Aktualności

OMODA stawia na zrównoważony rozwój

OMODA chce przyciągnąć nowych klientów nowoczesnym designem i zaawansowanymi technologiami, ale podkreśla jeszcze jeden ważny aspekt – zrównoważony rozwój. Aby liczyć się na europejskim rynku motoryzacyjnym doskonale wie, jak ważne i konieczne są proekologiczne rozwiązania. W przyszłym roku w Polsce zadebiutuje również pierwszy w pełni elektryczny model marki.

OMODA stawia na redukcję emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu przemysłowym. Główna fabryka w Wuhu, chińskiej prowincji Anhui wykorzystuje wiele ekologicznych rozwiązań. Znaczna część dachu o powierzchni ponad 50 tys. metrów kwadratowych jest pokryta panelami fotowoltaicznymi, które mogą generować około 1,5 kWh energii elektrycznej na metr kwadratowy dziennie. Równie ważny jest system odzyskiwania ciepła odpadowego, który wychwytuje i poddaje recyklingowi spaliny z procesów produkcyjnych. Zmniejsza w ten sposób zużycie pary o ponad 10 tys. ton rocznie, znacząco redukując emisję dwutlenku węgla.

Podobne, ekologiczne rozwiązania są również wykorzystywane przy samej produkcji samochodów. Większość nadwozia w modelach OMODA jest wykonana z aluminium, a do łączenia elementów wykorzystywana jest technologia nitowania i klejenia wywodząca się z przemysłu lotniczego. To najbardziej ekologiczny sposób, bo pozwala zaoszczędzić do 70 proc. energii w porównaniu z tradycyjnym spawaniem, a cały proces jest wolny od zanieczyszczeń. Z kolei warsztat lakierniczy wykorzystuje zaawansowany system natrysku suchej farby, z 95-procentowym współczynnikiem recyklingu powietrza i 60-procentową oszczędnością energii. Używa też najnowszej generacji farby na bazie wody, znacznie zmniejszając zawartość LZO (lotnych związków organicznych).

Ekologiczna przyszłość firmy, również w Europie

OMODA cały czas pracuje nad nowymi technologiami, które mają nie tylko poprawić komfort użytkowania auta, ale odpowiadać też na potrzeby zrównoważonego rozwoju. Wiele ze swoich innowacyjnych rozwiązań zaprezentowała podczas październikowej konferencji Global User Summit. Jednym z nich jest nowa platforma, która posłuży do budowania pojazdów PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) trzeciej generacji. Zapewni ona równowagę między solidnymi osiągami a oszczędnością energii i ma wyznaczać trendy ekologicznej przyszłości motoryzacji.

Podczas Global User Summit miał też miejsce „Eco Ride”, czyli ekologiczna przejażdżka rowerowa dla wszystkich uczestników konferencji. OMODA podpisała też z IUCN (International Union for Conservation of Nature) umowę o współpracy, w celu wspólnego działania zgodnie z zasadami środowiskowymi, społecznymi i zarządzania (ESG) przy jednoczesnym aktywnym zmniejszaniu śladu węglowego. Głównym celem ma być wspólne opracowanie modelu ochrony i odbudowy lasów, terenów podmokłych i oceanów.

Co więcej, producent ma w przyszłości plany otwarcia fabryki również w Europie. Ma być ona w pełni ekologiczna i skrócić czas oczekiwania na zamówione samochody, jednocześnie redukując emisję dwutlenku węgla wytwarzaną podczas transportu z Chin.

Kierunek ekologia: elektryczny model OMODA 5

OMODA 5, która ma trafić do Polski w pierwszym kwartale przyszłego roku, w pełni spełnia wymagany w UE poziom emisji – Euro 6D, ale producent idzie o krok dalej. Już wkrótce do sprzedaży ma trafić model w pełni elektryczna odmiana modelu. To wyraźny kurs w stronę ery świadomości ekologicznej i zerowej emisji. Innowacyjność rozwiązań OMODA, zastosowane w niej zaawansowane technologie i ekologiczne rozwiązania zostały już docenione przez azjatycki rynek. W ostatnim czasie OMODA 5 zdobyła nagrodę „Best Mid-Size Crossover/SUV” w konkursie The Star CarSifu Editors’ Choice Awards. To wyróżnienie przyznawane przez renomowaną i cenioną w branży motoryzacyjnej malezyjską grupę medialną Star Media Group.