Grupa Hyundai Motor przekazała Koreańskiej Narodowej Agencji Pożarnej innowacyjny autobus zasilany przez wodorowe ogniwa paliwowe, aby zapewnić strażakom miejsce, w którym będą mogli odpocząć po pracy w ekstremalnych warunkach, z jakimi spotykają się na co dzień podczas gaszenia pożarów w ramach swoich obowiązków.
Unikalny autobus jest oparty na pojeździe elektrycznym napędzanym ogniwami paliwowymi Hyundai Universe (FCEV) i został zaprojektowany przy udziale koreańskich strażaków. Pojazd został podarowany Straży Pożarnej na koreańskiej wyspie Jeju, która również ma swój wkład w jego stworzenie.
Darowizna wsparta została kampanią i filmem – zatytułowanym „Got Your Back – Hydrogen Fuel Cell Support Bus for Firefighters Recovery in the Duty” („Osłaniamy Was – wodorowy autobus wspiera regenerację strażaków w trakcie pracy”), gdzie w rolę narratora wcielił się koreańsko-amerykański strażak Peter Lee – który podkreśla ryzyko, na jakie narażeni są strażacy.
Koncentrując się na ich zaangażowaniu, film podkreśla znaczenie innowacyjnego pojazdu zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi w poprawie warunków pracy, umożliwiając strażakom na regenerację w trakcie wyczerpujących akcji gaśniczych.
Strażacy-weterani zachęcają swoich młodszych kolegów do robienia przerwy podczas intensywnych akcji gaśniczych, podkreślając potrzebę chronienia własnego życia na równi z życiem innych.
Autobus wsparcia, wykorzystujący wodorowe ogniwa paliwowe: innowacyjne rozwiązanie dla strażaków
W przypadku pożarów na dużą skalę, strażacy są kierowani do akcji na zmiany, w odstępach czasu od 20 do 30 minut. Podczas przerw strażacy mogą odpocząć w autobusie wsparcia, zasilanym wodorem. Ogniwa paliwowe w trakcie pracy emitują jedynie czystą wodę. Pojazd pracuje cicho i jest pozbawiony wibracji, zapewniając optymalną przestrzeń do odpoczynku i rewitalizacji.
Autobus wsparcia został zaprojektowany tak, aby polepszyć warunki pracy, dlatego zawiera następujące elementy:
– miejsce spotkań w kształcie litery U z kanapami, które zapewnia atmosferę i zwiększa interakcję między strażakami,
– wysokiej jakości odchylane fotele zapewniające wygodną przestrzeń do odpoczynku,
– kompaktowa przestrzeń do gotowania pozwala strażakom na łatwy dostęp do posiłków,
– zewnętrzny namiot powietrzny z zasilaniem z ogniw paliwowych,
– wysokociśnieniowy pistolet ze sprężonym powietrzem do usuwania zanieczyszczeń ze sprzętu ratowniczego,
– wysokociśnieniowy pistolet na wodę do czyszczenia aparatury strażackiej,
– miejsce do przechowywania odzieży ognioodpornej, aby zapobiec ich zanieczyszczeniu.
Wodór i tlen dostarczane są do ogniw paliwowych Universe FCEV w celu wytworzenia energii elektrycznej, zasilającej autobus i umożliwiającej strażakom korzystanie z klimatyzacji, ogrzewania i innych funkcji bez generowania emisji dwutlenku węgla.
Autobus pełniący misję na wyspie Jeju w Korei, znanej z obfitych źródeł czystej energii i zaangażowania w transformację energetyczną, podkreśla istniejący łańcuch wartości wodoru marki Hyundai, od produkcji po magazynowanie, transport i jego wykorzystanie, a także skoncentrowane na człowieku podejście firmy do mobilności i usług w zakresie mobilności, stawiając potrzeby strażaków na pierwszy miejscu.
Ambicja Grupy Hyundai Motor na rzecz społeczeństwa wodorowego
Autobus wsparcia zasilany przez wodorowe ogniwa paliwowe napędzany jest ekologicznym wodorem wytwarzanym w zakładzie produkcji zielonego wodoru na wyspie Jeju. Podkreśla to, w jaki sposób Grupa tworzy ekosystem oparty na wodorze, przyspieszając rozwój społeczeństwa wodorowego.
Potwierdza to również ciężarówka Hyundai XCIENT Fuel Cell, która jest wykorzystywana w 10 krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych i Szwajcarii. Niedawno pojazdy te osiągnęły w Szwajcarii łączny przebieg 10 milionów km w niecałe cztery lata od wprowadzenia do użytku w tym kraju, co potwierdza światową pozycję Hyundaia jako lidera w technologii wodorowej i jej niezawodności. Grupa wzmocniła także swoją pozycję lidera w dziedzinie wodoru poprzez mianowanie Jaehoona Changa, prezesa i dyrektora generalnego Hyundai Motor Company, na współprzewodniczącego Rady ds. Wodoru.