Nadchodzi kolejny etap zelektryfikowanej ofensywy produktowej Nissana i przybiera formę nowej, czwartej generacji modelu X-Trail. Od wprowadzenia na rynek Nissana X-Trail w 2001 roku na całym świecie sprzedano ponad 7 milionów sztuk tego modelu, a tym samym stał się on jednym z najpopularniejszych rodzinnych samochodów na świecie.
Aby stworzyć jego kolejną odsłonę, Nissan wykorzystał DNA, które sprawdziło się w trzech poprzednich generacjach modelu: solidny styl SUV-a połączony z intuicyjnymi technologiami, wszechstronnością oraz zaawansowanym układem z napędem na cztery koła. Nowy X-Trail będzie dostępny w wersji 5-oraz 7-miejscowej, co umożliwi komfortowe wyjazdy w gronie rodziny i przyjaciół.
Dzięki nowej płycie podłogowej Aliansu, CMF-C, będącej wizytówką zaawansowanej inżynierii, innowacji i technologii, nowy X-Trail po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie SUV‑ów. Klienci, którzy kochają przygody, będą zachwyceni dynamicznymi osiągami samochodu oraz jego zawansowanymi rozwiązaniami w zakresie elektryfikacji układu napędowego.
„Wprowadzenie kolejnej generacji ikonicznego modelu, jakim jest X-Trail, to ogromna odpowiedzialność. Ma on ugruntowaną pozycję samochodu rodzinnego i towarzysza przygód, wiemy więc, co cenią nasi klienci. W Nissanie X-Trail czwartej generacji otrzymają oni możliwość zintensyfikowania swoich przygód dzięki zaawansowanemu zelektryfikowanemu układowi napędu na cztery koła połączonemu z intuicyjną i przyjazną technologią” – powiedział François Bailly, starszy wiceprezes i dyrektor naczelny ds. planowania Nissana w regionie AMIEO.
Ambition 2030
Wprowadzenie zelektryfikowanego Nissana X-Trail następuje krótko po premierach w 100% elektrycznego crossovera ARIYA i miejskiego crossovera JUKE Hybrid oraz po wprowadzeniu do gamy modeli Qashqai e-POWER oraz Townstar EV. Te nowe zelektryfikowane samochody dołączają do w pełni elektrycznego Nissana LEAF i są spełnieniem zobowiązania marki na rzecz bardziej zelektryfikowanej mobilności i zrównoważonego rozwoju.
Zgodnie z programem Nissan Ambition 2030, czyli długoterminową wizją i strategią na rzecz rozwoju mobilności i nie tylko, Nissan chce stać się firmą prawdziwie zrównoważoną, która dąży do stworzenia czystszego, bezpieczniejszego i bardziej przyjaznego dla wszystkich świata, a to wszystko dzięki usprawnianiu podróży i przyczynianiu się do rozwoju społeczeństwa.
Będzie to możliwe dzięki przyspieszeniu zelektryfikowanej mobilności poprzez dywersyfikację możliwości wyboru i doświadczeń, zwiększenie dostępności i innowacyjności rozwiązań mobilnych oraz stworzenie globalnego ekosystemu na rzecz mobilności i nie tylko.
W ciągu najbliższych dziesięciu lat Nissan będzie dostarczał zelektryfikowane pojazdy i innowacje technologiczne, a jednocześnie rozwijał swoją działalność na całym świecie na rzecz osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku.