Jedną z wizytówek tego wyjątkowego kolekcjonerskiego samochodu, limitowanego do 77 egzemplarzy, jest charakterystycznie zaprojektowane nadwozie. Porsche 911 GT3 R rennsport łączy mocarny wygląd samochodu wyczynowego z nowoczesnymi elementami stylistycznymi. Równocześnie nawiązuje do wyścigowej historii producenta samochodów sportowych – unikając jednak popadania w styl retro. Zasadnicze czynniki decydujące o wydajności oryginalnego GT3, takie jak opór powietrza i docisk aerodynamiczny, w dużej mierze pozostają bez zmian. Jak przystało na rasowy samochód wyścigowy, forma 911 GT3 R rennsport w dalszym ciągu podąża za funkcją – ale robi to w wyjątkowo emocjonujący i atrakcyjny sposób.
„Nowe Porsche 911 GT3 R rennsport oferuje wrażenia z jazdy samochodem wyścigowym opartym na dziewięćsetjedenastce w prawdopodobnie najbardziej pierwotnej formie” – podkreśla Thomas Laudenbach, wiceprezes Porsche Motorsport. „Za każdym razem, gdy na nie spojrzysz, dostajesz gęsiej skórki. To wóz, który łączy w sobie najlepszą motorsportową technologię z typowym dla Porsche językiem stylistycznym. Dzięki wyjątkowym osiągom 911 GT3 R rennsport sprawia, że historia naszej marki staje się zarówno namacalna, jak i słyszalna. Nic dziwnego, że prezentujemy je licznej społeczności fanów Porsche podczas Rennsport Reunion 7 na Laguna Seca. To ekskluzywna oferta dla naszych klientów, która tak naprawdę zna tylko jedno ograniczenie: limitowaną edycję 77 sztuk”.
Ten niezwykły samochód sportowy został zaprojektowany przez Granta Larsona i Thorstena Kleina z zespołu Style Porsche. „911 GT3 R rennsport zajmuje miejsce jako logiczny następca nowoczesnego Porsche 935. Podczas gdy 935 technicznie bazowało na niemal standardowym 911 GT2 RS Clubsport, 911 GT3 R rennsport wykorzystuje obecne 911 GT3 R generacji 992. Pod gruntownie przeprojektowaną karbonową karoserią kryje się rasowy samochód wyścigowy” – podkreśla Larson. Amerykanin przez 14 lat był dyrektorem Style Porsche ds. projektów specjalnych. Razem z Thorstenem Kleinem odpowiada za indywidualne, unikatowe samochody Porsche Exclusive Manufaktur. Thorsten Klein dodaje: „Zapewniliśmy limitowanej edycji nieco więcej szerokości i wizualnie zwiększyliśmy długość. Jednocześnie samochód jest bardzo nisko osadzony, na kołach z misternie zaprojektowanymi obręczami. Dzięki temu ma idealne proporcje i wygląda jeszcze bardziej efektownie”.