Categories Aktualności

Komfort przede wszystkim

Ford Explorer to, dla wielu, synonim amerykańskiego stylu – ogromny samochód o potężnej mocy. Ten model ma jednak znacznie więcej zalet, dzięki którym można mówić o niemal nieograniczonych możliwościach.

Explorer to definicja komfortu

Ford Explorer jest definicją komfortu i to aż dla siedmiu dorosłych pasażerów. Potężna sylwetka samochodu pozwoliła na wygenerowanie ogromnego wnętrza, co przekłada się na wygodę dla podróżujących. Fotele w trzecim rzędzie nie są przeznaczone tylko na krótkie przejażdżki, w niezbyt wygodnej pozycji dla siedzącego, a wręcz odwrotnie: mogą służyć jako pełnowartościowe miejsca podróży na długich dystansach.

Potwierdzają to fakty – każdy z pasażerów wszystkich trzech rzędów ma do dyspozycji niemal metr przestrzeni od siedziska do dachu, a podróżujący w pierwszych dwóch rzędach ponad 1,5 metra szerokości na linii barków i bioder.

Kierowca i pasażer pierwszego rzędu mają do dyspozycji podgrzewane i chłodzone fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w dziesięciu pozycjach. Ale Ford zadbał także o pozostałych pasażerów – siedzenia w drugim rzędzie są bowiem podgrzewane, a pasażerowie poza wyborem mocy grzania mogą także dopasować klimatyzację do własnych preferencji. Wszystkie fotele, wykonane z grubej skóry, są miękkie i niezwykle wygodne – co jest ważne nawet dla najbardziej wybrednych.

Komfort podróży zapewniają także m.in. podgrzewana kierownica czy chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie. To niezwykle praktyczne i estetycznie wyglądające rozwiązanie, które docenia się podczas letnich podróży. A takowe pasażerom może umilić 14-głośnikowy i 980-watowy system audio renomowanej firmy Bang&Olufsen.

Wyposażenie – bogate i niezwykle praktyczne

Explorer poza tym, że jest niezwykle komfortowy, zwraca także uwagę swoim bogatym wyposażeniem. Ogromne gabaryty samochodu ukrywają w swoim wnętrzu wiele innowacyjnych technologii.

To m.in. adaptacyjny tempomat, system utrzymywania pojazdu w pasie ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, asystent hamowania, system wspomagający parkowanie czy system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania. Wszystkie te systemy, jak i system kamer 360 stopni znajdują się w wyposażeniu standardowym, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat przy zakupie samochodu.

Perełką wśród systemów bezpieczeństwa w Explorerze jest asystent hamowania przy cofaniu. Wykorzystuje on kamerę, czujniki radarowe i ultradźwiękowe do wykrywania na drodze pojazdu różnego rodzaju obiektów. Co niezwykle ważne, może on automatycznie włączyć hamulce, aby uniknąć kolizji.

Najlepszym uzupełnieniem doskonałego komfortu i bogatego wyposażenia jest system informacyjno-rozrywkowy, którym steruje się za pomocą 10,1-calowego pionowego ekranu dotykowego. W razie potrzeby samochód może stać się także mobilnym biurem, o czym świadczy wiele wejść USB (w tym USB-C), gniazda 12V, a nawet gniazdo 230V, które w połączeniu z szerokim podłokietnikiem może stać się wygodnym miejscem pracy.

Krążownik szos, ale też pogromca bezdroży

Ford Explorer to dla wielu spełnienie marzenia o amerykańskim krążowniku szos. Samochód w wielu aspektach różni się od europejskich produkcji, rozpoczynając od wysokiego siedziska, a na bogatym wyposażeniu standardowym kończąc.

Komfortową podróż z odpowiednią dynamiką zapewnia zespół napędowy Plug-In Hybrid, dzięki któremu samochód może w pełni pokazać swoje możliwości podczas jazdy. Po mieście można poruszać się w trybie w pełni elektrycznym (aż do 40 kilometrów!), a w dłuższej trasie inteligentne technologie Forda dbają o to, żeby podróż była jak najbardziej ekonomiczna. Silnik benzynowy regularnie jest bowiem wspierany przez silnik elektryczny, który korzysta z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu. Nie chodzi jednak o sam fakt tego wsparcia, a o jego częstotliwość. Explorer bez większych problemów i nawet na dłuższych trasach może pokonać ponad ¼ dystansu dzięki silnikowi elektrycznemu, co znacząco zmniejsza zużycie paliwa (wartość podana na podstawie analizy wykorzystania układu hybrydowego z systemu informacyjnego Forda Explorera w rzeczywistych warunkach).

Hybrydowa architektura umożliwia też jednoczesne wykorzystanie pełnej mocy i momentu obrotowego zarówno silnika benzynowego, jak i silnika elektrycznego. Rzecz jasna może to przydać się w wielu sytuacjach, np. podczas jazdy w górzystym terenie. Przekładnia rozdzielcza analizuje sytuację w mgnieniu oka i w ciągu 100 milisekund płynnie zmienia rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w Explorerze wynosi imponujące 6 sekund, których nie powstydziłoby się większość samochodów sportowych.

Explorer może być także pogromcą bezdroży – kontrola zjazdu ze wzniesienia oraz tryb „Nieutwardzona droga” poprawiają osiągi auta przez co kierowca nie musi mieć żadnych zmartwień. Poza tym samochód ma także inne tryby dostosowane do różnych warunków: Normalny, Sportowy, Śliska nawierzchnia, Holowanie, Eco oraz Śnieg/Piasek.

Explorer to niezwykle przemyślany i praktyczny samochód dostosowany do wielu warunków i potrzeb. Bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa daje pewność prowadzenia kierowcy i zmniejszenie stresu podczas jazdy. Potwierdzają to także niezależne testy bezpieczeństwa Euro NCAP, w których samochód otrzymał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę.