Ford doskonale rozumie, że wyeliminowanie zgadywania, kiedy i gdzie należy ponownie naładować pojazd, pomaga budować zaufanie i zapewnia spokój ducha podczas długich podróży. Właśnie dlatego całkowicie nowy Mustang Mach-E jest wyposażony w funkcję, która pomaga dokładniej przewidzieć, jaki zasięg pozostał kierowcy, aby sprawnie dotrzeć do celu.
Mustang Mach-E redukuje stres podczas podróży
Innowacyjny system Intelligent Range w Mustangu Mach-E dokładnie oszacuje, jaki zasięg baterii oferuje w danej chwli pojazd. Pomaga w ten sposób zmniejszyć niepokój o to, kiedy i gdzie klienci powinni naładować akumulator, by bez zbędnych obaw dotrzeć do wyznaczonego celu.
– Klienci pojazdów elektrycznych muszą mieć możliwość zaufania szacunkom zasięgu komputera pokładowego – powiedział Darren Palmer, dyrektor Forda ds. pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym. – Użytkownicy chcą pewności, że dotrą tam, gdzie planują, niezależnie od tego, czy są w podróży, czy wracają do domu z pracy. Nasza nowa funkcja Intelligent Range pomaga właścicielom Mustangów Mach-E na całym świecie wiedzieć, z odpowiednim wyprzedzeniem, jaką mają perspektywę pokonywanej drogi, pozwalając im cieszyć się jazdą – dodał.
Funkcja Intelligent Range obliczy zasięg baterii na podstawie zachowania kierowcy w przeszłości i prognozowanych warunków pogodowych – wykorzystując chmurę informacyjną do przewidywania, ile energii będzie zużywane podczas jazdy w przyszłości. System akumulatora pojazdu informuje o ilości dostępnej energii, a moduł układu napędowego śledzi ilość już zużywanej. Wysoka lub niska temperatura powietrza także może mieć wpływ na zasięg, więc system bierze również pogodę pod uwagę, aktualizując dane. To tym ważniejsze, że wielu kierowców samochodów elektrycznych wie, iż w innych samochodach niż Mach-E, wyświetlany zasięg, szczególnie zimą, często jest zupełnie niemiarodajny.
Dane pochodzące z crowdsourcingu z innych skomunikowanych pojazdów elektrycznych Forda, które udostępnią informacje na drodze, mogą znacznie poprawić szacunki dotyczące planowania podróży. Zastosowany w elektrycznym SUV-ie system jest w stanie analizować zużycie energii w różnych warunkach, w tym przy różnych prędkościach, w różnych warunkach terenowych i klimatycznych, dzięki czemu może wykorzystywać dane zgromadzone przez inne Mustangi Mach-E, aby poprawić szacowany zasięg – nawet w przypadku tras i warunków, w których kierowca nigdy wcześniej nie jeździł.
Obliczanie zasięgu na bazie różnych zmiennych
Jeśli na początku podróży na zasięg ma znaczący wpływ dowolna liczba czynników, klienci otrzymają powiadomienie w komputerze z nową prognozą i szczegółami, dlaczego oszacowanie uległo zmianie.
Ford będzie ulepszać z biegiem czasu Intelligent Range poprzez bezprzewodowe aktualizacje, mające na celu zapewnienie jeszcze dokładniejszego przewidywania zasięgu dla skomunikowanych Mustangów Mach-E, utrzymując te w pełni elektryczne SUV-y w czołówce technologicznej. Przyszła aktualizacja pozwoli Mustangowi Mach-E na jeszcze większe wykorzystanie możliwości połączenia z chmurą, umożliwiając mu uwzględnienie warunków ruchu w czasie rzeczywistym, a także nachylenia drogi, rodzaj nawierzchni i wysokość n.p.m. danej trasy, a nawet temperatury powietrza na poszczególnych etapach zaplanowanej podróży.
– Zmiany w zachowaniu kierowcy i środowisku mogą wpłynąć na zasięg, co jest powodem, dla którego inne pojazdy elektryczne często doświadczają znacznych korekt prognoz stanu baterii – powiedział Mark Poll, menedżer ds. doświadczeń użytkowników ładowania pojazdów elektrycznych w firmie Ford. – Ford wykorzystuje moc chmury, aby jeszcze dokładniej oszacować możliwości pojazdu — zmniejszając potrzebę niespodziewanych przerw na ładowanie i pomagając zmniejszyć niepokój klientów o zasięg – dodał.