Od niemal wieku poczucie komfortu stanowi nieodzowny atrybut marki Citroën. Do tego stopnia, że „komfort jak w Citroënie” stał się znakiem rozpoznawczym Marki, tak samo jak stylistyka czy użyteczne technologie. W ślad za zmianą oczekiwań klientów i sposobów użytkowania samochodów, zmieniła się definicja komfortu. Dziś odwołuje się ona do tak zróżnicowanych kryteriów jak doświetlenie kabiny, ergonomia czy możliwość korzystania z mobilnych technologii. Opracowany przez markę program „Citroën Advanced Comfort®” ma służyć kompleksowemu podejściu do komfortu. Efekty tego programu są już widoczne w obecnej gamie modeli Marki, np. w nowym C4 Picasso, a także w „Citroën Advanced Comfort® Lab’” – prototypie wyposażonym w nowatorskie technologie, takie jak zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, innowacyjne siedzenia czy proces klejenia strukturalnego.
Komfort można wyrazić jednym słowem, które odnosi się do złożonej rzeczywistości. Amortyzacja, stabilizacja nadwozia, akustyka, siedzenia, dobre doświetlenie kabiny, duża ilość miejsca, ergonomia, możliwość zmiany aranżacji. Program „Citroën Advanced Comfort®” umożliwia Citroënowi uwzględnienie wszystkich aspektów komfortu w procesie projektowania samochodów. Odwołuje się do obietnicy złożonej przez Markę: „Be different, feel good”, która polega na opracowaniu innowacyjnych rozwiązań zapewniających komfort kierowcy i pasażerów. Nowe Citroëny zapewniają typowe dla Marki poczucie komfortu wyróżniające ją na tle całej oferty rynkowej. Ten typowy dla Citroëna komfort musi cechować wszystkie modele Marki, od najbardziej luksusowych po najbardziej przystępne.
Przed programem „Citroën Advanced Comfort®” postawiono cztery cele:
– zapewnienie komfortu jezdnego – ochrona użytkowników samochodu przed nieprzyjemnymi zjawiskami zewnętrznymi: zarówno wstrząsami przenoszonymi przez zawieszenie, jak i hałasami. Samochody powinny zapewniać poczucie bezpieczeństwa,
– zapewnienie komfortu na co dzień – ułatwienie podróży dzięki dużej ilości miejsca, praktycznym schowkom i pomysłowemu rozwiązaniu wnętrza,
– zapewnienie komfortu użytkowania – umożliwienie płynnego użytkowania samochodu i jego wyposażenia dzięki intuicyjnym technologiom oraz przydatnym w życiu codziennym systemom wspomagającym. Możliwość ciągłego korzystania z mobilnych technologii,
– zapewnienie komfortu psychicznego – zapewnienie spokoju kierowcy poprzez wspomaganie go w prowadzeniu i odpowiednią prezentację informacji, Stworzenie sprzyjającego odprężeniu klimatu we wnętrzu kabiny.
Nowy program w większym niż kiedykolwiek stopniu podkreśla uznany know-how Citroëna w dziedzinie komfortu. Obejmuje cały zestaw innowacyjnych rozwiązań podnoszących komfort użytkowników, stanowiąc znak rozpoznawczy Marki.Program „Citroën Advanced Comfort®” jest wdrażany we wszystkich fazach projektowania samochodów. Jego założeniem jest spełnienie zmieniających się oczekiwań klienta dzięki odpowiednim rozwiązaniom stylistycznym i technologicznym projektantów i konstruktorów. Jest to doskonale widoczne w obecnych modelach marki. Będzie również podstawą przyszłych samochodów Citroena.