Categories Aktualności

Nowy Peugeot e-BOXER

Na fali sukcesu handlowego poprzednich generacji z ponad 1 250 000 sprzedanych samochodów w 110 krajach od momentu premiery rynkowej w 1994 roku, Peugeot Boxer pojawił się w wersji Peugeot e-Boxer z silnikiem w 100% elektrycznym. To kolejny przykład strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu w gamie samochodów dostawczych.

Nowy Peugeot e-Boxer jest już dostępny na polskim rynku i oferuje:

  • 2 poziomy zasięgu – nawet do 340 km zgodnie z protokołem WLTP,
  • 2 pojemności akumulatora trakcyjnego 37 kWh i 70 kWh,
  • 4 długości i 3 wysokości nadwozia,
  • ładowność sięgająca 1890 kg (w zależności od wersji),
  • przestrzeń ładunkowa nawet 17 m3, identyczna jak w wersji spalinowej.

Nowy Peugeot e-Boxer zapewnia doskonałe parametry użytkowe, modularne wnętrze i możliwości zabudowy, tak ważne dla klientów biznesowych. Zachowuje wszystkie cechy Peugeot Boxera z klasycznym napędem – bez kompromisów i z zerową emisją.

 „Nowy Peugeot e-Boxer uzupełnia gamę samochodów dostawczych marki PEUGEOT, które już od dawna znajdują uznanie w oczach polskich klientów. Jestem pewien, że nasza nowa oferta również spełni ich oczekiwania. Nowy Peugeot e-Boxer to kwintesencja strategii marki   „Power Of Choice”, dająca wybór nie tylko rodzaju napędu, w tym przypadku 100% elektrycznego, ale również szerokiej gamy nadwozi, która odpowiada na potrzeby różnego rodzaju biznesów i charakteryzuje się doskonałymi parametrami użytkowymi. Marka Peugeot, tradycyjnie silna w segmencie samochodów dostawczych na polskim rynku, ma bezsprzecznie kolejny atut, który pozwoli na poszerzenie grona jej klientów. – Paweł Gawryluk, dyrektor marki Peugeot w Polsce.

W 100% elektryczna technologia i wydajność Next Gen e-Van:

Nowy elektryczny Peugeot Boxer oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 90 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.

Elektryczny układ napędowy jest wyposażony w układ odzyskiwania energii, który działa zarówno przy odpuszczeniu pedału gazu jak i podczas hamowania. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 110 km/h (lub 90 km/h w wersji o masie 4 ton).

Nowy Peugeot e-Boxer łączy kompaktową bryłę z maksymalną pojemnością ładunkową. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą i nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej. Takie rozwiązanie zapewnia również większą sztywność nadwozia i zwiększa przyjemność jazdy, podobnie jak w wersji z silnikiem spalinowym, dzięki optymalnemu rozłożeniu masy.

Nowy Peugeot e-Boxer jest dostępny w dwóch wersjach zasięgu.

W zależności od potrzeb pojemność akumulatora litowo-jonowego może wynosić 37 kWh i 70 kWh. Wersje L1 i L2 są wyposażone w akumulator o pojemności 37 kWh, który umożliwia zasięg do 200 km, zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Wersje L3 i L4 oraz podwozia z kabiną L2 są wyposażone w akumulator o pojemności 70 kWh, który umożliwia zasięg do 340 km, zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).  Akumulator można naładować z gniazda typu 2 (ładowanie w trybie 2 lub 3 prądem zmiennym) lub combo CCS 4, które umożliwia szybkie ładowanie w trybie 4 prądem stałym.

Nowy Peugeot e-Boxer jest wyposażony w standardzie w dwie pokładowe ładowarki (prądu jednofazowego 7 kW i trójfazowego 22 kW), które są dostosowane do różnych sytuacji i pozwalają korzystać ze wszystkich rodzajów stacji ładowania.

Szacunkowy czas ładowania z różnych stacji wynosi:

    • z publicznej stacji: naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 1 godziny (w przypadku akumulatora 37 kWh i 70 kWh) za pomocą ładowarki 50 kW,
    • ze stacji Wall Box 22 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 5 godzin prądem trójfazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 9 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 22 kW,
    • ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 6 godzin prądem jednofazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 12 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 7 kW.