W 2011 roku Nissan Juke-R był pierwszym na świecie supersamochodem z nadwoziem crossovera. Innowacyjną koncepcję modelu Juke połączono wówczas z silnikiem i podwoziem legendarnego flagowego samochodu sportowego – Nissana GT‑R. Po czterech latach Juke‑R doczekał się modernizacji odzwierciedlającej estetykę modelu Juke najnowszej generacji, a także jeszcze mocniejszego silnika i odważniejszej stylizacji. Oto Juke‑R 2.0.
Globalny debiut Juke‑R 2.0 będzie miał miejsce w trakcie emocjonującego dorocznego Festiwalu Szybkości w Goodwood. Po prezentacji na stoisku Nissana w czwartek 25 czerwca pojazd trafi do Padoku Supersamochodów, gdzie będzie wystawiony przez resztę weekendu.
Goście festiwalu oraz widzowie oglądający transmisje telewizyjne z tego spektakularnego wydarzenia zobaczą także Nissana Juke‑R 2.0 w trakcie dynamicznych wjazdów na wzgórze Goodwood. Przez wszystkie trzy dni imprezy nowym supercrossoverem będzie kierował zwycięzca GT Academy i uczestnik 24‑godzinnego wyścigu Le Mans Jann Mardenborough.
Juke‑R 2.0, oparty na udoskonalonym stylistycznie i technicznie Nissanie Juke z 2014 roku, zyskał też dodatkową moc przeniesioną z modelu GT‑R. Obecnie silnik samochodu rozwija 600 KM. Juke‑R 2.0 z kultowym czarnym matowym lakierem zarezerwowanym dla wersji „R” jest jeszcze bardziej muskularny, bezkompromisowy i potężny od swojego poprzednika.
Gareth Dunsmore, dyrektor generalny ds. komunikacji marketingowej w Nissan Europe, powiedział: „Juke‑R jest kultowym supercrossoverem, a jego modernizacja polegająca na zwiększeniu mocy i nadaniu mu jeszcze odważniejszej stylistyki jest naturalną konsekwencją wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku najnowszej generacji modelu Juke. Juke‑R 2.0 jest doskonałym crossoverem, w którym zgromadzono to, co Nissan ma najlepszego do zaoferowania: innowacyjność wynikającą z kompetencji firmy w segmencie crossoverów oraz emocje gwarantowane przez silnik supersamochodu GT‑R„.
Juke‑R 2.0 uświetni także piątą rocznicę uruchomienia produkcji Nissana Juke – ulubionego kompaktowego crossovera Europejczyków. 600 000 egzemplarzy modelu sprzedanych w całej Europie od wprowadzenia na rynek w 2010 roku potwierdza pozycję Nissana jako lidera kategorii crossoverów, do której zalicza się także nagradzany Qashqai i inspirujący poszukiwaczy przygód X‑Trail.