Peugeot wybrał legendarny tor, na którym jest rozgrywany wyścig 24 godziny Le Mans, żeby zaprezentować nowe logo i główne kierunki powrotu marki do startu w wyścigach długodystansowych w 2022 roku. Jest to jednocześnie hołd marki dla tego kultowego wyścigu, obfitującego w pasjonujące sportowe historie zarówno w wymiarze ludzkim, jak i technologicznym. Logo Peugeot będzie widoczne nad torem, tuż przy zakręcie Dunlopa, skąd lew będzie uważnie obserwować 88. edycję wyścigu 24 godziny Le Mans. Logo jest wyrazem nowej identyfikacji wizualnej Peugeot Sport, ściśle powiązanej ze stylistyką nowego oznakowania zelektryfikowanych sportowych samochodów Peugeot Sport Engineered, która podkreśla know-how i doświadczenie inżynierów z pionu sportów motorowych, wykorzystywane w samochodach marki.
François Wales, dyrektor Peugeot Sport : „Peugeot Sport otwiera nowy rozdział w swojej historii – wdraża nowe wysokowydajne technologie zelektryfikowanego napędu, które zostały opracowane z wykorzystaniem know-how i wysokich kompetencji technicznych konstruktorów marki. Konkretnym przejawem będzie wprowadzenie modelu 508 Peugeot Sport Engineered i powrót do wyścigów długodystansowych. Postanowiliśmy więc zmienić identyfikację wizualną, aby mogła symbolizować nowy etap w historii, w który wchodzimy z pasją, siłą i pełnym profesjonalizmem.”
Matthias Hossann, dyrektor ds. stylistyki Peugeot: „Nowa identyfikacja wizualna wykorzystuje motyw ukośnie ułożonego potrójnego śladu pazurów, który stale powraca w samochodach Peugeot. Pojawił się już w Peugeot 504 i od 10 lat jest obecny w sygnaturze świetlnej naszych samochodów. Ten element podkreśla również sportowe dziedzictwo marki widoczne w Peugeot Sport i wyścigowych samochodach, które od dziesięcioleci zapisują się w historii sportu samochodowego.”
Arnault Gournac, dyrektor Peugeot Design Lab: „Prezentujemy nową identyfikację wizualną Peugeot Sport, która zrywa z tradycyjnym czerwonym kolorem stosowanym w sporcie oraz niebieskim kolorem Peugeot. Czarny i zielony kolor Peugeot oznacza nową erę – erę nowych osiągów. Taki dobór kolorów pozwala światłocieniom lepiej wydobyć wyrazisty charakter nowej sygnatury, podkreślony potrójnym śladem pazurów. Nowoczesna, sportowa typografia idealnie łączy się ze śladem pazurów i wnosi powiew świeżości dynamizując logo i tworząc wrażenie ruchu.”