Nowy model przyspiesza szybciej i może obecnie holować przyczepę do 2100 kg, bijąc na głowę wszystkich rywali w swojej klasie. Dzięki nowym systemom, które potrafią automatycznie obniżać prędkość na zakrętach, rondach i zjazdach na trasach ujętych w nawigacji satelitarnej, model czyni podróżowanie bardziej komfortowym. Jest też wyposażony w system kamer 360 stopni, który może podczas parkowania wyświetlać widok SUV-a z lotu ptaka na 13,2-calowym ekranie centralnym.
Jest też lepiej skomunikowany ze światem. System informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 pozwala na bezprzewodowe skomunikowanie smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, oferuje łączność 5G, a nawet na niektórych rynkach posiada standardowo wbudowaną Alexę.
Oczywiście właściciele nadal mogą ładować akumulator z zewnętrznego źródła zasilania, podłączając samochód do ładowarki na stacji ładowania lub gniazda instalacji domowej. Pojemność akumulatora pozwala na przejechanie do 69 km na w trybie w pełni elektrycznym EV Now, lub wydłużenie zasięgu podróży pomiędzy kolejnymi tankowaniami benzyny.
Najlepiej sprzedający się w Europie model PHEV jest również produkowany w Europie, w zakładzie montażowym w hiszpańskiej Walencji.