Categories Aktualności

Ranger dla pracownika, aktywnej rodziny, a nawet biznesmena

Ranger od lat notuje świetne wyniki sprzedaży i cieszy się niezwykłym zaufaniem klientów, nie tylko indywidualnych, ale przede wszystkim flotowych, w tym wielu służb np. straży pożarnej, policji, wojska, czy ratowników górskich. Nic dziwnego, wszak Ford Ranger to niekwestionowany lider sprzedaży pick-upów zarówno w Polsce, jak i w Europie.

W minionym roku Ford Ranger był najchętniej kupowanym pick-upem na Starym Kontynencie, z udziałem sprzedaży w segmencie wynoszącym ponad 38%. Do klientów na europejskich rynkach trafiło łącznie ponad 54 300 sztuk tego modelu. W Polsce udział Rangera w segmencie pick-upów jest jeszcze wyższy i wyniósł w ub.r. ponad 42%, ze sprzedażą 1 679 egzemplarzy, o ponad 54% wyższą niż w 2020 roku.

Pickupy to samochody odpowiednie dla wielu różnych profesjonalistów – od leśników, fachowców zajmujących się drobnymi naprawami, przez firmy remontujące domy lub zakładające tereny zielone, aż po wysokowykwalifikowaną kadrę menadżerską i właścicieli firm takich jak biura architektoniczne, nadzory budowlane, szeroko pojęta branża eventowa oraz szkoleniowa. W niektórych z nich są zdecydowanie najlepszym wyborem, ponieważ skrzynia pick-upa zapewnia łatwy dostęp do narzędzi i sprzętu, nie sprawiając jednocześnie problemu przy załadunku i rozładunku. Pick-upy cieszą się też niezwykłą popularnością wśród osób aktywnie spędzających czas – windsurferów, kite-surferów, snowboardzistów czy rowerzystów.

Wiele możliwości konfiguracji modelu, dodatkowe pakiety wyposażenia oraz dostępne akcesoria sprawiają, że Ranger może być świetnym wyborem dla każdego kierowcy.

Wybór zaczyna się od wersji nadwozia

Baza do zabudowy indywidualnej lub specjalnej, duża przestrzeń ładunkowa w prostym wydaniu, a może pięciomiejscowy pick-up dla całej załogi lub aktywnej rodziny? Wybór Forda Rangera zawsze zaczyna się od doboru jednej z czterech dostępnych wersji nadwozia. Każda z nich charakteryzuje się wieloma różnymi zastosowaniami. Podwozie z pojedynczą kabiną to świetna propozycja dla tych, którzy szukają odpowiedniej bazy do stworzenia pojazdu specjalnego m.in. z zabudową pożarniczą, ratunkową, czy np. z wysięgnikiem, który sprawdzi się w przypadku firm teleinformatycznych. Możliwości jest naprawdę sporo, dlatego z odpowiednią bazą każdy klient może zrealizować dowolny pomysł.

Drugą dostępną wersją nadwozia jest konwencjonalna zabudowa z pojedynczą kabiną, w której kosztem miejsc na kanapie drugiego rzędu rozszerzono przestrzeń ładunkową umożliwiającą przewóz towaru lub sprzętu nawet w trudnych warunkach terenowych. Ta opcja to propozycja dla pracujących samodzielnie lub z asystentem np. dla architektów krajobrazu czy kierowników budowy. Najważniejsza jest dla nich mobilność, którą zapewnia świetnie spisujący się w terenie napęd 4×4 oraz mocny i wydajny silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 130 lub 170 KM. Klienci potrzebujący więcej miejsca do transportu pasażerów (np. na plac budowy) mogą zdecydować się na przedłużoną kabinę z dwoma dodatkowymi miejscami z tyłu przy jednoczesnym zachowaniu imponującej długość przestrzeni ładunkowej 1 847 mm.

Odmiana z podwójną kabiną charakteryzuje się największą elastycznością, jeśli chodzi o potencjał konfiguracji wyposażenia – od prostego i wytrzymałego auta użytkowego dla ekipy budowlanej, po samochód lifestylowy dla aktywnej rodziny, która nie chce przegapić żadnej przygody, nawet w trudnym terenie. A jaka wersja Rangera będzie odpowiednia do różnych wyzwań?

Solidny XLT, żądny przygód Wildtrak czy szalony Raptor?

W zależności od wyboru wersji nadwoziowej i silnikowej, klienci mogą wybrać jedną z wielu wersji wyposażenia, które różnią się nie tylko wyglądem, ale i zastosowaniem. Przykładowo odmiana XL to świetne rozwiązanie dla osób wykorzystujących samochód jako narzędzie pracy. Mowa o tych, którzy m.in. często odwiedzają trudne tereny i w związku z tym oczekują od auta przede wszystkim maksymalnej funkcjonalności. Dlatego w wyposażeniu standardowym Forda Rangera klienci otrzymują m.in. wytrzymałe i tanie w eksploatacji felgi stalowe, dodatkowe uchwyty na pasy transportowe, a także elementy poprawiające komfort i codzienną eksploatację. Czyli? Wygodny w trasie tempomat, podgrzewaną przednią szybę i światła przeciwmgielne, które przydadzą się nie tylko zimą, ale i w trudnych warunkach pogodowych.

Odmiana XLT sprawdzi się natomiast u tych, którzy podróżują pojazdem po różnych typach nawierzchni np. po błocie, w warunkach terenowych, ale i po asfalcie na drogach szybkiego ruchu. Wersja ta perfekcyjnie łączy styl i praktyczność. Chromowane elementy tj. klamki drzwi, krata wlotu powietrza, czy obudowy lusterek dodają Rangerowi elegancji, podkreślając jednocześnie jego prawdziwą naturę, a więc zdolności terenowe i funkcjonalność. Dodatkowo, automatyczne światła i wycieraczki przydadzą się w trudnych warunkach pogodowych, a gniazdo elektryczne w skrzyni ładunkowej pozwoli na swobodną pracę z dala od cywilizacji.

Osoby poszukujące jeszcze lepszych własności jezdnych w terenie, powinny zwrócić uwagę na pakiet Wolftrak, dostępny dla wersji XLT. Idealnie łączy on ponadczasowy design z niesamowitą wytrzymałością i surowym charakterem. Podkreślają go między innymi 17-calowe, matowe, czarne felgi aluminiowe oraz orurowanie przestrzeni ładunkowej. Pod maską tej wersji Rangera pracuje 2-litrowy 170-konny silnik EcoBlue doskonale współdziałający z sześciostopniową ręczną lub dziesięciostopniową automatyczną skrzynią biegów. W standardzie wersji Wolftrak znajduje się także pakiet off-road, system nawigacji satelitarnej SYNC3, podgrzewane przednie fotele oraz tylne czujniki parkowania. Pakiet ten dostępny jest dla kolorów nadwozia Sea Grey i Conquer Grey.

Wersję Limited wyposażono dodatkowo w takie udogodnienia, jak mechanizm ułatwiający podnoszenie i opuszczanie klapy, stopnie boczne z tworzywa ułatwiające wsiadanie, jak również tylny zderzak ze stopniem. W tej wersji auto jest również wyposażone w estetyczne dodatki tj. chromowaną kratę wlotu powietrza, polerowane wstawki na stopniach czy aluminiowe obręcze kół o średnicy 17 cali.

Dla kierowców szukających odpowiedniej dawki przygód w trudnym terenie, Ford przygotował wersję Wildtrak, która zamiast eleganckich chromowanych elementów wyróżnia się surową czernią i szczotkowanym aluminium. Nie zabrakło w niej również stopni bocznych oraz czarnej nakładki na skrzynię ładunkową z dodatkowym podświetleniem i praktycznymi relingami zamontowanymi na górnych krawędziach boków skrzyni. Ranger w wersji Wildtrak posiada również 18-calowe felgi z lekkich stopów. Szczególną uwagę warto zwrócić na elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego (element pakietu off-road). W skład wspomnianego pakietu wchodzą również stalowe osłony silnika i skrzyni rozdzielczej, które dodają pewności w ciężkim terenie i chronią newralgiczne elementy podwozia.

Dodatkowo do wersji Wildtrak można zamówić kultowy już teraz pakiet Stormtrak. Wyjątkowy kolor nadwozia Rapid Red, czarne 18-calowe felgi aluminiowe i wykończenia dedykowane tej wersji sprawiają, że auto zyskuje niepowtarzalny wygląd i charakter. Wydajny silnik 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o mocy 213 KM z dziesięciostopniową automatyczną skrzynią biegów sprawia, że pojazd jest niezwykle dynamiczny na drodze i równie dzielny w terenie. Wyposażenie standardowe tego pakietu obejmuje także skórzaną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i czerwonym logiem Stormtrak na oparciach przedni foteli, skórzane obszycie deski rozdzielczej z czerwonymi przeszyciami, elektryczną roletę i ruchomą przegrodę skrzyni ładunkowej, a także podgrzewane przednie fotele. Ford Ranger Stormtrak oferuje komfortową i pełną przyjemności jazdę zarówno po miejskich ulicach, jak i górskich bezdrożach. Poza kolorem Rapid Red, pakiet ten dostępny jest wyłącznie dla kolorów nadwozia Frozen White i Blue Lighting.

Dla kierowców, którzy każdą przygodę chcą przeżywać ze wzmożoną siłą, Ford przygotował model Raptor z najmocniejszym silnikiem 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o mocy 213 KM. W tej wersji auta dosłownie wszystko jest większe, mocniejsze i bardziej solidne. Wzmocnione aluminiowe stopnie boczne z logotypem Raptor są wytrzymałe i twarde. Skrzynia ładunkowa posiada sportową pokrywę z dodatkowym światłem Stop. Wszędzie można zauważyć lakierowane na czarno (lub ze szczotkowanego aluminium) dodatki i nakładki. Oprócz tego wyposażenie standardowe tej wersji obejmuje pakiet off-road, w skład którego wchodzą unikatowy przedni i tylny zderzak, hak holowniczy, cztery zaczepy holownicze do samochodów terenowych, a także wentylowane tarcze hamulców przednich i tylnych kół. Doskonałe właściwości jezdne w terenie wspierają amortyzatory FOX Pro ze zmienną charakterystyką tłumienia oraz 17-calowe felgi z oponami All-Terain 285/70 R17.

Ford Ranger na każdą okazję!

Bez względu na to, czy kierowca szuka wytrzymałego, dzielnego w terenie i surowego narzędzia pracy, czy samochodu do wielu zadań – od wizyty na działce lub budowie, po wycieczkę za miasto z rodziną – czy też auta, które dostarczy ogromnych emocji, w palecie Forda Rangera znajdzie model, który zaspokoi jego indywidualne potrzeby. Wybór samochodu idealnego zaczyna się od wyboru nadwozia, a to dopiero początek emocjonującej układanki!