Categories Aktualności

Jaką wersję Pumy wybrać?

Puma przebojem weszła na europejski rynek motoryzacyjny, podbijając serca fanów w wielu krajach. Ten atrakcyjny wizualnie SUV Forda to także niezwykle przestronny i komfortowy kompan podróży, więc trudno dziwić się stale rosnącemu zainteresowaniu tym zawadiackim modelem. Puma cały czas jest najlepiej sprzedający się Fordem w Europie. Nie jest to zaskoczeniem, skoro samochód ten dostępny jest w wielu wersjach, które są w stanie spełnić potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów.

W ofercie dynamiczne i oszczędne jednostki napędowe z doskonałym rodowodem

Już w bazowej wersji Puma oferuje napęd składający się z litrowego silnika EcoBoost i miękkiej hybrydy, generujący 125 KM. Warto zwrócić uwagę na tę jednostkę napędową, bowiem to prawdziwa duma Forda. Motor otrzymał już jedenaście prestiżowych, międzynarodowych nagród, w tym trzy razy z rzędu został wybrany silnikiem roku w ogólnej kategorii. Miękka hybryda dała mu nowe możliwości, a przede wszystkim zmniejszyła zużycie paliwa i emisję spalin. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,4-6,0 l/100 km.

Ten zestaw napędowy jest dostępny także w mocniejszym, 155-konnym wariancie. Średnie zużycie paliwa wzrasta w nim zaledwie do 5,7-6,2 l/100 km, jednocześnie przy dynamicznie rosnących osiągach – auto przyspiesza bowiem od 0 do 100 km/h w 8,7 s. Obie wersje Pumy dostępne są zarówno z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, jak i 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem PowerShift. Ta druga możliwość zapewnia płynne przyspieszanie i błyskawiczną zmianę biegów.

Dla fanów mocniejszych wrażeń stworzono Pumę ST, którą można nazwać pierwszym sportowym SUV-em Forda. 1,5-litrowy silnik EcoBoost o mocy 200 KM, 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 6-stopniowa manualna skrzynia biegów momentalnie powodują uśmiech na twarzy kierowcy. Nie bez powodu Ford w 2022 roku, w Rajdowych Mistrzostwach Świata, wystawił właśnie Pumę w rajdowej specyfikacji Rally1. Puma ST przyspiesza od 0 do 100 km/h w imponujące 6,7 sekundy, a mimo to jest niezwykle oszczędnym samochodem. Jej średnie spalanie wynosi bowiem 6,8 l/100 km.

Bogate wyposażenie już na starcie

Po wyborze silnika czas na wersję wyposażenia, których jest w Fordzie łącznie sześć. Każda z nich zawiera innowacyjne rozwiązania i nowoczesne technologie.

Bazową opcją jest Titanium (od 88 800 zł), która, co warto podkreślić, oferuje znacznie bogatsze wyposażenie, niż wielu konkurentów, w tym samym przedziale cenowym. Już w najtańszej wersji Pumy znajdziemy bowiem reflektory LED z czujnikiem zmierzchu, sterowane i podgrzewane elektrycznie lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby zarówno przednich, jak i tylnych drzwi, czujniki parkowania z tyłu, manualną klimatyzację, nawigację, a nawet tempomat. Z kolei na pokładzie wersji Titanium X (od 97 650 zł) znajduje się dodatkowo bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, system nagłośnienia premium B&O, automatyczna klimatyzacja czy 18-calowe koła ze stopów lekkich.

Warto podkreślić, że wersje wyposażenia w Fordzie są niezwykle czytelne – bazowo są trzy (Titanium, ST-Line i ST), z których każda zawiera swoją ulepszoną wersję z dopiskiem X. I tak ceny ST-Line rozpoczynają się od 93 500 zł, a ST-Line X od 102 350 zł. W każdej z nich znajduje się m.in. 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, sportowe zawieszenie, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line, a wersja X zawiera dodatkowo system nagłośnienia premium B&O z 10 głośnikami oraz wzmacniaczem 575 W.

Dla miłośników sportowych wrażeń pozostaje jeszcze wspomniana wcześniej Puma ST, która dostępna jest w dwóch odmianach. Zarówno Puma ST (od 131 700 zł), jak i Puma ST X (od 144 200 zł) oferują m.in. 19-calowe koła, lakierowane w kolorze grafitowym, w stylizacji ST, sportowe zawieszenie ST, podgrzewane fotele sportowe Ford Performance z certyfikatem AGR, kierownicę pokrytą skórą w stylizacji ST, przycisk rozrusznika Ford Power czy podwójną, chromowaną końcówkę układu wydechowego. W wersji X znajdują się dodatkowo m.in. reflektory Full LED w stylistyce GT, system Ford KeyFree czy zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono, co dodaje szyku i sportowego charakteru samochodowi.

Wszystko, o czym można pomyśleć

Możliwości personalizacji Pumy, poza gamą silnikową oraz wersją wyposażenia, są bardzo szerokie. Dość powiedzieć, że Ford proponuje dziewięć kolorów nadwozia, siedem wzorów obręczy ze stopów lekkich oraz atrakcyjne pakiety wyposażenia. Oferowane kolory nadwozia nie tylko przyciągają wzrok, ale i są trwałe. A to dzięki najnowszym technologiom Forda. Paniom może się spodobać promienny Fantastic Red, panom z kolei do gustu zapewne przypadnie ekstrawagancki Desert Island Blue. Nie zabraknie opcji dla wielbicieli mrocznych kolorów: to choćby Agate Black. Z kolei dla lubiących stonowane barwy do dyspozycji są choćby: Frozen White, Grey Matter czy Blazer Blue. Wisienką na torcie jest niesamowity i unikalny Mean Green, dostępny jedynie w Pumie ST.

Podobnie wygląda sprawa z tapicerką, która także jest personalizowana, a klienci mogą wybierać od tej materiałowej (w tym zdejmowanych do prania pokrowców), przez tapicerkę materiałową z czerwonymi akcentami, aż po częściowo skórzaną (także dostępną z czerwonymi przeszyciami). W różnych opcjach dostępne są wersje w stylu sportowym, a także nieco bardziej stonowane. Nie inaczej jest z kołami, bowiem Puma oferuje je w trzech rozmiarach – od 17 do 19 cali. Różne wersje sprawiają, że każdy znajdzie coś dla siebie – od 5-ramiennych obręczy do tych lakierowanych w kolorze grafitowym czy usportowionych 10-ramiennych.

Ford od lat słynie z wsłuchiwania się w głosy klientów i nie inaczej było przy tworzeniu oferty Pumy. Wśród akcesoriów wielbiciele podróżowania znajdą dachowy uchwyt na rowery renomowanej firmy Thule czy matę przedziału bagażowego np. na przemokniętą odzież. Osoby niemal „żyjące w samochodzie”, a więc podróżujące ze spotkania na spotkanie, mogą zamówić np. dedykowane wieszaki na ubrania. Rodziny z czworonogami mogą wyposażyć swoją Pumę w skrojoną na wymiar wykładzinę do przewozu zwierząt, a te z małymi dziećmi w folie ochronne na progi drzwi, które pomogą zapobiec zniszczeniom podczas tysięcy wejść i zejść dzieci na fotel.

Dla wszystkich klientów Ford stworzył również aplikację FordPass, która pozwala monitorować poziom paliwa, przebieg czy ciśnienie w oponach. Można też dzięki niej sprawdzić, czy pojazd został zamknięty, a także, co ważne choćby podczas dużych zakupów, otworzyć go zdalnie. To jednak dopiero początek funkcjonalności. Dzięki FordPass można wyszukać drogę powrotną na mapie do zaparkowanego pojazdu czy ogrzać wnętrze, przed powrotem do samochodu. Ford w przypadku Pumy stworzył więc nie tylko atrakcyjny wizualnie, nowoczesny samochód, ale zadbał także o kompleksową i przemyślaną ofertę.

*Wszystkie wartości zużycia paliwa i zostały określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP.

**Wszystkie wartości dotyczące przyspieszenia to fabryczne dane testowe Forda.