Elektromobilność

Ford F-150 Lightning przemierza Amerykę

To było szybkie jak błyskawica! W ciągu zaledwie dwóch miesięcy do rozpoczęcia dostaw do klientów, Ford dostarczył całkowicie eklektyczne półciężarówki F-150 Lightning użytkownikom we wszystkich 50 stanach w USA, od brzegów rzeki Kenai na Alasce, po Houston, a nawet Hawaje!

Teksas będący amerykańską stolicą półciężarówek oraz Kalifornia – lider amerykańskiej elektromobilności – przodują z największą liczbą dostarczonych pojazdów F-150 Lightning do końca lipca bieżącego roku.

Pierwsi klienci odkryli, że całkowicie elektryczny F-150 Lightning może poradzić sobie z różnymi wyzwaniami, niezależnie od tego, gdzie jest użytkowany. Dobrym przykładem są Jeff i Tammy Head, właściciele zarówno Forda F-150, a teraz także F-150 Lightning, którzy głównie używają swojej nowej elektrycznej półciężarówki do holowania łodzi z Anchorage do rzeki Kenai – jest to około trzech godzin jazdy – by łowić łososie.

– Od momentu, gdy zobaczyliśmy F-150 Lightning podczas premiery, wiedzieliśmy, że musimy go mieć – powiedziała Tammy Head. – Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że ta półciężarówka będzie oferować dobrze znaną, znakomitą jakość Forda i to dało nam pewność przejścia na samochód w pełni elektryczny.

– A taki facet jak ja, lubi mieć najmocniejszą ciężarówkę na świecie – dodał Jeff Head.

Wśród najpopularniejszych – i dotychczas najczęściej fotografowanych – funkcjonalności F-150 Lightning jest Mega Power Funk. Właściciele wykorzystują dodatkowe 400 litrów przestrzeni do przechowywania sprzętu, a także moc 2,4 kW Pro Power Onboard, aby zasilać sprzęt kempingowy lub ładować elektronarzędzia podczas jazdy samochodem.

– Ta półciężarówka to wół roboczy. Przejechaliśmy nią już ponad 4 800 km, przewieźliśmy setki kilogramów betonu w Mega Power Frunk, a także wykorzystywaliśmy ją do holowania – powiedział Emre Gol z Teksasu, który używa swojego pickupa F-150 Lightning Lariat w firmie zajmującej się przebudową kuchni i łazienek.

Ostatnio pan Gol pomógł żonie sąsiada, która wracała do domu, ale bateria w jej elektrycznym sedanie miała niecałe 10 kilometrów zasięgu. Emre połączył kablem do ładowania swojego F-150 Lightning z sedanem, dzięki czemu zapewnił energię niezbędną do bezpiecznego powrotu do domu.

Najnowsza półciężarówka Forda podbija serca fanów samochodów elektrycznych. Prawie 80 procent posiadaczy pierwszych rezerwacji zadeklarowało w ankiecie, że F-150 Lightning będzie pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem w ich gospodarstwie domowym.

– F-150 Lightning to najlepsza rzecz, jaką kiedykolwiek kupiłem – powiedział Chris Ashley, mieszkaniec Maryland, który po raz pierwszy w życiu nabył pojazd elektryczny. – Dzięki tej półciężarówce mogę oddawać się frajdzie piknikowania wprost ze skrzyni ładunkowej z kolegami jeżdżącymi pick-upami. Jednocześnie dokładam niewielką cegiełkę w tworzeniu lepszej planety dla moich dzieci.

Ashley od kilku lat rozważał zakup samochodu elektrycznego, aż w końcu jego żona Emily przekonała go do zakupu F-150 Lightning.

Ford od początku roku sprzedał już ponad 4 400 całkowicie elektrycznych półciężarówek F-150 Lightning w USA i Kanadzie.