OMODA 5 zadebiutowała w Hiszpanii. Teraz czas na Polskę

Niecały rok po chińskiej premierze, OMODA 5 zadebiutowała na pierwszym europejskim rynku – w Hiszpanii. 22 lutego w Madrycie odbyła się oficjalna premiera modelu, gdzie z bliska można było zobaczyć auto po raz pierwszy w Europie. Jak zapowiedział Danny Xia, zastępca dyrektora generalnego Chery International, jest to pierwszy krok do europejskiej ekspansji i kolejna w planach jest Polska.

„To dla nas wielkie wydarzenie. Hiszpańska premiera jest pierwszym krokiem do ekspansji marki na rynki europejskie i dowodem na to, że OMODA wiąże wielkie plany z rozwojem w Europie. To dopiero pierwszy krok, następnym jest premiera auta w Polsce oraz we Włoszech” – zapowiedział Danny Xia, zastępca dyrektora generalnego Chery International podczas swojego przemówienia w trakcie hiszpańskiej premiery.

Podczas uroczystej gali zaprezentowano modele, które będą dostępne w sprzedaży – są to takie same auta, jakie mają być oferowane w Polsce, czyli wersja spalinowa z silnikiem 1.6 TGDi w dwóch wariantach (Comfort i Premium) oraz zapowiedziano wersję elektryczną, która w Hiszpanii trafi do sprzedaży później.

Wersję spalinową w Hiszpanii wyceniono na 27 900 euro za wersję Comfort oraz 29 900 euro za wersję Premium. Przekłada się to na zapowiedzi producenta, który obiecuje, że auto w bogatszej wersji w Polsce będzie kosztowało poniżej 130 tys. złotych.

OMODA 5 od samego początku była projektowana i budowana głownie dla europejskich odbiorców – pod kątem designu, ale również z uwzględnieniem wyższych limitów prędkości w Europie niż w Chinach. Dlatego auto zostało wyposażone w liczne, nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz mocną konstrukcję. Samochód był projektowany przy współpracy europejskich inżynierów w centrum rozwojowym marki pod Frankfurtem.

Producent zapowiada premierę modelu w Polsce w pierwszej połowie 2024 roku, czyli możemy się spodziewać, że auto zadebiutuje u nas przed końcem czerwca. W naszym kraju mają pojawić się obie wersje jednocześnie – zarówno spalinowa w dwóch wariantach, jak i model w pełni elektryczny.