Categories Aktualności

Mokka z reflektorami matrycowymi IntelliLux LED

Nowy Opel Mokka jest platformą innowacji i zmiany wizerunku dla marki ze znakiem Blitz. Samochód wyróżnia się niepospolitą, odważną i oszczędną stylistyką. Nowość rynkowa była pierwszym modelem zaprezentowanym z nowym obliczem marki Opel Vizor. Wraz z nim Opel wprowadził także inne pionierskie rozwiązania, takie jak kokpit Pure Panel. Zupełnie nowa konstrukcja wpisuje się w tradycje firmy Opel, która stara się udostępniać innowacyjne technologie z wyższych klas szerokiej rzeszy odbiorców. Dotyczy to szczególnie adaptacyjnych reflektorów matrycowych Intellilux LED®, które opracowano w Rüsselsheim.

„Projektowanie pionierskich technologii oświetlenia i udostępnianie ich klientom jest specjalnością Opla” — mówi Ingolf Schneider, szef działu technologii oświetlenia w firmie Opel. „Reflektory matrycowe IntelliLux LED® zamieniają noc w dzień bez oślepiania innych użytkowników drogi. Zgodnie z naszą tradycją wykorzystujemy tę technologię w różnych modelach Opla, niezależnie od segmentu. Nowa Mokka przyspiesza więc popularyzację innowacji”.

Jasne, precyzyjne i nieoślepiające: poprawa bezpieczeństwa dzięki matrycowym reflektorom IntelliLux LED®

Firma Opel zawsze była pionierem, jeżeli chodzi o innowacyjne technologie oświetlenia w cenie przystępnej dla klientów. Każda nowa Mokka, już od wersji podstawowej, jest wyposażona w oświetlenie LED najnowszej generacji — diodowe są nie tylko światła do jazdy dziennej o typowym dla Opla wzorze, ale także reflektory, kierunkowskazy i tylne lampy.

Adaptacyjne reflektory matrycowe IntelliLux LED® zbudowane z 14 segmentów LED są prawdziwym atutem w tej klasie pojazdów. Technologia ta znaczne przewyższa oświetlenie konwencjonalne i ksenonowe pod względem precyzji, intensywności i trwałości.

Reflektory matrycowe IntelliLux LED® w nowej Mokce w wersji Ultimate są wyposażeniem standardowym, a w wersjach Elegance i GS Line wymagają umiarkowanej dopłaty tylko 3100 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

Podobnie jak w Oplu Insignii, Oplu Astrze i Oplu Corsie reflektory matrycowe w nowej Mokce umożliwiają jazdę ze stale włączonymi światłami drogowymi. Pojazdy poprzedzające lub nadjeżdżające z przeciwka są „wycinane” ze snopa światła w ułamku sekundy poprzez wygaszenie poszczególnych segmentów LED. Nikt nie jest oślepiany, a dla kierowcy i pasażerów Mokki noc zamienia się w dzień. Inteligentne reflektory osadzone w nowym pasie przednim Opel Vizor poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy nocą. Gdy tylko samochód opuści obszar zabudowany, reflektory matrycowe włączają się przy prędkości powyżej 50 km/h. Kształt wiązki świetlnej jest dopasowywany do sytuacji w ruchu drogowym — na autostradzie, drodze krajowej lub zakręcie.

„Dzięki kompaktowej konstrukcji elementów LED reflektory mogą być znacznie węższe niż kiedyś. Nowa Mokka nie tylko doskonale oświetla drogę, ale także świetnie wygląda” — mówi Schneider, chwaląc stylistyczny potencjał reflektorów matrycowych IntelliLux LED®. To samo dotyczy tyłu samochodu, gdzie również zastosowano lampy LED. Pozwoliło to na zaprojektowanie Mokki z szerszym i smuklejszym tyłem, podkreślającym precyzję i jakość.

Estetyka i efektywność: w pełni diodowe systemy w modelach Opla

Opel oferuje w pełni diodowe reflektory z wieloma automatycznymi funkcjami w większości swoich modeli osobowych. Kierowca i pasażerowie takich samochodów, jak Opel Grandland X czy Opel Crossland mają więc zapewnioną optymalną widoczność. Oprócz intensywniejszego światła zaletą reflektorów LED jest ich lepsza efektywność energetyczna w porównaniu z konwencjonalnymi źródłami światła, co przyczynia się do dalszego obniżenia emisji CO2.