Na polskim rynku debiutuje nowa Toyota Yaris Cross. W najpopularniejszym modelu marki w Europie największą zmianą jest nowa hybryda o mocy 130 KM. Samochód zyskał ulepszone multimedia i systemy bezpieczeństwa, jest również lepiej wyciszony. Pełnię możliwości auta prezentuje limitowana wersja Premiere Edition.
Yaris Cross to najchętniej kupowany model marki w Europie. Od debiutu w 2021 roku błyskawicznie uzyskał mocną pozycję w bardzo konkurencyjnym i dynamicznie rosnącym segmencie B-SUV. Yaris Cross z 2024 roku produkcji przeszedł szereg zmian. Samochód otrzymał drugi napęd hybrydowy, systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate zostały rozszerzone o nowe funkcje, a we wnętrzu uwagę zwracają nowe cyfrowe zegary oraz stylistyczne detale podkreślające miejski charakter auta. Wnętrze crossovera zostało jeszcze lepiej wygłuszone. Yaris Cross po faceliftingu uzupełnił gamę odświeżonych samochodów miejskich bazujących na platformie GA-B, z której korzystają też Aygo X oraz hatchback Yaris.
Yaris Cross z hybrydą o mocy 130 KM
Nowy Yaris Cross oferowany jest wyłącznie jako hybryda. Do dobrze znanego 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM dołącza nowy, 130-konny wariant z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i.
Nowy napęd o mocy 130 KM wykorzystuje sprawdzony silnik 1.5, ale ma nową przekładnię hybrydową oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny MG1. Wraz z przeprogramowaniem jednostki sterującej (PCU) pozwoliło to na 12-procentowy wzrost mocy z 116 KM/85 kW do 130 KM/96 kW. Ulepszony silnik elektryczny MG2 ma teraz wyższy moment obrotowy, który wzrósł o 30% z 141 na 185 Nm.
Dzięki tym modyfikacjom auto ma lepsze osiągi przy zachowaniu niskich emisji CO2 oraz niskiego średniego zużycia paliwa, które wynoszą odpowiednio 101-116 g/km oraz 4,5-5,2 l/100 km i są najlepsze w tym segmencie. Ponadto nowy Yaris Cross jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie, które zwiększają wydajność napędu takie jak system Predictive Efficient Drive, który wykorzystuje nawigację opartą na chmurze oraz uczy się najczęściej pokonywanych tras i zachowań kierowcy, by jak najefektywniej wykorzystać pracę napędu hybrydowego, odpowiednio doładowując baterię lub przełączając napęd na tryb EV.
Nowy układ hybrydowy daje jeszcze lepsze wrażenia z prowadzenia Yarisa Cross, szybszą reakcję na pedał przyspieszenia oraz efektywne odzyskiwanie energii podczas hamowania. Czas przyspieszania od 0 do 100 km/h wynosi 10,7 s, a rozpędzenie auta od 80 do 120 km/h trwa 8,9 s. Większa moc silników elektrycznych umożliwia poruszanie się z wyższymi prędkościami w trybie EV oraz bardziej efektywną pracę jednostki spalinowej, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Jednocześnie auto prowadzi się dynamiczniej przy niższych prędkościach.
Limitowana wersja specjalna Premiere Edition
Dotychczasowy układ o mocy 116 KM dostępny jest w wersjach Active, Comfort i Style. 130-konna hybrydę można zamówić z wariantami Style, Executive, GR SPORT oraz nowym Premiere Edition. To nowa, limitowana wersja specjalna, która prezentuje pełnię możliwości nowej odsłony Yarisa Cross.
Tylko w Premiere Edition dostępny jest lakier Urban Khaki połączony z czarnym dachem, specjalne 18-calowe ciemnoszare felgi aluminiowe o pięciu ramionach i maszynowym wykończeniu. We wnętrzu przeszycia oraz listwy na desce rozdzielczej i drzwiach są w kolorze zielonym. Yaris Cross Premiere Edition dostępny jest także z dwukolorowym nadwoziem z lakierami Platinum White Pearl, Shimmering Silver oraz Oxide Bronze.
W innych wersjach odświeżono wzory tapicerek, a każdy wariant ma teraz miękkie obicie dolnej części deski rozdzielczej. Auto można też zamawiać z nowym lakierem Juniper Blue.
W ramach oferty specjalnej nową Toyotę Yaris Cross można nabyć z rabatem sięgającym 9300 zł. Największą obniżką objęto wersję specjalną Premiere Edition połączoną ze 130-konną hybrydą oraz inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i.