Categories Aktualności

Alpine Alpenglow Hy4 pojawi się w Spa-Francorchamps

W światłach reflektorów paryskiego salonu samochodowego w 2022 roku Alpine prezentowało swój prototyp Alpenglow jako wyraźne odzwierciedlenie kierunków zmian, jakie marka ta zamierza w przyszłości przyjąć w dziedzinie designu i zrównoważonej innowacji – „matki wszystkich przyszłych Alpine”. Jest to model samochodu będący pierwowzorem uosabiającym już rozpoczęte przez markę prace badawcze nad silnikiem spalinowym zasilanym wodorem do samochodu sportowego z zamiarem uzyskania wysokich osiągów, zarówno w wersjach drogowych, jak i wyczynowych, dających się pogodzić z wysoko postawionymi celami w dziedzinie dekarbonizacji. W ten sposób marka Alpine jest przygotowana na ewentualne, przyszłe zmiany w przepisach.

Dziś Alpine Alpenglow Hy4 nie jest już wyłącznie samochodem koncepcyjnym, lecz pojazdem pokazowym gotowym do jazdy, zaprojektowanym jako samochód sportowy z karbonowym nadwoziem, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów, turbodoładowanym i rozwijającym moc 340 KM.

Po pokazach 10 maja na terenach okalających tor, Alpine Alpenglow Hy4 wykona swoje pierwsze publiczne jazdy na torze 11 maja 2024 roku, przed 6-godzinnym wyścigiem długodystansowym TotalEnergies w Spa-Francorchamps (FIA WEC) oglądanym przez ponad 70 000 widzów na trybunach. Jest to doskonała okazja do pokazania pasjonatom sportu samochodowego, w jaki sposób silnik spalinowy zasilany wodorem może nadal zadowalać dźwiękiem i wibracjami stanowiącymi emocjonalne aspekty samochodu wyścigowego. Wrażenia potęguje wyjątkowy design samochodu Alpine Alpenglow Hy4, jeszcze silniejszy w swym wyrazie w prezentowanej wersji. Alpine Alpenglow Hy4 będzie również prezentowane podczas 92. edycji 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, w dniach 14 i 15 czerwca 2024 roku.

W tym pokazowym samochodzie znaczenie nazwy Alpenglow nabiera w pełni swego sensu: to zjawisko optyczne, które pozwala rozjarzonemu światłu prześwitywać ponad górami przed wschodem słońca.

Bruno Famin, dyrektor Alpine Motorsports:

Nasz aktywny udział w dekarbonizacji sportu samochodowego związany jest z przekonaniem, że rozwiązanie, jakim jest silnik spalinowy zasilany wodorem, jest bardzo obiecujące. Wiemy, że wodór stanie się znaczącym etapem na drodze do dekarbonizacji kolejnych generacji samochodów startujących w wyścigach długodystansowych i może również nim być dla Formuły 1, zwłaszcza dzięki możliwości składowania go w stanie ciekłym, by zyskać na objętości i sprawności. Prototyp Alpenglow jest tego doskonałym odzwierciedleniem i prawdziwym laboratorium technologicznym do prac nad rozwojem napędów wodorowych przyszłości.

Grupa Renault: rzeczywiste zaangażowanie w prace nad napędem wodorowym i technologiami uzupełniającymi

W Grupie Renault napęd wodorowy jest przewidywany w różnych rozwiązaniach w dążeniu do celów neutralności węglowej w Europie w 2040 roku i na świecie w 2050 roku.

• Grupa Renault w ramach HYVIA (joint venture z firmą Plug) proponuje kompletny i unikalny ekosystem obejmujący lekkie samochody dostawcze na ogniwa paliwowe, stacje tankowania wodoru, jak również usługi finansowania i utrzymania flot samochodowych.

• Grupa Renault pracuje również nad opracowaniem silników zasilanych wodorem do pojazdów dostawczych poruszających się poza miastami, ale także do niektórych zastosowań o bardziej sportowym charakterze.

• Marka Renault prowadzi też prace badawczo-rozwojowe nad technologią hybrydową łączącą silnik elektryczny uzupełniany napędem wodorowym zasilanym ogniwem paliwowym przedłużającym zasięg pojazdu.

• Alpine bardzo mocno wierzy w rolę sportu samochodowego jako siły napędowej rozwoju przyszłych technologii mobilności. Silnik spalinowy zasilany wodorem jest rozwiązaniem bardzo obiecującym zarówno na potrzeby sportu, jak i pojazdów w wersji drogowej. Równolegle z jeżdżącą wersją prototypu Alpenglow, Alpine szykuje się na bardzo ważny czas wprowadzania na rynek siedmiu nowych modeli samochodów elektrycznych do 2030 roku. Serię tę rozpocznie już w tym roku model A290, sportowy samochód miejski, pierwszy „elektryk” z Dream Garage Alpine.