Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła aż o 120 proc. w porównaniu do 2019 r.
Ubiegły rok dla branży motoryzacyjnej był wyjątkowy pod wieloma względami. Pandemia spowodowała wyhamowanie sprzedaży, ale pobudziła też nowe trendy wśród nabywców. Coraz wyraźniejszy okazał się zwrot w kierunku pojazdów bezemisyjnych, gdzie marka Nissan jest niekwestionowanym liderem. Rynek pojazdów elektrycznych w Europie mocno przyspieszył, co dało się zauważyć także w Polsce. Na 3894 sprzedane w naszym kraju samochody elektryczne (osobowe i lekkie użytkowe), 571 należało do Nissana. Pozostały wynik podzielony jest pomiędzy 9 innych producentów.
„Taki wzrost zainteresowania i tym samym sprzedaży bardzo nas cieszy, szczególnie że w Polsce udział samochodów elektrycznych w rynku osobowych i lekkich dostawczych stanowi nadal zaledwie około 1 proc., podczas gdy w Nissanie już powyżej 6 proc.” – komentuje Paweł Powalski, EV Product and Infrastructure Manager w Nissan Sales CEE, i dodaje „Takie optymistyczne dane na tle trudnego biznesowo dla branży motoryzacyjnej 2020 roku pozwalają na predykcję zachowań klientów w kolejnych latach właśnie z nakierowaniem na mobilność bezemisyjną. A trzeba pamiętać, że rozwój infrastruktury obsługującej samochody elektryczne postępuje w naszym kraju bardzo dynamicznie, co stanowi dodatkowy element napędowy rozwoju elektromobilności.
Wyniki branży motoryzacyjnej w całej Europie w ujęciu całościowym za 2020 rok nie pozostawiają jednak złudzeń, pandemia wstrzymała decyzje zakupowe i siłę nabywczą zarówno wśród użytkowników prywatnych jak i biznesowych. Tylko do końca listopada ubiegłego roku europejski rynek zanotował spadek sprzedaży pojazdów spalinowych o 26,1 proc., analogiczne trendy dały się zauważyć w Polsce (-22 proc.). Na tym tle rosnąca sprzedaż pojazdów elektrycznych jasno pokazuje dokąd zmierza branża i jak będzie się rozwijać w ciągu kolejnych lat.
Wyprzedaż rocznika
Koniec i początek roku to tradycyjnie czas ofert wyprzedażowych. Tylko w grudniu Nissan oddał w ręce polskich klientów 88 samochodów elektrycznych, najwięcej spośród wszystkich importerów. Wyprzedaż rocznika 2020 nadal trwa, a w ofercie marki kusi Nissan LEAF ze specjalnym rabatem wynoszącym 6 200 zł na wszystkie wersje z akumulatorem 40kWh i gwarancją bazową z rozszerz eniem do 5 lat lub 100 tys. km (gwarancja na pojemność akumulatora się nie zmienia i wynosi 8 lat lub 160 tys. km). To oznacza, że bazowy LEAF Visia z pakietem multimedia i białym lakierem nadwozia kosztuje tylko 119 900 zł!
Wyprzedaż to też atrakcyjne oferty finansowania: kredyt lub leasing Select. Korzystając z tych opcji przy zakupie dowolnej wersji Nissana LEAF nabywca otrzymuje stałe oprocentowanie przez cały okres umowy oraz gwarantowaną kwotę odkupu pojazdu, więc nie musi obawiać się o utratę jego wartości.
Oba produkty oferują atrakcyjne raty miesięczne, przy czym okres finansowania i wpłata własna są dowolne i wynoszą odpowiednio od 24 do 60 miesięcy i od 0 do 30 proc wpłaty. Przykładowo, dla Nissana LEAF z rocznika 2020 przy założeniu 10 tys. km przebiegu rocznie, umowie na 3 lata oraz 30 proc. wpłaty własnej, miesięczna rata kredytu rozpoczyna się od 993 zł brutto/mies., a leasingu – od 739 zł netto/mies.