Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, że Outlander PHEV – oprócz możliwości ładowania akumulatorów z wykorzystaniem domowego gniazda elektrycznego – jest teraz w stanie dostarczać energię elektryczną dla domostw z wykorzystaniem V2H*1 – systemu*2, który działa na terenie Japonii.
Do tej pory system V2H mógł być wykorzystywany wyłącznie przez pojazdy w pełni elektryczne, jak na przykład Mitsubishi i-MiEV, jednakże od niedawna model Outlander PHEV jest traktowany, jako auto w 100 procentach elektryczne, ponieważ jego silnik nie pracuje po podłączeniu pojazdu do systemu V2H. System V2H pozwala używać Outlandera PHEV w roli awaryjnego źródła zasilania, dzięki czemu w razie potrzeby energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze trakcyjnym auta zasili artykuły gospodarstwa domowego. To pierwsza tego typu funkcja hybrydowego samochodu elektrycznego typu plug-in. W rezultacie, zarówno obecni, jak i przyszli właściciele Outlandera PHEV będą mogli wykorzystywać system V2H*3.
Ponadto, firma oferuje również opcjonalny zasilacz 1500W AC100V*4, który umożliwia Outlanderowi PHEV bezpośrednie zasilanie urządzeń elektrycznych w sytuacjach awaryjnych lub podczas spędzania czasu na świeżym powietrzu.