Wózek z autonomicznym hamowaniem

Cotygodniowe zakupy należą do zajęć najbardziej podnoszących ciśnienie rodzicom, zaraz po usypianiu i karmieniu dziecka. Gdy maluch znika co chwila pomiędzy regałami ze słodyczami, trudno wyobrazić sobie coś bardziej niepokojącego od sklepowego wózka, pędzącego w stronę twojego dziecka.

Ford znalazł sposób na definitywne pozbycie się stresu w takich momentach, zainspirowany nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa w samochodach, pomagającymi kierowcom unikać wypadków na drodze.

Obejrzyj film „Wózek z autonomicznym hamowaniem”:https://youtu.be/LmMAc5x7lY8

Dostępny w większości modeli Forda system aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych korzysta z śledzących przestrzeń przed samochodem kamery i radaru, wykrywających pieszych i samochody na drodze. System automatycznie uruchamia hamulce, jeśli wykryje zagrożenie kolizją, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

„Wózek z autonomicznym hamowaniem” wykorzystuje sensor w podobny sposób – śledzi przestrzeń przed wózkiem, wykrywając ludzi lub przedmioty na drodze i automatycznie włącza hamulec w przypadku wykrycia przeszkody i możliwości kolizji.

„Rodzice często obawiają się zakupów w supermarketach, ponieważ jak najszybciej chcą się z nimi uporać, a dzieci po prostu wolą się pobawić” – mówi znawczyni tematu, Tanith Carey, autorka poradnika „Jak myśli moje dziecko? Praktyczna psychologia dziecka dla współczesnych rodziców.” „Dzieci uwielbiają kopiować zachowania dorosłych i eksperymentować, zwiększając stopniowo poczucie własnego panowania nad sytuacją. Kiedy pchają wózek, myślą, że są za kierownicą samochodu, a długie, szerokie alejki supermarketu zastępują tor wyścigowy.”

„Wózek z autonomicznym hamowaniem”, będący na razie jedynie prototypem, to część serii rozwiązań Ford Interventions, wykorzystujących wiedzę motoryzacyjną do rozwiązywania codziennych problemów.

„Układ aktywnego wspomagania hamowania (Pre-Collision Assist) może pomóc naszym klientom uniknąć wypadków lub złagodzić skutki kolizji. Uznaliśmy, że pokazanie, jak podobne myślenie można zastosować podczas projektowania sklepowego wózka, będzie świetnym sposobem na zwrócenie uwagi, jak przydatna w codziennym życiu może być ta technologia – powiedział Anthony Ireson, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Ford of Europe.