Motoryzacja to nasza pasja

Blog motoryzacyjny moto-przestrzen.pl | Testy samochodów, nowości, opinie

Aktualności

Nowy Mercedes-AMG E 43 4MATIC

Krótko po światowym debiucie nowej Klasy E nadjeżdża pierwszy wariant modelu o wysokich osiągach – Mercedes-AMG E 43 4MATIC. Dzięki dwóm nowym turbosprężarkom i odpowiednim modyfikacjom oprogramowania jego 3-litrowa jednostka V6 biturbo generuje moc 295 kW (401 KM). Standardowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC większość momentu obrotowego kieruje na koła tylnej osi (31% na przód, 69% na tył), łącząc optymalną trakcję z wysoką zwinnością. Także przekładnia automatyczna 9G-TRONIC z krótszym czasem zmiany biegów, usztywnione zawieszenie bazujące na układzie pneumatycznym AIR BODY CONTROL i bardziej bezpośredni, progresywny układ kierowniczy wpisują się w sportowy charakter marki Mercedes-AMG.

„Nowa Klasa E 43 4MATIC zapewnia imponującą dynamikę jazdy w połączeniu z przełomową wydajnością. Podwójne turbodoładowanie, elementy ze świata sportów motorowych i charakterystyczny dla samochodów AMG design wysyłają do naszych klientów jasny komunikat: nowa Klasa E od AMG oferuje najnowocześniejszą technologię i dorzuca do tego intensywne emocje. To autentyczny przykład naszej filozofii »Driving Performance«, filozofii drogowego spełnienia” – zauważa Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Na potrzeby E 43 4MATIC inżynierowie Mercedes-AMG podnieśli moc widlastej „szóstki” o 25 kW (34 KM), do 295 kW (401 KM). W tym celu zastosowano dwie większe turbosprężarki i zmodyfikowano oprogramowanie. Imponujący, maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny już przy 2500 obr./min.

Taki zestaw gwarantuje osiągi porównywalne z wieloma autami sportowymi: limuzyna E 43 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.