Nowa edycja C3 Aircross Rip Curl prezentuje nową stylistykę nadwozia obejmującą pakiet kolorystyczny nadwozia „Anodized Blue” oraz nowy wystrój wnętrza „Blue Jeans”, a także szereg elementów wyposażenia, które zachęcają do korzystania ze swobody i odkrywania nowych horyzontów w atmosferze relaksu i absolutnego spokoju. Inspiracją przy projektowaniu tego SUV-a był błękit nieba i morza, stąd różne odcienie tego koloru użyte do wykończenia zarówno jego nadwozia, jak i wnętrza.
„Nowa edycja C3 Aircross Rip Curl powstała na bazie najwyższych wersji wyposażenia – wersjach Shine i Shine Pack (Wielka Brytania) – wybieranych przez ponad 60% naszych klientów. Edycja na rok 2022, której dynamikę podkreślają czarne, felgi 17’’, nawiązuje do tematyki oceanu i obejmuje pakiet kolorystyczny nadwozia Niebieski Anodized Blue i wystrój wnętrza Blue Jeans, dodający prestiżu, a zarazem pełen luzu, w połączeniu z elementami wyposażenia zwiększającymi komfort podróżowania” – powiedział Pierre Monferrini, dyrektor ds. gamy modeli Citroëna.
Niebieski kolor nadwozia Anodized Blue – symbol nowej edycji
Seria limitowana Rip Curl 2022 zyskuje niebieski kolor nadwozia, który stanowi nawiązanie do krajobrazów oceanicznych i świata surfingu. Ozdobne wstawki zderzaka i obudowy bocznych lusterek podkreślają atrakcyjność pakietu kolorystycznego „Anodized Blue”, przyciągają wzrok metalicznymi niebieskimi akcentami i kontrastują z wybranym kolorem nadwozia oraz czarnym dachem. Wersja C3 Aircross Rip Curl posiada dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem, który idealnie współgra z czterema dostępnymi w ofercie kolorami nadwozia: Gris Acier, Gris Platinium, Perla Nera i Blanc Banquise.
Montowane w standardzie w wersji Rip Curl 17-calowe, aluminiowe felgi w kolorze Czarnym Origami z błyszczącymi, geometrycznymi motywami ozdobnymi w połączeniu z przyciemnianymi tylnymi szybami podkreślają stylistykę samochodu i jego outdoorowy charakter pogromcy bezdroży. Logo Rip Curl pojawia się na nadwoziu w postaci białego napisu umieszczonego w dolnej części tylnych drzwi.
Nowy wystrój wnętrza – pełen luz
Surfing to sport wymagający, łączy się z prostym i bezstresowym stylem życia, stawiającym na pierwszym miejscu kontakt z przyrodą. Jest ilustracją sztuki smakowania chwili w warunkach absolutnej swobody. Nowy wystrój wnętrza Blue Jeans modelu C3 Aircross Rip Curl, zaprojektowany w tym duchu, zaprasza do wspólnego spędzania czasu w warunkach pełnego odprężenia. Ożywia wnętrze samochodu grą kolorów i materiałów, szczególnie widocznych na listwie ozdobnej deski rozdzielczej i na tapicerce.
Główny materiał obiciowy Hello Chinor, pokrywający siedzenia Advanced Comfort (¾ powierzchni siedzisk i oparć, łącznie z podparciami bocznymi), stanowi niebiesko-szara dzianina typu Sportswear, wykorzystywana w szczególności do produkcji odzieży technicznej oraz tenisówek. Jest ona połączona ze skóropodobną, powlekaną tkaniną techniczną w kolorze Niebieskim Sapphire, inspirowaną światem sportu i żeglarstwa, którą zastosowano na górnej części oparć i w przedniej części siedziska. Ozdobiono je przeszyciami w jaskrawoniebieskim kolorze La Rochelle.
Pomiędzy pikowaną a górną częścią oparcia znajduje się wstawka z barwionej tkaniny Tiki Brasilia z biało-czarnym polinezyjskim motywem plemiennym, zaprojektowana specjalnie na potrzeby edycji 2022 C3 Aircross Rip Curl. Natomiast listwa ozdobna deski rozdzielczej z groszkowanego tworzywa w kolorze Niebieskim Sapphire, wzbogacona perłowym wypełnieniem, daje efekt z metalicznymi refleksami.
Zadbano o każdy szczegół: na dywanikach podłogowych wyhaftowano biały napis Rip Curl, a kieszeń na dokumenty pokładowe została wykonana z tworzywa przypominającego neopren, wzorowanego na kombinezonach do surfingu. Niebieski kolor zamka błyskawicznego, zastosowanego w kieszeni, współgra z pakietem kolorystycznym wnętrza.
Świetnie wyposażony poszukiwacz przygód
C3 Aircross Rip Curl jest typem poszukiwacza przygód o przebojowym charakterze, który jest widoczny w solidnej sylwetce i podwyższonym zawieszeniu, pozwalającym mu zawsze panować nad drogą (dzięki zwiększonemu prześwitowi i dużym kołom). Przednie i tylne osłony zderzaków, grill z geometrycznym motywem, biegnące wokół dolnych krawędzi nadwozia osłony ochronne oraz nakładki nadkoli nadają mu wygląd zdobywcy bezdroży. Przód samochodu zdobi najnowsza wersja logo Citroëna z podwójnymi chromowanymi szewronami sięgającymi aż do reflektorów LED.
We wnętrzu priorytetem jest komfort, wyrażający się w postaci montowanych w standardzie obszernych foteli Advanced Comfort, posiadających rdzeń z pianki o wysokiej gęstości i zewnętrzną piankową warstwę o grubości 15 mm, która zapewnia wygodniejszą pozycję ciała, co umożliwia podróżowanie na długich trasach w warunkach pełnego komfortu. Dobremu samopoczuciu sprzyjają także przydatne w codziennym użytkowaniu technologie, takie jak ergonomiczny ekran dotykowy 9’’, wbudowany w deskę rozdzielczą, kolorowy wyświetlacz przezierny, dzięki któremu kierowca ma zawsze w polu widzenia przydatne informacje, system dostępu i uruchamiania samochodu bez użycia rąk czy usługi Connect Box.
Niewątpliwym atutem nowego SUV-a jest jego modularność, o czym świadczy dwuczęściowa, przesuwana i składana tylna kanapa oraz składany przedni fotel pasażera, zwiększający długość przestrzeni ładunkowej do 2,40 m, umożliwiający przewóz szczególnie długich przedmiotów, takich jak deska surfingowa czy narty. Pojemność bagażnika może być regulowana w zakresie od 410 do 520 litrów z możliwością powiększenia do 1289 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Wnętrze wyróżnia się wzorcową przestronnością, oferuje ilość miejsca na wysokości kolan i odległość od siedzisk do dachu jedne z największych w tym segmencie aut. Kolejnym istotnym atutem, wpływającym na dobre samopoczucie pasażerów i przyczyniającym się do sukcesu C3 Aircross, są duże powierzchnie przeszklone – rozświetlają wnętrze i zapewniają doskonałą widoczność.
Samochód równie swobodnie radzi sobie w mieście jak i poza miastem, a system Grip Control z funkcją Hill Assist znacząco zwiększa jego możliwości wędrówek po bezdrożach. System podkreśla przynależność C3 Aircross do świata SUV-ów i oferuje wybór kilku trybów jazdy – dozuje odpowiednio moc przenoszoną na przednie koła w zależności od napotkanego terenu i utrzymuje stałą prędkość podczas jazdy w dół, nawet na stromych zboczach.
„Od momentu wprowadzenia na rynek w 2017 roku C3 Aircross jest jednym z wiodących SUV-ów z segmentu B, którego łączna sprzedaż na świecie osiągnęła do dziś ponad 430 000 egzemplarzy. Ten rodzinny SUV, skierowany także do grup przyjaciół, jest jednym z najbardziej modularnych, przestronnych i komfortowych modeli w swojej klasie, co w dużej mierze przyczyniło się do jego sukcesu wśród klientów” – mówi Pierre Monferrini, dyrektor ds. gamy modeli Citroëna.
Citroën i Rip Curl kontynuują współpracę, która rozpoczęła się niemal sześć lat temu przy okazji debiutu rynkowego modelu C4 Cactus i była budowana wokół wspólnych wartości, takich jak kreatywność, innowacyjność i zamiłowanie do przygody.
Firma Rip Curl połączyła swoją nazwę z modelem C3 Aircross po raz pierwszy w 2018 roku, następnie w roku 2020. Obecna edycja modelu jest zatem trzecią z kolei, która łączy Citroëna z australijską firmą, będącą jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek surfingowych na świecie. C3 Aircross Rip Curl w naturalny sposób łączy w sobie podobieństwa obu marek w zakresie innowacyjności i techniki na rzecz praktyczności i współdzielenia z innymi. Kompaktowy SUV zachęca do wypadów w nieznane, eskapad z przyjaciółmi lub z rodziną i dysponuje wszelkimi atutami niezbędnymi do wygodnego spędzania wolnego czasu w przyjaznej i relaksującej atmosferze.
„Ogromnie cieszymy się z kontynuacji naszej partnerskiej współpracy przez następne dwa lata, a także z tego, że jesteśmy świadkami jej urzeczywistniania się w postaci premiery kolejnej edycji serii limitowanej modelu C3 Aircross Rip Curl. „Jego unikatowy design przywodzi na myśl podróże i ducha przygody, który w Rip Curl określamy mianem „search” i który jest tak bliski wszystkim surferom” – wyjaśnia Jean Sébastien Estienne, dyrektor marketingu Rip Curl na Europę.
Citroën C3 Rip Curl pojawi się w ofercie marki 1 lipca bieżącego roku. W sieci Citroëna samochód będzie dostępny od września, a pierwsze dostawy przewidziane są w listopadzie.