Kia Motors prezentuje dziś Rio czwartej generacji po faceliftingu. Zmiany obejmują wiele obszarów, aby w konkurencyjnym segmencie B odświeżone Rio prezentowało się atrakcyjniej niż rywale. W zmodernizowanym Rio stylistyka nadwozia i wnętrza, znana z najnowszych modeli marki Kia, łączy się z systemami asystującymi oraz multimedialnymi rodem z aut wyższych klas. Nowe Rio oferuje układy napędowe, które są wydajniejsze niż dotychczasowe. Oferta silników obejmuje pierwszy w autach marki Kia układ hybrydowy z instalacją o napięciu 48 V z benzynową jednostką napędową, współpracującą z mechaniczną skrzynią biegów i wyposażoną w sprzęgło sterowane elektrycznie („clutch-by-wire”).
Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Rio jest ważnym samochodem dla marki Kia nie tylko w Europie, ale również na świecie. Dla wielu kierowców to pierwszy model marki Kia w życiu. Rio po faceliftingu zachowało mocne strony modelu czwartej generacji, jak funkcjonalność, jakość wykonania i zaawansowane technologie, które łączy z nowym zelektryfikowanym układem napędowym, odświeżoną stylistyką oraz z zaawansowanymi systemami z dziedziny bezpieczeństwa i łączności ze światem zewnętrznym. Systemami, które zazwyczaj są stosowane w samochodach o kilka klas wyższych. Jesteśmy pewni, że dzięki tym zmianom popyt na Rio będzie większy niż kiedykolwiek wcześniej”.
Sprzedaż Kia Rio po faceliftingu rozpocznie się w Europie w trzecim kwartale 2020 roku. Oczywiście, samochód będzie oferowany z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 km.