Categories Aktualności

Ekomobilność by Peugeot

W 2040 roku niemal 5 miliardów ludzi będzie mieszkało w miastach. Jednym z największych wyzwań XXI wieku jest uczynienie miast lepszym miejscem do życia, a marzeniem wszystkich mieszkańców miast jest by były one „zrównoważone”. Takie czynniki jak jakość powietrza, rozwój e-handlu i dostaw do domu oraz pojawienie się coraz liczniejszych alternatywnych środków transportu zmieniają oblicze, ruch i styl życia centrów wielkich miast.

Peugeot dostosowuje się do nowych trendów i podejmuje działania na rzecz pełnej elektryfikacji. W 2025 roku marka ma dysponować w 100% zelektryfikowaną gamą. Jest to dziś możliwe dzięki takim samochodom miejskim jak nowe Peugeot e-208 i e-2008, a także dzięki pełnej gamie samochodów dostawczych z napędem w 100% elektrycznym, która spełnia wszelkie potrzeby transportowe i dostawcze.

Peugeot dysponuje pełną paletą rozwiązań dla przyjaznego dla środowiska transportu na odcinku ostatniego kilometra, dzięki gamie rowerów, skuterów i hulajnóg elektrycznych, a także samochodów marki, które są dostępne w carsharingu, np. sieci Free2move.

„Power of choice” to jeden z filarów ofensywy technologicznej Peugeot. Nowa generacja zelektryfikowanych samochodów zapewnia klientom możliwość wyboru rodzaju napędu, który najlepiej odpowiada ich potrzebom i sposobowi użytkowania, bez rezygnacji z atrakcyjnej stylistyki, komfortu, wyposażenia, przestronnej kabiny, ładowności czy przyjemności z jazdy. Wybór napędu nie przesądza o możliwościach użytkowania samochodu. To założenie stało się już rzeczywistością. Zarówno jeśli chodzi o samochody osobowe obejmujące nowe Peugeot e-208, e-2008, 3008 Hybrid, 508 Hybrid, 508 SW Hybrid oraz nowego e-Riftera i e-Travellera, jak i dostawcze z gamą Peugeot e-Partnera, e-Experta i e-Boxera. Wersje zelektryfikowane oferują taką samą pojemność ładunkową i takie same systemy wspomagania prowadzenia jak wersje benzynowe czy wysokoprężne.

Nowy Peugeot e-208 to manifest wolności poruszania się po mieście i poza miastem. Akumulator o pojemności 50 kWh zapewnia zasięg sięgający 340 km, zgodnie z protokołem WLTP. Silnik o mocy 100 kW (136 KM) rozwija moment obrotowy 230 Nm w całkowitej ciszy i bez drgań. Rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w 8,1 s. Trzy tryby jazdy zapewniają Peugeot e-208 duży wachlarz możliwości. Tryb Eco daje priorytet optymalizacji zasięgu, tryb Normal zapewnia maksymalny komfort ważny w codziennej eksploatacji, tryb Sport z kolei zapewnia maksymalne doznania i dynamiczną jazdę. Dzięki swojemu zasięgowi, osiągom i zwrotności Peugeot e-208 jest idealnym miejskim samochodem, świetnie przystosowanym do specyfiki jazdy po mieście.

Nowy Peugeot e-2008 odnowił ofertę kompaktowych SUV-ów marki. Jest dłuższy, niższy oraz bardziej zaawansowany technologicznie i wydajny od modelu poprzedniej generacji. Linia nadwozia zaprojektowana przez stylistów marki przekonuje wyrazistą stylistyką, która świadczy o solidności samochodu i robi wrażenie, a przy tym jest praktyczna. Podobnie jak Peugeot e-208, model e-2008 jest wyposażony w silnik 100 kW, który osiąga moment obrotowy 260 Nm i akumulator 50 kWh, co zapewnia mu zasięg do 320 km zgodnie z protokołem WLTP.

Do tych osiągów należy dodać cichą pracę i niezaprzeczalną dynamikę przy zerowej emisji CO2/km! Wbudowane w podłogę akumulatory zapewniają idealne położenie środka ciężkości i idealny kompromis między komfortem i zachowaniem na drodze, co świadczy o know-how marki znanej z doskonałych układów jezdnych.

Dzięki platformie podłogowej CMP/e-CMP, która już na etapie projektowania została przystosowana do napędu elektrycznego, udało się utrzymać niezmienioną ilość miejsca. Rozstaw osi 2,60 m przy całkowitej długości nadwozia 4,30 m, zapewnia dużo miejsca, również z tyłu, i w pełni umożliwia wykorzystanie samochodu do rodzinnych potrzeb. Pojemność bagażnika jest taka sama niezależnie od napędu (elektrycznego lub spalinowego) i może sięgać 434 l VDA210 w zależności od wyposażenia.

Peugeot dysponuje również jedną z najbardziej zróżnicowanych ofert hybryd typu plug-in na rynku.

Obejmuje ona nowego Peugeot 3008, bestsellerowy model marki, z napędem hybrydowym o mocy 225 KM na przednią oś lub na cztery koła o mocy 300 KM oraz Peugeot 508 i 508 SW. Magiczny efekt trybu w 100% elektrycznego, doskonałe parametry trybu napędu na cztery koła (HYBRID4), moc w trybie Sport i uniwersalność trybu Hybrid zapewniają autentyczną przyjemność i nowy rodzaj doznań z jazdy. Gama ładowanych hybryd Peugeot oferuje do 4 trybów jazdy (Electric, Hybrid, Sport i 4WD) i obiecuje, niezależnie od wersji, zero drgań, zero nieprzyjemnych zapachów spalin, zero hałasu, zero zmiany biegów i zero emisji CO2 w trybie elektrycznym.

Wszystkie wersje uzyskały rekordowo niski poziom emisji CO2 podczas homologacji zgodnie z protokołem WLTP.

Zasięg w trybie elektrycznym w zupełności spełnia większość codziennych potrzeb.

Zaprezentowane niedawno modele 508 i 508 SW Peugeot SPORT ENGINEERED to nowa odsłona linii wyczynowych samochodów Peugeot. Marka perfekcyjnie łączy sportowy charakter z technologiami i proponuje nową koncepcję osiągów przyjaznych dla środowiska – Neo-Performance. Peugeot otwiera nową erę, w której rządzą kilowaty zapewniające nowy poziom mocy i momentu obrotowego, niespotykany w dotychczasowych modelach seryjnych marki. Zespół napędowy osiąga moc 360 KM i moment obrotowy 520 Nm dzięki połączeniu silnika spalinowego i elektrycznego, które zapewniają rekordowo niski poziom emisji CO2. Połączenie sportu i technologii zapewnia niemal natychmiastową reakcję. Jak widać, przyjemność z jazdy jest mocno wpisana w DNA marki Peugeot. Zgodnie z protokołem WLTP ta wydajna wersja emituje 46 g CO2/km, czyli tyle ile podczas spalania 2,03 l/100 km!

Silny rozwój e-handlu, w którym kluczową rolę odgrywa szybkość realizacji dostaw do domu – zjawisko widoczne w ostatnich latach, a zwłaszcza podczas pandemii – pokazuje, jak ważne jest posiadanie zelektryfikowanych samochodów dostawczych w firmowej flocie.

Peugeot jest dziś jednym z wiodących producentów w tym segmencie z ofertą w 100% elektrycznych wersji średnich i dużych furgonów i kombi, obejmującą e-Experta, e-Boxera oraz e-Partnera.

Zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) przystosowanej do różnych rodzajów napędu, Peugeot e-Expert oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2. Elektryczny układ przeniesienia napędu jest podobny do zastosowanych w nowych Peugeot e-208 i Peugeot e-2008. Przekładnia redukcyjna została zmodyfikowana, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów dostawczych w zakresie ładowności. Model jest dostępny w dwóch wersjach zasięgu. W zależności od potrzeb pojemność akumulatora litowo-jonowego może wynosić 50 kWh lub 75 kWh, zapewniając odpowiednio zasięg do 230 km i do 320 km zgodnie z protokołem WLTP.

Zgodnie ze strategią „Power of choice” oferta nowego Peugeot e-Boxera obejmuje rozbudowaną gamę wersji, umożliwiającą jego dostosowanie do każdego rodzaju użytkowania i każdej branży. Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), o ładowności sięgającej, w zależności od wersji, 1890 kg. Oferta obejmuje również wersje bazowe pod zabudowy spełniające specjalistyczne potrzeby: podwozie z kabiną (L2, L3 i L4), podwozie z kabiną brygadową (L2, L3 i L4) oraz platformę z kabiną (L3 i L4). Umieszczenie akumulatorów pod podłogą pozwoliło zachować niezmniejszoną pojemność części ładunkowej. Takie rozwiązanie zapewnia również większą sztywność nadwozia i zwiększa przyjemność jazdy, podobnie jak w wersji z silnikiem spalinowym, dzięki optymalnemu rozłożeniu masy. Nowy Peugeot e-Boxer jest dostępny w dwóch wersjach zasięgu. W zależności od potrzeb pojemność akumulatora litowo-jonowego może wynosić 37 kWh i 70 kWh.

Podobnie jak modele osobowe Peugeot, zelektryfikowane wersje samochodów dostawczych mają takie same parametry użytkowe i modularność jak wersje spalinowe. Oferują też takie same możliwości zabudowy dla potrzeb klientów biznesowych i umożliwiają wjazd do centrów miast beż żadnych ograniczeń.

Cała gama samochodów dostawczych Peugeot jest obecnie zelektryfikowana. Niedawno ofertę uzupełniła w 100% elektryczna wersja furgonetki Partner. Montowany na platformie eCMP układ napędowy składa się z akumulatora o pojemności 50 kWh, chłodzonego wodą, który można ładować ze źródeł o mocy do 100 kW, silnika elektrycznego o mocy 100 kW/136 KM i ładowarki pokładowej dostępnej w dwóch wersjach (7,4 kW do prądu jednofazowego i 11 kW do prądu trójfazowego).

Jeśli chodzi o możliwości pokonania dystansu ostatniego kilometra Peugeot dysponuje rozbudowaną gamą rowerów, skuterów i hulajnóg elektrycznych. W segmencie pojazdów dwukołowych model eF01, zaprojektowany przez stylistów Peugeot Design Lab, zrewolucjonizował rynek składanych rowerów elektrycznych. Wyposażony w aluminiową ramę waży niespełna 20 kg, można go złożyć w zaledwie 10 sekund i jest zawsze naładowany dzięki stacji ładowania, którą można zamontować na przykład w bagażniku Peugeot 3008. Elektryczny napęd w połączeniu z 8-biegową przerzutką Altus Revoshift Shimano, umożliwia eF01 jazdę z prędkością ok. 30 km/h i pokonanie ponad 60 km.

W 2020 roku Peugeot Motocycles reaktywował jeden ze swoich kultowych modeli – Peugeot Ludix – i wprowadził wersję elektryczną Peugeot e-Ludix, która została czwartym modelem marki o zerowej emisji.

Peugeot e-Ludix to idealny skuter dla milenialsów, którzy żyją i pracują w mieście. Zarazem retro, prosty i przeznaczony do jazdy po mieście, Peugeot e-Ludix proponuje nową koncepcję miejskiego pojazdu. To atrakcyjny, komfortowy i niezawodny środek lokomocji, idealny do codziennych dojazdów. e-Ludix można naładować do 80% w 3 godziny, a jego zasięg sięga 50 km. To wystarczy by przez cały dzień jeździć po mieście, nie martwiąc się poziomem naładowania akumulatora, jeśli uwzględnimy przeciętne dzienne przebiegi użytkowników jednośladów.