Categories Aktualności

Ford prezentuje nową generację Kuga

KUGA_MCA_Sport_Final_HighRes_02Ford Motor Company zaprezentował dziś nowe wcielenie modelu Kuga, wyrafinowany technicznie i technologicznie, bardziej sportowy w charakterze, nowy wariant jednego z najpopularniejszych SUV-ów w Europie.

Nowy, usprawniony model Kuga wykorzystuje nowe techniki, technologie i rozwiązania, które czynią prowadzenie auta prostszym, bezpieczniejszym, przyjemniejszym i tańszym. Wśród nowych rozwiązań należy wymienić system multimedialno-komunikacyjny SYNC 3, innowacyjne systemy wsparcia kierowcy, ergonomiczną i komfortową kabinę oraz nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik TDCi.

Cechujący się śmiałą, sportową stylistyką nowy model Kuga zadebiutował na barcelońskim Mobile World Congress. Nowy Ford Kuga będzie mógł być wyposażony w system automatycznego parkowania prostopadłego Ford Perpendicular Parking, nową wersję systemu unikania kolizji Active City Stop oraz adaptacyjny system oświetlenia głównego, zapewniający optymalną widoczność. Wśród innych wyrafinowanych technologii znajdziemy także bezdotykową obsługę klapy bagażnika oraz inteligentny napęd na wszystkie koła.

Nowa Kuga to najnowocześniejsze systemy i rozwiązania oraz technologie zapewniające kierowcy łączność, komfort, bezpieczeństwo i świetny styl na szosie” – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. Rozwoju Produktu, Ford of Europe. – „Wyrafinowany restyling dał temu modelowi także świeżość i nowoczesność wyglądu, podczas gdy SYNC 3 pozwala kierowcy na łączność ze swym samochodem i ze zintegrowanymi urządzeniami w bezprzewodowy sposób, który jeszcze kilka lat temu uważano za niemożliwy.”

W tym roku Ford wprowadza do sprzedaży SUV-y Kuga i – większy – Edge. Ford rozbudowuje i wzmacnia swą paletę SUV-ów zgodnie z prognozą analityka sprzedaży IHS, że obrót w segmencie SUV wzrośnie w Europie do roku 2020 o 27% na tle wszystkich innych rodzajów aut.

Nowe modele – Kuga oraz Edge

są wśród pięciu nowych lub modernizowanych modeli Forda, które w ciągu najbliższych 3 lat wejdą do walki o klientów w segmencie SUV i crossover.

Kuga była modelem, który poprowadził ofensywę Forda w europejskim segmencie SUV w roku 2008. W roku 2015 jego sprzedaż sięgnęła rekordowych 102 000 sztuk – o 19% więcej niż w roku 2014*. Ford spodziewa się w roku 2016 po raz pierwszy przekroczyć sprzedaż 200 000 SUV-ów w Europie – co oznacza wzrost o ponad 30% wobec roku 2015.

Ford oferuje w Europie paletę SUV-ów, które są modne stylistycznie, zapewniają dynamikę konwencjonalnych samochodów oraz wyrafinowane rozwiązania technologiczne, których domagają się klienci” – powiedział Bakaj. – „Popyt na SUV-y jest większy niż kiedykolwiek, a Ford rozbudowuje swą ofertę, która obejmuje wszystkie samochody, od modeli zdolnych pokonać prawdziwe wertepy i off-roadowe przeszkody aż po sportowe modele zaprojektowane dla miejskich użytkowników.”