Podczas Pucharu Ameryki, jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie, zaprezentowano nową CUPRĘ Terramar. Pojazd ten zapowiada nowy rozdział dla barcelońskiej marki, która na stałe zagościła w dynamicznym segmencie sportowych SUV-ów, obecnie przeżywającym rozkwit na europejskim rynku.
Realizując zobowiązania złożone przez markę dwa lata temu, Terramar ma stać się kluczowym czynnikiem dalszego rozwoju i wzrostu rentowności CUPRY. Od 2018 roku marka dostarczyła ok. 700 tys. pojazdów, stając się jedną z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie. Jej globalną obecność podkreśla sieć ponad 800 punktów CUPRA Garage na całym świecie.
– CUPRA Terramar stanowi kolejny etap naszego rozwoju. To sportowy SUV, który przeniesie ducha marki do szerszego grona odbiorców, przyciągając nowych klientów poszukujących unikalnego designu i wysokich osiągów. Model ten oddaje hołd legendarnemu torowi wyścigowemu i miejscu narodzin CUPRY. Na nowo definiuje, co SUV-y mogą oferować w zakresie emocji, osiągów i designu. Dla niektórych design podąża za funkcjonalnością – dla nas design podąża za emocjami – powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.
Aby uczcić premierę nowego modelu, CUPRA nawiązała strategiczne partnerstwo z America’s Cup. Współpraca ma na celu prezentację nowego modelu i sportowego ducha marki podczas 37. edycji regat, które odbędą się w Barcelonie. Wprowadzenie na rynek modelu CUPRA Terramar podkreśla limitowana edycja America’s Cup, która zostanie wyprodukowana w ilości 1337 egzemplarzy. Samochód ten będzie wyróżniał się unikalnymi rozwiązaniami stylistycznymi nawiązującymi do tej współpracy.
Zaprojektowana i opracowana w Barcelonie CUPRA Terramar będzie produkowana w zakładach Audi w Györ na Węgrzech. Dostawy rozpoczną się w ostatnim kwartale bieżącego roku.