Mercedes-AMG ONE od października 2022 r. jest najszybszym produkcyjnym samochodem na północnej pętli toru Nürburgring – i od tamtej pory nie ma sobie równych. Teraz ambasador marki Mercedes-AMG i kierowca DTM Maro Engel po raz kolejny znacząco poprawił swój poprzedni czas okrążenia. Ustanawiając oficjalnie zmierzony i notarialnie poświadczony wynik 6:29,090 min na odcinku o długości 20,832 km, hipersamochód z techniką Formuły 1 pobił własny rekord wśród seryjnych aut o ponad 5 sekund. Dzięki temu Mercedes-AMG ONE jest pierwszym samochodem drogowym, który pokonał na „Ringu” magiczną granicę 6,5 minuty, i niekwestionowanym liderem w klasie pojazdów supersportowych.
„Od prawie 2 lat jesteśmy rekordzistami wśród samochodów drogowych. Ale w AMG zawsze chcemy przesuwać granice możliwości do maksimum – a nawet jeszcze dalej. Dlatego po raz kolejny pokazaliśmy, co jest w zasięgu z naszym wyjątkowym AMG ONE. Cały zespół został nagrodzony za swoje wysiłki oraz zaangażowanie. Jestem dumny z ich determinacji i tego fantastycznego rekordu. Po raz kolejny w imponującym stylu zademonstrowaliśmy ducha i doświadczenie AMG” – powiedział Michael Schiebe, prezes zarządu Mercedes AMG GmbH oraz szef dywizji Klasy G i Mercedes-Maybach.
„Dwa lata temu warunki nie były idealne, niektóre odcinki toru były trochę wilgotne. Wiedzieliśmy, że możemy osiągnąć więcej – i chcieliśmy to pokazać. Dzisiaj mogliśmy zaprezentować maksymalny potencjał AMG ONE. Wielkie dzięki dla całego zespołu z Affalterbach za zaufanie, jakim mnie obdarzyli. To była wielka przyjemność i zaszczyt móc przejechać to rekordowe okrążenie tak wyjątkowym samochodem” – skomentował Maro Engel, ambasador marki Mercedes-AMG.
Aby osiągnąć wyśrubowane cele, konieczne były skrupulatne przygotowania. Ponadto warunki na torze musiały być idealne. Maro Engel ustanowił nowy rekord 23 września 2024 r. o godz. 18:56, podczas swojego trzeciego okrążenia z pomiarem czasu. Przy temperaturze powietrza wynoszącej 15° C oraz asfalcie nagrzanym do 20° C legendarna północna pętla była sucha na całej długości i zapewniała doskonałą przyczepność.
Podobnie jak Lewis Hamilton i George Russell podczas wyścigowych weekendów Formuły 1 Maro Engel musiał jak najlepiej wykorzystać energię elektryczną dostępną w hybrydowym napędzie. To szczególnie wymagające przy długości toru przekraczającej 20 km – dlatego niezwykle ważne jest, aby w odpowiednich sekcjach odzyskiwać energię podczas hamowania.
W tym celu Maro Engel wykorzystał czterostopniowy system kontroli przepływu energii (EFC) AMG ONE, a w niektórych przypadkach celowo zdejmował nogę z pedału gazu nieco wcześniej niż zwykle. W żargonie technicznym nazywa się to „żeglowaniem i wybiegiem”. Niezbędnych informacji, które zespół i kierowca mogli optymalnie wykorzystać na potrzeby pobicia rekordu, dostarczyły wstępne testy na symulatorze w Affalterbach oraz na samej północnej pętli. Standardowy stan pojazdu został udokumentowany przez TÜV Rheinland, zgodnie ze specyfikacjami Nürburgring 1927 GmbH & Co KG. Notariusz potwierdził, że rekordowy przejazd został przeprowadzony prawidłowo.