Systemy ostrzegania przed kolizją, autonomicznego hamowania awaryjnego, wspomagania jazdy oraz adaptacyjny tempomat – to tylko część wyposażenia modelu OMODA 5. Wszystkie z nich będą dostępne w standardzie. To potwierdza plan producenta, który nowych klientów ma zachęcić nie tylko ceną, ale przede wszystkim lepszym wyposażeniem niż konkurencja.
Zaprojektowana zgodnie z europejskimi standardami OMODA 5 została opracowana w ścisłej współpracy z inżynierami z laboratorium R&D we Frankfurcie. Producentowi zależy na zachęceniu europejskich klientów poprzez oferowanie bogatego wyposażenia już w wyjściowej wersji.
OMODA 5 jest standardowo wyposażona w zaawansowane systemy wspomagania jazdy, takie jak adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, czujniki parkowania, kamera 360 stopni, przypomnienia o ograniczeniach prędkości i systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Również bezpieczeństwo było priorytetowe podczas projektowania auta. Dbają o nie m.in. elektroniczny program stabilizacji jazdy, system monitorowania jazdy, ostrzegania przed kolizją oraz autonomicznego hamowania awaryjnego i awaryjnego wymijania. Wnętrze wyposażone jest też w szereg poduszek powietrznych, nie tylko dla kierowcy i pasażera, ale też boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne i środkową poduszkę powietrzną. Jego bezpieczeństwo podkreśla pięciogwiazdkowa ocena Euro NCAP z wynikami: 87% za ochronę dorosłych pasażerów, 88% za ochronę dzieci, 68% za ochronę niechronionych użytkowników dróg i 83% za Safety Assist.
Nowe technologie na wyciągnięcie ręki
W modelu OMODA 5 nie zabrakło też nowinek technologicznych. Dzięki dwóm 20,5-calowym ekranom i integracji asystenta głosowego, który wkrótce zostanie połączony z ChatGPT, zarządzanie aplikacjami oraz wykonywanie poleceń poprzez rozmowy ze sztuczną inteligencją będzie niezwykle proste. Samochód posiada również system multimedialny z łącznością CarPlay i Android Auto, a o odpowiedni dźwięk zadba system 8 głośników SONY. Nie zabraknie w nim również ładowarki indukcyjnej oraz standardowych portów USB oraz USB-c – zarówno z przodu, jak i z tyłu.
OMODA 5 będzie wyposażona również w dwustrefową klimatyzację, dostęp bezkluczykowy oraz automatycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. Wszystkie fotele będą podgrzewane i regulowanie elektrycznie, a o odpowiedni nastrój w środku zadba oświetlenie ambientne z przodu i z tyłu.
To jednak nie wszystko
To tylko część tego, co zaoferuje OMODA 5 już w standardowej wersji na polskim rynku. Obok atrakcyjnej ceny, to właśnie bogate standardowe wyposażenie ma być drugim ważnym powodem dla klientów, żeby zainteresować się właśnie tym samochodem.
OMODA 5 jest zbudowana na sprawdzonej już platformie T1X, którą marka wykorzystuje w swoich modelach już o kilku lat. Zapewnia ona bardzo dużo miejsca w środku oraz duży prześwit, dzięki czemu z łatwością radzi sobie nawet na nieutwardzonych drogach.
Model z silnikiem benzynowym 1.6 TGDi o mocy 197 koni mechanicznych będzie pierwszym wariantem dostępnym na polskim rynku. Nadwozie auta jest wykonane w większości z aluminium, a do łączenia elementów wykorzystywana została technologia nitowania i klejenia wywodząca się z przemysłu lotniczego.