Aktualności

Nissan z rekordową sprzedażą flotową samochodów elektrycznych w Europie

144672_1_5Oferta samochodów elektrycznych Nissana cieszy się niesłabnącą popularnością wśród operatorów parków pojazdów w Europie, a rok finansowy 2015 był już czwartym z kolei rokiem wzrostu sprzedaży Nissanów LEAF i e-NV200 na rynku flotowym.

Nissan sprzedał ponad 7500 egzemplarzy modeli LEAF i e-NV200 – o 45% więcej niż rok wcześniej – europejskim operatorom flotowym i samorządom, co daje firmie 28% udziału we flotowym segmencie rynku pojazdów elektrycznych. Ponad 20 000 samochodów elektrycznych marki Nissan sprzedanych klientom flotowym w całej Europie od wprowadzenia tych modeli na rynek wyraźnie świadczy o tym, że właściciele firm zaczynają doceniać korzyści bezemisyjnej mobilności.

Nissany LEAF i e-NV200 – zoptymalizowane pod względem funkcjonalności, komfortu jazdy i kosztów eksploatacji – są ekonomicznie uzasadnioną opcją wybieraną przez operatorów flot w całym regionie. Koszty jazdy na poziomie 0,03 EUR na kilometr w połączeniu z niskimi kosztami serwisowania składają się na bezkonkurencyjnie niski całkowity koszt posiadania. Dzięki mniejszej liczbie ruchomych części szacunkowe koszty przeglądów samochodów elektrycznych marki Nissan są nawet o 40% niższe porównaniu z kosztami w przypadku pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Ponadto wielu europejskich operatorów flot może korzystać z różnych zachęt oferowanych przez władze w poszczególnych krajach, a eksploatacja takich energooszczędnych pojazdów jest dla nich opłacalnym i prostym sposobem ograniczania śladu węglowego.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu samochodów elektrycznych w Nissan Europe, powiedział: „To wspaniale, że popyt na samochody elektryczne wśród nabywców flotowych nieprzerwanie rośnie w miarę jak firmy starają się korzystać z wielu oczywistych zalet pojazdów z takim napędem. Nissan nie tylko oferuje atrakcyjne w pełni elektryczne modele dla firm, ale także zatrudnił wielu specjalistów w dziedzinie flotowej sprzedaży samochodów elektrycznych. Zostali oni odpowiednio przeszkoleni w zakresie doradztwa i kompetentnej obsługi klienta uwzględniającej analizę całkowitego kosztu posiadania oraz infrastruktury stacji ładowania. Ta strategia okazała się niezwykle skuteczna, jeżeli chodzi o pomoc firmom, które są zainteresowane bezemisyjną technologią, ale potrzebują także fachowej porady przy przechodzeniu na takie rozwiązania”.

Teraz, po wprowadzeniu nowego Nissana LEAF 30 kWh z zasięgiem zwiększonym do 250 km, klienci flotowi będą mogli wydłużyć trasy przejazdów i lepiej zaspokoić potrzeby swoich firm”.

Poczta należy do licznej grupy przedsiębiorstw usługowych, które szczególnie szybko dostrzegają oczywiste zalety związane z przejściem na transport elektryczny. Austriacki państwowy operator pocztowy – Österreichische Post AG – już korzysta ze 160 e-NV200, a niedawno potwierdził zamówienie na kolejne 100 egzemplarzy.

Wiele instytucji publicznych i urzędów w całej Europie postanowiło także dać przykład innym i wymienić swoje parki samochodowe na pojazdy bezemisyjne. W Wielkiej Brytanii Nissan sprzedał ponad 350 samochodów elektrycznych podmiotom publicznym, a we włoskim mieście Bari klienci firmy ACI Global oferującej usługę współużytkowania samochodów niedawno otrzymali do dyspozycji 30 Nissanów LEAF.

Nissan odnotowuje te osiągnięcia po około 5 latach od wprowadzenia na rynek modelu LEAF – pierwszego produkowanego masowo bezemisyjnego pojazdu – i w zaledwie jeden rok po premierze w 100% elektrycznego dostawczego Nissana e-NV200. Nissan LEAF pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów – na całym świecie sprzedano go już w liczbie ponad 220 000 egzemplarzy. W roku finansowym 2015 w Europie sprzedano 16 916 Nissanów LEAF, co jest nowym rocznym rekordem.