro.