
Mercedes-Benz SL jest klasą sam dla siebie: z jednej strony to elegancki roadster przeznaczony do zrelaksowanych wycieczek, z drugiej – dynamiczne coupé do sportowej jazdy po krętych drogach. Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów: „SL to całoroczny wóz, w pełni nadający się do codziennego użytku. Ale przede wszystkim to samochód marzeń na wyjątkowe chwile we dwoje”.
Za sprawą nowego przedniego pasa SL prezentuje się jeszcze bardziej efektownie. Wlot powietrza – standardowo z diamentowym wypełnieniem – rozszerza się teraz ku dołowi, a przez pokrywę silnika biegną dwa muskularne przetłoczenia. Niepowtarzalne spojrzenie roadstera jest zasługą nowych, seryjnych reflektorów LED Intelligent Light System z obudowami o smuklejszym kształcie. Sportowy charakter podkreślają szerokie wloty powietrza w zderzaku oraz mocno zaakcentowane przednie błotniki z charakterystycznymi dla wszystkich pokoleń SL-a „skrzelami”.
Gama silnikowa obejmuje model SL 400 z jednostką V6 biturbo wzmocnioną do 270 kW (367 KM) i 500 Nm (dodatkowe 25 kW/35 KM i 20 Nm) oraz SL 500 z silnikiem V8 biturbo o mocy 335 kW (455 KM). Standardowo siła napędowa jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem nowej, 9-biegowej przekładni automatycznej 9G-TRONIC. Ponadto, w ofercie znajdują się dwa warianty Mercedes-AMG – SL 63 i SL 65, ten drugi z jednostką V12.